Gå til innhold

3,6 i e30?

Ranger emnet

svirre666

Anbefalte innlegg

hei!

jeg har skaffet meg en komplett motor (3,6) og girkasse til min 325 e30.

så lurte jeg på om det er noen som har gjort dette før?

jeg har kjøpt motorfester som æ tilpasset til dette, og hørt at man må kutte mellomakselen og skifte flæns, men er det noe mer som må tilpasses?

er det noen som har en 325 e30 som er godkjent med dette?

bmw 325 86 mod. me m5 3,6 (prosjekt)

pasat 86 mod. me 2.2 turbo intercooler (bruksbil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg er forresten han du møtte på Sortland sammens med Børge! :)

Det jeg vet om dette med S38B36 i E30 er at du får det ikke godkjent uten videre, 325 bremsene er godkjent opptil 220hk, så med 315hk holder dem ikke akkurat, så da må du nok oppgradere bremsene til E36 M3, det er vel det som er vanlig? Også må du helt sikkert til TÜV / DEKRA i Tyskland for å få papirer på det, slik at du kan vise Biltilsynet dette. Er bilen din førstegangsregistrert i Norge før 1.1.1996? Slik at du slipper å betale avgifter på dette?

pIMP har drevet med en E30 med S38B36

Les her!

Les mere her!

Den samme bilen hadde Överladdaren før pIMP

Les her!

ha|||on, har smelt en S50B30 motor i sin E30

Les her!

E-30 big har hatt 2stk V12 i sin E30, først en M70B50 og nå en S70B56

Les her!

Neonmuffler har satt montert E36 M3 fjærbein med bremser på sin E30

Les her!

Så noen av disse trådene og guttene kan nok hjelpe deg litt på vei, ellers kan du vel høre med Helge Vik og de andre M3 E30 gutta som sliter i M motorer i fleng i bilene sine.. På BMWCCN-forumet kan du nok få litt hjelp også.. Mange som kan sine saker der!

Håper det hjelper deg, så gleder jeg meg til å se bilen din ferdig med motoren :)

- 02 Porsche Carrera 4

- 98 Porsche Boxster (selges)

http://www.jonte.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har kjøpt motorfester som æ tilpasset til dette, og hørt at man må kutte mellomakselen og skifte flæns, men er det noe mer som må tilpasses?

QUOTE]

Antagelig må du modifisere girtravers. Korte ned mellomaksel vet jeg ikke om jeg ville gjort selv, men vet at f.eks unikardan(mener jeg de heter) gjør slike jobber, skulle visst koste rundt 1500kr.

Du har stor nok radiator som passer eller? Pluss et helvetes styr med ledningsnettet sikkert, men det er du nok klar over...

'84 Alfa Romeo GTV6

'92 BMW E34 520iA (bytta i alfa)

'82 BMW E28 535iA (solgt)

'84 BMW E30 318i (skrota)

'87 Honda Accord 2.0 EXi (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja har hørt at det er et satans styr med det ledningsnettet.. er det ingen som har noen tegninger over et koplingskjema, og som kan vise meg hvordan jeg skal gjøre det? dette er første bilprosjektet mitt skjønner dere. har jo laget en crosskart da jeg gikk på mekken, men det var ikke helt det samme.. :)

crosskart med snøscooter-motor.

bmw 325 86 mod. me m5 3,6 (prosjekt)

pasat 86 mod. me 2.2 turbo intercooler (bruksbil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I f.eks haynesmanualer finner du ledningsnettet, men vet ikke helt om du finner til M5 der. Haynes manualen for BMW 3- og 5-serie inneholder E28, E30 og E34(finner på limewire). Blir nok en del stress ja. Men du kommer nok langt med litt forståelse for elektronikk og koblingsskjema over begge bilene.

'84 Alfa Romeo GTV6

'92 BMW E34 520iA (bytta i alfa)

'82 BMW E28 535iA (solgt)

'84 BMW E30 318i (skrota)

'87 Honda Accord 2.0 EXi (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider