Spanjis Skrevet September 5, 2005 Rapporter Share Skrevet September 5, 2005 Kjøpte en Sierra 2.0L 85-modell, kjørt 270000. Fikk med cd-spiller og 8 ekstra vinterdekk, eu godkjent juni 05, +++ Har ingen peiling på bil, så ble sikkert litt lurt :p Kjøpte den for 10k, syns egentlig det var dyrt men hadde behov for bil. Etter en uke begynte problemene, batteriet ville ikke lades, fikk heldigvis med nytt batteri så byttet det, men hjalp ikke, fant ut at det var regulatoren som var kaputt. 100,- for ny :) 4 dager senere så vil den ikke starte, etter at jeg byttet regulator så var den litt vanskeligere å starte, men tenkte ikke så mye over det. Når jeg prøver å starte den nå så kjimer den ikke, ikke no form for lyd fra motoren, men lys å anlegg funker fint. Startmotoren som er kaputt? dyrt å fikse? Målte med voltmeter over batteriet, det viser 11, altfor lite? men skulle vell har vært no kjiming selv om? Har kjørt ca. 10mil med blyfri når den skal ha okt., kan dette ha gjort skade? Kjipt at jeg ikke har angrerett :( Siter Passat 1.8 Highline 98-modell Sierra 2.0L / BAC 86-modell - Spiker Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mcbanan Skrevet September 5, 2005 Rapporter Share Skrevet September 5, 2005 Heldigvis finnes det mange sierraer å ta deler av da :) Er ikke nøye å kjøre med blyfri allikevel om den skal ha bly nei, ihvertfall ikke på så korte distanser. Siter Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e321 Skrevet September 6, 2005 Rapporter Share Skrevet September 6, 2005 sjekk at kabler å alt henger godt på... hadde sånn på min også når jeg bare satte kablene til batteriet på uten å skru godt fast.. Lys å alt sånn funket fint, men når jeg vridde helt om kom det bare noen 'klikke' lyder og ingenting mer... Siter signatur. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Spanjis Skrevet September 6, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 6, 2005 Har ikke gjort noe i motoren dagene før den stoppet, er det en lett måte å finne ut om noe tapper den for strøm? er 11volt for lite til å få starteren i gang? Siter Passat 1.8 Highline 98-modell Sierra 2.0L / BAC 86-modell - Spiker Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e321 Skrevet September 6, 2005 Rapporter Share Skrevet September 6, 2005 sett på startkabler da, så finner du ut det... Siter signatur. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Spanjis Skrevet September 6, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 6, 2005 skal gjøre det seinere når trafikken roer seg, den står litt teit parkert for øyeblikket :( Siter Passat 1.8 Highline 98-modell Sierra 2.0L / BAC 86-modell - Spiker Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Garnes Racing Skrevet September 6, 2005 Rapporter Share Skrevet September 6, 2005 er bare slik sierra`n er yodude å bil til 10 lapper må man rekne med endel feil,sierra er beryktet for dårligt el-nett. har byttet kabler å assotert i sierraene jeg har hatt å har. Siter TURBO`S TOO THE PEOPLE! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Supraguy- Skrevet September 6, 2005 Rapporter Share Skrevet September 6, 2005 Ford........ Siter - Kadett C 20set 79' - Mercedes E300 86' Selges i deler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Spanjis Skrevet September 6, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 6, 2005 Dynamoen er fra 2002 ifølge selger, så håper det ikke er den. Hvis motoren starter med startkabler, er det over batteriet jeg skal måle for å finne ut om dynamoen lader? Bør vell ligge på 13V for at dynamoen skal fungere? Siter Passat 1.8 Highline 98-modell Sierra 2.0L / BAC 86-modell - Spiker Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hassa Skrevet September 6, 2005 Rapporter Share Skrevet September 6, 2005 Børstene?!? Høres sånn ut siden den plutselig stoppet, samme som skjedde på bilen til søstra mi for 2 uker siden, første jeg så etter var det siden det ikke hadde vært bytta på lenge. og er børstene dårlige, blir det vansklig og starte ja =) Siter - 97mod. Vw Passat 1.8 20V Turbo BSR Steg 3. * 87mod. Bmw E30 325 Tic * 87mod. Honda Prelude 2.0 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Finepix Skrevet September 6, 2005 Rapporter Share Skrevet September 6, 2005 Muligens et dumt spørsmål, men har du prøvd å bytte tilbake til det batteriet som sto i bilen? Kan jo hende det som fulgte med ikke var verdt å samle på.... Siter 98 Volvo V40 1,8 aut selges i deler, PM for info! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Laaars Skrevet September 6, 2005 Rapporter Share Skrevet September 6, 2005 Hold et multimeter på batteriet og vri om nøkkelen og se hvor mye spenningen synker. Er den under 9 volt da så er det veikt. Sikker på at batteriet leverer nok strøm til å starte? Uansett hadde du hørt starteren gikk rundt iallfall, så.... Siter '86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt) '90 VW Golf mk2 '82 VW Golf mk1 '83 VW Golf mk1 '86 VW Golf GTI 16V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MR_Simba Skrevet September 6, 2005 Rapporter Share Skrevet September 6, 2005 Ford........ :ass <--kjøss mg her me det utsagne Siter VW Polo 1996 1.4SOLGT Audi A6 2001 2,5QTDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Spanjis Skrevet September 6, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 6, 2005 Batteriet viste 10.8V, fikk startet den med startkabler, etterpå viste den 14.5V, så da fungerer dynamoen regner jeg med?! :) så lurer på om det er noe som drar strøm, den hadde da ikke vært i bruk på 24t da den ikke ville starte. Men da vi puttet på startkablene så gnistret det, er ikke det et tegn på at noe trekker strøm i bilen? Siter Passat 1.8 Highline 98-modell Sierra 2.0L / BAC 86-modell - Spiker Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e321 Skrevet September 6, 2005 Rapporter Share Skrevet September 6, 2005 ja, muligens... men du er helt sikker på at batteriet har nok syre/vann og at det faktisk var helt oppladet? Kan jo prøve å sette batteriet på lading en natt til og se om det er like gale da... alt for å slippe å rote i el-nettet uten å vite hva du roter etter sier nå bare jeg :) Siter signatur. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.