Gå til innhold

Problemer med fusk ved varm motor!

Ranger emnet

akkamannen

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har problemer med at Carinaen (stv) min begynner å fuske sånn av og til etter den er blitt varm. Føles som den går på tre sylindre. Har levert den inn til verksted. Der skiftet de pluggledninger og sendte meg en fet regning, men ingenting har bedret seg. Lurer på om det er noen som kan hjelpe meg her. Frykter litt for at det kan være toppakningen...

Takker for alle som vil hjelpe!

Mvh akkamannen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 years later...
  • 7 months later...

Har akkurat samme problemet her :) har ikke testa og skifte dyser enda, men ska prøve det etter dette. har skifta stort sett alt annet av tenningsdeler.

Takker.

Fungerte dette for deg akkamannen?

86 Bmw 325i

96 Toyota Carina E 1.8

98 Audi A4 1.9Tdi

[x] 86 Bmw 325i

[x] 85 Audi 100 2.2E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 months later...
  • 11 months later...
  • 3 weeks later...

TOYOTA CARINA 97MOD, 1.8 16V 7A EFI MOTOR

JA, DET VAR FØSTSTE DYSE (INJECTION) SOM IKKE VIRKET SOM VAR PROBLEMET TIL FUSKINGEN. NYE DYSENE KOSTA BORT I MOT 2600 KR. JEG FIKK KJØPT BRUKTE DYSER PÅ EN BILOPPHUGGERI, DET VAR ENKELT Å SKIFTE DE. NÅ VIRKER MOTOREN HELT FINT.

DISSE MOTORENE HAR SLIKE PROBLEMER ETTER ET PAR HUNDRE TUSEN KM KJØRT HØRTE JEG.

DET ER IKKE MANGE VERKSED SOM KUNNE FINNE UT DENNE TYPEN FEIL ELLER FUSK.

JEG HAR SVIDD AV FLERE TUSEN KR PÅ Å SKIFTE TERMOSTAT,PLUGGER,PLUGGLEDNINGER PÅ VERKSTEDER...

TAKK FOR SVAR FRA ALLE DERE SOM HAR SVART MEG....HÅPER DETTE HJELPER NOEN FLERE I FRAMTIDEN.....

HILSEN

ARON cARINA

MEN FLELE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 9 months later...

Hei.

Har problemer med fusking når motoren er varm. Antakelig to dårlige dyser. Sjekka priser hos Toyota, og de rådet meg til ikke å kjøpe "orginale" da disse kostet nesten 3000/stk. Har en Carina E, 1,6 1996 modell. Noen som vet om hvor jeg kan få tak i slike billigere?

På forhånd takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...
Hei.

Har problemer med fusking når motoren er varm. Antakelig to dårlige dyser. Sjekka priser hos Toyota, og de rådet meg til ikke å kjøpe "orginale" da disse kostet nesten 3000/stk. Har en Carina E, 1,6 1996 modell. Noen som vet om hvor jeg kan få tak i slike billigere?

På forhånd takk.

Fikk du noe svar på hvor uorginale dyser kan kjøpes?

Jeg kjøpte nettopp en Carina E 1.6/4A-FE med samme dyseproblemet, som jeg tenkte var kjapt å fikse. Foreløpig har jeg ikke greid å skaffe tilveie noe som helst..

Har sjekket på norske og danske opphoggerier. nbfbildeler.no uten hell. På de danske ad2000.dk ligger det massevis av dyser. Problemet er at jeg ikke skjønner hva det er de har, og at det skal finnes så mange forskjellige typer.

Hva er det som står på en 4A-FE 1.6L motor? Denso?

I Danmark har de gule, grå, brune, grønne, blå osv.

Dessuten har de motorbetegnelser som 1.6EDC4, 1.6E4K

Som http://tinyurl.com/3233e6

Virker ganske kaotisk :(

Er det forresten så god ide å kjøpe en brukt dyse hvis det er vanlig at de får problemer med alderen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider