Tor O'Connor Skrevet September 5, 2005 Rapporter Share Skrevet September 5, 2005 noen som har erfaringer eller tips om topp-pakningen på 2,0i 16v motoren? når burde man skifte å slikt, symptomer? siden jeg starter en ny tråd så kan jeg jo samtidig stille et spørsmål som jeg lurer på. her om dagen tok jeg av toppdekselet for å skifte toppdeksel-pakningen. da jeg hadde knotet den på plass skulle jeg skru på plass skruene i toppdekselet. ja riktig, noe gikk riv ruskende galt, jeg klarte å knekke to av ialt 9 skruer, men d var ikke ved siden av hverandre så det er vel i bunn å grunn ikke farlig, eller var det jævli dumt av meg????? Siter nå: mazda 626 2,0i 16v DOCH 1988 modell (148 HK) før: golf 3 1,4i 1994modell (60 HK) en vis mann sa en gang til en bileier med liten motor: "if you can't race it, style it " Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mazda626 Skrevet September 6, 2005 Rapporter Share Skrevet September 6, 2005 Knekke skruer? Hvor hardt dro du til? Skal ikke dras til hardt dette, da pakningen er av gummi, som en o-ring. Bare å "tette" skruene. Husk at du drar til lokket jevnt rundt det hele. Ikke fest en skrue "maks" med en gang. Som regel er lekkasje mest utsatt ved fordeler, her bør nok alle skruene være på plass. Du vil ellers tidsnok se om det kommer olje ut av toppdekselet.... Toppakningen trenger du ikke å bytte så lenge motor er tett, og ikke "bruker" kjølevæske. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tor O'Connor Skrevet September 6, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 6, 2005 Knekke skruer? Hvor hardt dro du til? Skal ikke dras til hardt dette, da pakningen er av gummi, som en o-ring. Bare å "tette" skruene. Husk at du drar til lokket jevnt rundt det hele. Ikke fest en skrue "maks" med en gang. Som regel er lekkasje mest utsatt ved fordeler, her bør nok alle skruene være på plass. Du vil ellers tidsnok se om det kommer olje ut av toppdekselet.... Toppakningen trenger du ikke å bytte så lenge motor er tett, og ikke "bruker" kjølevæske. skruene "rundt" fordelern knakk ikke. var på den siden hvor reg. reima er og foran, så ut ifra hva du sier så burde d jo ikke være farlig. dro ikke til max, fordelte jevnt rundt hele, men tror de skruene som knakk var dårlige fra før av. men da ser d ut som om jeg ikke trenger å skifte topp-pakning ennå :D Siter nå: mazda 626 2,0i 16v DOCH 1988 modell (148 HK) før: golf 3 1,4i 1994modell (60 HK) en vis mann sa en gang til en bileier med liten motor: "if you can't race it, style it " Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mazda626 Skrevet September 6, 2005 Rapporter Share Skrevet September 6, 2005 Har nå kjørt på 200.000 km på bilen min, og det er ikke svettekant på noen av pakningene på motor. Det står det respekt av! Toppdekselpakning skiftet jeg ved 140.000. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.