DiNGo Skrevet September 5, 2005 Rapporter Share Skrevet September 5, 2005 Er det noen som vet om dette her er noe å ha hvis man ikke har råd til turbo enda? http://www.streetdesign.no/?go=produkt&id=5973 Siter Galant 2002 comfort sedan Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
WireD Skrevet September 5, 2005 Rapporter Share Skrevet September 5, 2005 det der er søppel fra ende til annen..... bruk heller penga på en ny motor :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kixx Skrevet September 5, 2005 Rapporter Share Skrevet September 5, 2005 Jeg ville kjøpt en billig gammel turbo, sendt den til GEKturbo som bytteturbo og få en nyoverhalt tilbake for 5 - 8000. Siter Wankel så klart!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mcbanan Skrevet September 5, 2005 Rapporter Share Skrevet September 5, 2005 Vil tro den der bare ødelegger luftstrømmene på veg innover innsugslangen, og dermed faktisk stjeler effekt.. Siter Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
REVLimit Skrevet September 5, 2005 Rapporter Share Skrevet September 5, 2005 At den saken der kan skape vakuum er det dummeste jeg har lest.... Tenk på hva ditt eget sug, suger ved fullt pådrag..... Det der er bare bogus!!! Siter 4 ringer, 5 høl! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan E-28 Skrevet September 5, 2005 Rapporter Share Skrevet September 5, 2005 Mulig du merker litt på en 1,1L på lavt turtall. Men de fleste motorene bruker vel en del mer en 5000l/min (noen som gidder å regne på det? ). på litt turtall. Så da vil den vel bremse effekten godt. Kjør heller en slange frem til grillen for å få RAM effekt. Det vil i det minste ikke gi restriksjoner på høyt turtall. Siter 320si -06535i -87528i -855xxi? -82 prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KennethA Skrevet September 5, 2005 Rapporter Share Skrevet September 5, 2005 En 2 liters motor bruker ca 2 liter luft på 4 rpm. (4 takt prinsippet). Da er det bare å gange opp. Eks 1: 4000 rpm / 4 takter = 1000 liter i minuttet x 2 liter = 2000 liter. Eks 2: 6000 rpm / 4 takter = 1500 liter i minuttet x 2 liter = 5000 liter. Så ifølge mine utregninger vil den gi nok luft, men jeg tviler på at den klarer å gi nok. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Ryeng Skrevet September 6, 2005 Rapporter Share Skrevet September 6, 2005 At folk ennå får lov å selge og markedsføre slike dingser i Norge er utrolig. Det er selvfølgelig ingen effekt i disse i det hele tatt. Jeg har sagt det før og sier det igjen: "det finnes INGEN snarveier til flere hester". Med mindre man kjører turbobil som kan chiptrimmes. Siter Oyvindryeng.net Freedomain Radio Mises-instituttet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
donjon Skrevet September 6, 2005 Rapporter Share Skrevet September 6, 2005 En 2 liters motor bruker ca 2 liter luft på 4 rpm. (4 takt prinsippet). Da er det bare å gange opp. Eks 1: 4000 rpm / 4 takter = 1000 liter i minuttet x 2 liter = 2000 liter. Eks 2: 6000 rpm / 4 takter = 1500 liter i minuttet x 2 liter = 5000 liter. Så ifølge mine utregninger vil den gi nok luft, men jeg tviler på at den klarer å gi nok. Motoren suger vel inn 2 liter på 4 takter ja, men det er 4 takter på 2 omdreininger, så du må vel doble luftmengdene dine. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hjernen Skrevet September 7, 2005 Rapporter Share Skrevet September 7, 2005 1. Ta ut luftfilter 2. Finn gassregulator i motorrommet 3. Gi full gass og kjenn suget som er der. Måtte jukse litt får å få på 1. filter jeg kjøpte og brukte 1/2 rull gaffatape som adapter og suget sugde teipen nesten helt av innerrullen (ca 7 cm). se tegn: Det skal være en kanke så heftig motor for å kunne overgå et undertrykk på, si 0.2 bar med tanke på lavtrykksturbo som har fast 0.35 bar i trykk, at slike dingser ikke har funnets tidligere er jo da et under hvis det er så bra da..... :roll: Siter imstupid "Veteran-råner" Das Blitz 4 ever.... Wagen und Bayer sugen...... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan E-28 Skrevet September 8, 2005 Rapporter Share Skrevet September 8, 2005 Løvblåser :hammer Siter 320si -06535i -87528i -855xxi? -82 prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wabby Skrevet September 9, 2005 Rapporter Share Skrevet September 9, 2005 haha, jævli bra link! Off topic: har veldig lyst å få satt på turbo på min passat 2.0i (2e), men er redd for at det blir mye arbeid. *porting *nytt grenrør *mod av bunpanne *få tak i turbo *div fester Sikler sykt på det, men mangler plass å skru på... Bruker bilen svært lite akuratt nå da jeg bor nærme skolen... Kat er alt borte og pottene er plassert lengst bak der eksosen har lavest trykk... Siter Selges - 93 VW Passat Stv 2.0i - Prosjekt Selges! AutoDB AD Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas_1 Skrevet September 10, 2005 Rapporter Share Skrevet September 10, 2005 Bare av nysgjerrighet så lurer jeg på om noen her på forumet har prøvd eller kjenner noen som har prøvd dette produktet! Syns det hadde vært mye mer interessant å se enn den olje testen på forsiden... Siter Biler: -Litt forskjellig, noe gøy og noe kjedelig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
munin Skrevet September 11, 2005 Rapporter Share Skrevet September 11, 2005 Eks 1: 4000 rpm / 4 takter = 1000 liter i minuttet x 2 liter = 2000 liter. Motoren suger vel inn 2 liter på 4 takter ja, men det er 4 takter på 2 omdreininger, så du må vel doble luftmengdene dine. eventuelt halvere de? eks 1: 8000 rpm / 4 takter = 1000 liter i minuttet x 2 liter = 2000liter eller: 4000 rpm / 4 takter =500 liter i minuttet x 2liter = 1000 liter eller er jeg bare trøtt å tar helt feil? Siter Porsche 911, Ford 15M RS, Suzuki vx800 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
munin Skrevet September 11, 2005 Rapporter Share Skrevet September 11, 2005 nei jeg gir meg. du hadde helt rett, ikke jeg. klokka nærmer seg midnatt :P Siter Porsche 911, Ford 15M RS, Suzuki vx800 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.