Gå til innhold

Anbefale Opel til 30k?

Ranger emnet

ZpiFF

Anbefalte innlegg

Er ute etter en Opel og har hoppa opp et par hakk fra gamle ascona c'er og har klart å spare opp 30000+/-. Derfor lurte jeg på hva som er anbefalt å kjøpe av Opel med tanke på forsikring, sexyness, bensin osv osv.

Takker på forhånd :)

-1998 Nissan 200sx s14a

-1995 Opel Vectra A 2.0i

*1982 Opel Ascona C 1.6s -Ihjelkjørt

*1984 Opel Ascona C 1.6s -Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

30k, du får mye bra Opel for de penga.. Kanskje det kan friste med en strøken veteran med tanke på forsikring og årsavgift.

Dette er hva en får for 30k:

Commodore A

Commodore B GSE

Ascona B strøken for halvparten

Kadett C med c20let... hehe. men så var det forsikringen

En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er egentlig ute etter noe litt nyere som sannsynligvis vil holde en stund uten altfor mye fiksing og triksing :) Skal se på vectra a jaffal. Takker. bare å klemme på med flere forslag =)

-1998 Nissan 200sx s14a

-1995 Opel Vectra A 2.0i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har plukka ut en fin Vectra 2.0i 16v jeg tenkte jeg skulle prøve å få tak i. Den har gått 185000km og virker som et godt kjøp.

Derfor lurte jeg på litt stuff. Tror jeg må spørre i litt andre deler av forumet men her har kanskje noen peiling på akkurat det jeg vil gjøre med akkurat denne bilen.

Først, gromlyd. Hva må byttes ut med hva? Hva må handles inn for å få litt trøkk i potta? Er det noe jeg ikke har snøring på så er det potter og slikt. Hvor mye av eksosanlegget må byttes ut? Ønsker å holde meg nesten innenfor lovlige støygrenser.

Så lurte jeg på hvor man får kjøpt emblemfri grill og kanskje litt annen styling til denne bilen.

Takker og bukker

-1998 Nissan 200sx s14a

-1995 Opel Vectra A 2.0i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ej brukte 1.02 på mila med min senator 24v.

Bare for å komme med en komentar, så brukte min gamle Ascona B rundt liter'n på mila den også... (2,2i motor) Nå med en liten 36/36 gasser bruker den vel 1liter ++ på mila.. hehe . Så synes ikke rekkesekeren bruker så mye jeg..

En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ej brukte 1.02 på mila med min senator 24v.

Min 12v får iallefall nok drivstoff ;) Kjørte senest 35mil på søndag å da målte jeg den til 1.15.. Å DETTE ER LANGKJØRING..

Hehe... Off...... Tror jeg kun hAdde 2 forbikjøringer på denne turen også...

-89 mod Opel Senator 3.0liter(Drivstoff sluker)

X-97 mod Caddy

X-97 mod Polo 6N 16v

X-98 mod KIA

Lenke til kommentar
Del på andre sider