Gå til innhold

Er på utkikk etter et nytt frontsett

Ranger emnet

KingCamel

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg er på utkikk etter et nytt frontsett. Jeg er bortskjemt med Infinity Kappa lyden, men synes ikke dette spiller høyt nok. I helga sa det poff åsså kom det masse illeluktende røyk ut av diskanten.

Hva bør jeg velge av frontsett for å få spille høyere, men samtidig ha like ren og fin lyd som Infinity Kappa har?

Eneste kravene jeg har er at det må være et komponent sett på 6,5", koste max 3000,- og spille HØYT ;)

mvh

1994 VW Golf TDK

2000 Yamaha Dragstar 1100

x 2006 Bombardier Outlander 800

x 2006 Bombardier Rally

x 1982 "Chewy" Corolla DX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Jeg er på utkikk etter et nytt frontsett. Jeg er bortskjemt med Infinity Kappa lyden, men synes ikke dette spiller høyt nok. I helga sa det poff åsså kom det masse illeluktende røyk ut av diskanten.

Hva bør jeg velge av frontsett for å få spille høyere, men samtidig ha like ren og fin lyd som Infinity Kappa har?

Eneste kravene jeg har er at det må være et komponent sett på 6,5", koste max 3000,- og spille HØYT ;)

mvh

Hva slags forsterker har du på "frontsettet" da ?

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror forsterkern er syndern her, spiller som f med BA PRO settet mitt og har da en strømsterk sak som fir 70W FTC. Nema problema å spille tinnitus på folk, aldri turt å justere opp gain fra der den står nå - på bunn...

Tinnitus og dårlig hørsel har jeg fra før av.. Er vel derfor at jeg ikke får til å spille "høyt" nok.. De som stikker hodet inn i bilen synes jeg spiller for høyt:)

1994 VW Golf TDK

x 2006 Bombardier Rally

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes de ALT er for høyt eller er det diskanten de synes er skrikende? Jeg tror nemlig også forsterkeren din kan være synderen her...

Det er vel litt delte meninger om hva som er høyt tror jeg.. Hvordan kan den være synderen? Hva kan gjøres for at den ikke skal leve i synd?

1994 VW Golf TDK

x 2006 Bombardier Rally

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan jo se om du kan låne deg en forsterker å prøve å se om det blir noe høyre med en kraftigere forsterker ?

Først må jeg ha meg nytt frontsett ;) Noe dette denne tråden egentli handler om

1994 VW Golf TDK

x 2006 Bombardier Rally

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje viktigst av alt: er hørselsskaden din begrenset til et spesifikt frekvensområde eller for hele?

Å anbefale et frontsett til en som klarer å sprenge diskantene sine pga. tinnitus og hørselsskade uten å på forhånd få klarhet i hvordan disse problemene arter seg er mildt sagt helt håpløst.

Hører dårlig på hele spekteret, men dårligs på høye frekvenser. Men drit i det. Er frontsett jeg er ute etter, ikke legeattest på at jeg hører dårlig for det har jeg. Skal jeg kjøpe Infinity Kappa sett igjen, eller finnes det noe som låter bedre?

1994 VW Golf TDK

x 2006 Bombardier Rally

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Focal K2 Power serien er noe av det som spiller høyest samtidig som det spiller meget bra.

Med K2P spiller jeg lett med peaker på 125 dB... Altså uten å kutte all (dyp)bass.

Ikke helt sikker på lineariteten på dette, men skal til å måle og justere frekvensgangen i morgen.

K3P spiller enda en del høyere (pga. en 6,5" ekstra).

Mvh

Stian

Mvh Stian

Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB.

Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider