Gå til innhold

motorn å slikt

Ranger emnet


Tor O'Connor

Anbefalte innlegg

noen som har erfaringer eller tips om topp-pakningen på 2,0i 16v motoren?

når burde man skifte å slikt, symptomer?

 

siden jeg starter en ny tråd så kan jeg jo samtidig stille et spørsmål som jeg lurer på. her om dagen tok jeg av toppdekselet for å skifte toppdeksel-pakningen. da jeg hadde knotet den på plass skulle jeg skru på plass skruene i toppdekselet. ja riktig, noe gikk riv ruskende galt, jeg klarte å knekke to av ialt 9 skruer, men d var ikke ved siden av hverandre så det er vel i bunn å grunn ikke farlig, eller var det jævli dumt av meg?????

nå: mazda 626 2,0i 16v DOCH 1988 modell (148 HK)

før: golf 3 1,4i 1994modell (60 HK)

en vis mann sa en gang til en bileier med liten motor:

"if you can't race it, style it "

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knekke skruer? Hvor hardt dro du til? Skal ikke dras til hardt dette, da pakningen er av gummi, som en o-ring. Bare å "tette" skruene. Husk at du drar til lokket jevnt rundt det hele. Ikke fest en skrue "maks" med en gang. Som regel er lekkasje mest utsatt ved fordeler, her bør nok alle skruene være på plass. Du vil ellers tidsnok se om det kommer olje ut av toppdekselet....

Toppakningen trenger du ikke å bytte så lenge motor er tett, og ikke "bruker" kjølevæske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knekke skruer? Hvor hardt dro du til? Skal ikke dras til hardt dette, da pakningen er av gummi, som en o-ring. Bare å "tette" skruene. Husk at du drar til lokket jevnt rundt det hele. Ikke fest en skrue "maks" med en gang. Som regel er lekkasje mest utsatt ved fordeler, her bør nok alle skruene være på plass. Du vil ellers tidsnok se om det kommer olje ut av toppdekselet....

Toppakningen trenger du ikke å bytte så lenge motor er tett, og ikke "bruker" kjølevæske.

 

skruene "rundt" fordelern knakk ikke. var på den siden hvor reg. reima er og foran, så ut ifra hva du sier så burde d jo ikke være farlig. dro ikke til max, fordelte jevnt rundt hele, men tror de skruene som knakk var dårlige fra før av.

men da ser d ut som om jeg ikke trenger å skifte topp-pakning ennå :D

nå: mazda 626 2,0i 16v DOCH 1988 modell (148 HK)

før: golf 3 1,4i 1994modell (60 HK)

en vis mann sa en gang til en bileier med liten motor:

"if you can't race it, style it "

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår