KingCamel Skrevet September 5, 2005 Rapporter Share Skrevet September 5, 2005 Hei Jeg er på utkikk etter et nytt frontsett. Jeg er bortskjemt med Infinity Kappa lyden, men synes ikke dette spiller høyt nok. I helga sa det poff åsså kom det masse illeluktende røyk ut av diskanten. Hva bør jeg velge av frontsett for å få spille høyere, men samtidig ha like ren og fin lyd som Infinity Kappa har? Eneste kravene jeg har er at det må være et komponent sett på 6,5", koste max 3000,- og spille HØYT ;) mvh Siter 1994 VW Golf TDK 2000 Yamaha Dragstar 1100 x 2006 Bombardier Outlander 800 x 2006 Bombardier Rally x 1982 "Chewy" Corolla DX Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zetec Skrevet September 5, 2005 Rapporter Share Skrevet September 5, 2005 Hei Jeg er på utkikk etter et nytt frontsett. Jeg er bortskjemt med Infinity Kappa lyden, men synes ikke dette spiller høyt nok. I helga sa det poff åsså kom det masse illeluktende røyk ut av diskanten. Hva bør jeg velge av frontsett for å få spille høyere, men samtidig ha like ren og fin lyd som Infinity Kappa har? Eneste kravene jeg har er at det må være et komponent sett på 6,5", koste max 3000,- og spille HØYT ;) mvh Hva slags forsterker har du på "frontsettet" da ? Siter 2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift 2000 - Ford Focus 2000 - VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tufte & toyota Skrevet September 5, 2005 Rapporter Share Skrevet September 5, 2005 et frontsett som er å anbefale. det kan du finne på http://www.cdtaudio.com og koster 9000.- i norge. det kan også høres i min bil om ønskelig. ser for meg en pris rundt 3500.- det heter es620z og det er å anbefale!!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KingCamel Skrevet September 5, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 5, 2005 Hva slags forsterker har du på "frontsettet" da ? Husker ikke helt specs på den, men mener de kanalene jeg bruker er på 2*75w. Er en sånn derre Arizona Eagle Mummy forsterker Siter 1994 VW Golf TDK 2000 Yamaha Dragstar 1100 x 2006 Bombardier Outlander 800 x 2006 Bombardier Rally x 1982 "Chewy" Corolla DX Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jalla Skrevet September 5, 2005 Rapporter Share Skrevet September 5, 2005 Tror forsterkern er syndern her, spiller som f med BA PRO settet mitt og har da en strømsterk sak som gir 70W FTC. Nema problema å spille tinnitus på folk, aldri turt å justere opp gain fra der den står nå - på bunn... Siter Ut på tur - signatur... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KingCamel Skrevet September 5, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 5, 2005 Tror forsterkern er syndern her, spiller som f med BA PRO settet mitt og har da en strømsterk sak som fir 70W FTC. Nema problema å spille tinnitus på folk, aldri turt å justere opp gain fra der den står nå - på bunn... Tinnitus og dårlig hørsel har jeg fra før av.. Er vel derfor at jeg ikke får til å spille "høyt" nok.. De som stikker hodet inn i bilen synes jeg spiller for høyt:) Siter 1994 VW Golf TDK 2000 Yamaha Dragstar 1100 x 2006 Bombardier Outlander 800 x 2006 Bombardier Rally x 1982 "Chewy" Corolla DX Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ePiFaNT Skrevet September 5, 2005 Rapporter Share Skrevet September 5, 2005 Synes de ALT er for høyt eller er det diskanten de synes er skrikende? Jeg tror nemlig også forsterkeren din kan være synderen her... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KingCamel Skrevet September 6, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 6, 2005 Synes de ALT er for høyt eller er det diskanten de synes er skrikende? Jeg tror nemlig også forsterkeren din kan være synderen her... Det er vel litt delte meninger om hva som er høyt tror jeg.. Hvordan kan den være synderen? Hva kan gjøres for at den ikke skal leve i synd? Siter 1994 VW Golf TDK 2000 Yamaha Dragstar 1100 x 2006 Bombardier Outlander 800 x 2006 Bombardier Rally x 1982 "Chewy" Corolla DX Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e321 Skrevet September 6, 2005 Rapporter Share Skrevet September 6, 2005 kan jo se om du kan låne deg en forsterker å prøve å se om det blir noe høyre med en kraftigere forsterker ? Siter signatur. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KingCamel Skrevet September 6, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 6, 2005 kan jo se om du kan låne deg en forsterker å prøve å se om det blir noe høyre med en kraftigere forsterker ? Først må jeg ha meg nytt frontsett ;) Noe dette denne tråden egentli handler om Siter 1994 VW Golf TDK 2000 Yamaha Dragstar 1100 x 2006 Bombardier Outlander 800 x 2006 Bombardier Rally x 1982 "Chewy" Corolla DX Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ePiFaNT Skrevet September 6, 2005 Rapporter Share Skrevet September 6, 2005 Kanskje viktigst av alt: er hørselsskaden din begrenset til et spesifikt frekvensområde eller for hele? Å anbefale et frontsett til en som klarer å sprenge diskantene sine pga. tinnitus og hørselsskade uten å på forhånd få klarhet i hvordan disse problemene arter seg er mildt sagt helt håpløst. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KingCamel Skrevet September 6, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 6, 2005 Kanskje viktigst av alt: er hørselsskaden din begrenset til et spesifikt frekvensområde eller for hele? Å anbefale et frontsett til en som klarer å sprenge diskantene sine pga. tinnitus og hørselsskade uten å på forhånd få klarhet i hvordan disse problemene arter seg er mildt sagt helt håpløst. Hører dårlig på hele spekteret, men dårligs på høye frekvenser. Men drit i det. Er frontsett jeg er ute etter, ikke legeattest på at jeg hører dårlig for det har jeg. Skal jeg kjøpe Infinity Kappa sett igjen, eller finnes det noe som låter bedre? Siter 1994 VW Golf TDK 2000 Yamaha Dragstar 1100 x 2006 Bombardier Outlander 800 x 2006 Bombardier Rally x 1982 "Chewy" Corolla DX Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BeemerZ1 Skrevet September 6, 2005 Rapporter Share Skrevet September 6, 2005 Focal K2 Power serien er noe av det som spiller høyest samtidig som det spiller meget bra. Med K2P spiller jeg lett med peaker på 125 dB... Altså uten å kutte all (dyp)bass. Ikke helt sikker på lineariteten på dette, men skal til å måle og justere frekvensgangen i morgen. K3P spiller enda en del høyere (pga. en 6,5" ekstra). Mvh Stian Siter Mvh Stian Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB. Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg