Gå til innhold

batt og temp lampa lyser, og den lader ikke. hjelp ?

Ranger emnet


Diablito2k

Anbefalte innlegg

  • Svar 36
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

børstene er sjekket og de var godt over 10mm lange..

 

så jeg er ute av ideer.. har bilen oppå støtter nå.. så rask hjelp hadde vært superb't :D

 

det var 3 kabler fra dynoen, +, jord og en blå "signal" kablel som fulgte + kablen opp og forbi batteriet.. hva er denne "signal" eller 3. kablen til ? (ser ut som den er koblet til jord siden)

 

noen ideer ? er dynoen helt død ?

Don't Kill Me If Im Wrong ;)

 

Audi 90, 2.2E 86' :pray *hobbyprosjekt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

børstene er sjekket og de var godt over 10mm lange..

 

så jeg er ute av ideer.. har bilen oppå støtter nå.. så rask hjelp hadde vært superb't :D

 

det var 3 kabler fra dynoen, +, jord og en blå "signal" kablel som fulgte + kablen opp og forbi batteriet.. hva er denne "signal" eller 3. kablen til ? (ser ut som den er koblet til jord siden)

 

noen ideer ? er dynoen helt død ?

 

Hva med regulatoren? Er det løs regulator på denne? I så fall bør du prøve å bytte denne.

Signal-kabelen går til indikatorlampa inne i bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tok bare løs en hel bete som børstene satt fast på, virket ikke som at det var noe regulator på den....

 

har også ohmet viklingene (koblet fra alt og målte på + / - og den viste 161ohm @ 2000k instilling .. og det skal jo være under 1ohm normalt sett.. så tror denne er ... død :( *snufs*

Don't Kill Me If Im Wrong ;)

 

Audi 90, 2.2E 86' :pray *hobbyprosjekt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tok bare løs en hel bete som børstene satt fast på, virket ikke som at det var noe regulator på den....

 

har også ohmet viklingene (koblet fra alt og målte på + / - og den viste 161ohm @ 2000k instilling .. og det skal jo være under 1ohm normalt sett.. så tror denne er ... død :( *snufs*

 

Lever hele dynamoen og få tilbake en byttedynamo. Enkel og billig løsning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

viste ikke at mekonomen drev med slikt.. men genialt da.

ny en hos de koster 2500,- .. mye får jeg i avslag for en brent dyno ? :P

 

Når du bytter inn en gammel dynamo, får du tilbake en gammel, men ny overhallet. Det følger også med garanti på disse. Fungerer like godt og lenge som en ny. Byttet på en Mazda 323 for en tid tilbake, mente jeg betalte 1500 NOK inkl. den gamle dynamoen. PS: Ta denne summen med en stor klype salt, da jeg ikke husker helt hvor mye det kom på.

 

PS: Samme ordning på til eksempel bremsekalippere......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå etter litt frem og tilbake så har jeg funet ut at dynamoen er 100% ok.

 

så feilen må sitte et annet sted.

 

fikk tips om å legge opp ny kabel til jord, det har jeg gjort, lagd en 16mm^2 kabel direkte fra - på dyno til batteriet.. hadde ingen effekt.

 

ER litt DESPEREAT HER NÅ!

Don't Kill Me If Im Wrong ;)

 

Audi 90, 2.2E 86' :pray *hobbyprosjekt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår