Gå til innhold

hvordan få blinklys til å virke ved alarm?

Ranger emnet

Kennet

Anbefalte innlegg

Hva slags alarm har du? På min DEFA alarm, er det to ledninger ut fra "alarmsentralen". Disse er for høyre og venster blinklys. Ledningene loddet jeg til på pluss på venstre og høyre blinklys foran.

Jeg har også defa..

Du loddet dem på blinklysene forran? Vil de si at den kun blinker på de to lysene da? jeg var litt keen på å ha den til å blinke på alle blinklysa..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også defa..

Du loddet dem på blinklysene forran? Vil de si at den kun blinker på de to lysene da? jeg var litt keen på å ha den til å blinke på alle blinklysa..

Nei da, det blinker på alle 6, det er to blinklyskretser på en bil, høyre og venstre....

Edit: Må rett meg litt! På noen biler har hvert sitt blinklys en egen krets. Da på dyerer biler som stort sett har alarm orginalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det enkleste du kan gjøre er å finne en ledning, ta fra 12v+, og prøve på de forskjellige ledningene på nødblink-bryteren.Da ser du hvilken ledning som må ha strøm for å få konstant lys i blinklysa, og du må bruke denne.Du må ha en ledning til hver side fra alarm til nødblinkbryter... Alt går igjennom den, ihvertfall på de fleste japsebiler...

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det enkleste du kan gjøre er å finne en ledning, ta fra 12v+, og prøve på de forskjellige ledningene på nødblink-bryteren.Da ser du hvilken ledning som må ha strøm for å få konstant lys i blinklysa, og du må bruke denne.Du må ha en ledning til hver side fra alarm til nødblinkbryter... Alt går igjennom den, ihvertfall på de fleste japsebiler...

men jeg har jo en pluss og en minus ledning.. Hvordan skal jeg få kobla de da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da må du koble de ledningene inn på spolen på et rele med to separate utganger, og så koble deg på bryteren derfra... Tingen er å holde høyre og venstre side adskilt når alarmen ikke gir signal til blinklys...hvis du ikke gjør det vil alle blinklysa blinke uansett om du blinker til høyre eller venstre.....

Håper det var forståelig.,,

Bilforumet.no
Super Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da må du koble de ledningene inn på spolen på et rele med to separate utganger, og så koble deg på bryteren derfra... Tingen er å holde høyre og venstre side adskilt når alarmen ikke gir signal til blinklys...hvis du ikke gjør det vil alle blinklysa blinke uansett om du blinker til høyre eller venstre.....

Håper det var forståelig.,,

Så jeg må ha enda et relee?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så jeg må ha enda et relee?

Ja såvidt jeg kan se så må du det... men les installasjonsmanualen først du! hørtes veldig rart ut at det ikke var separat til høyre og venstre side...

Bilforumet.no
Super Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider