Gå til innhold

nybegynner... noen bra tips?

Ranger emnet


jannis

Anbefalte innlegg

jeg er ikke så inn på det med drifting... legger den jo ut om vinteren og på regn osv... men klarer liksom aldri å holde den leenge,, og når kontraen kommer, så kommer den HARDT å da er det ikke så lett å holde den serlig lenge... hadde tenkt å trene en del om vinteren og trenger noen tips om hva jeg som sjåfør kan gjøre får å komme meg litt

BMW er best! enkelt å greit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er ikke så inn på det med drifting... legger den jo ut om vinteren og på regn osv... men klarer liksom aldri å holde den leenge,, og når kontraen kommer, så kommer den HARDT å da er det ikke så lett å holde den serlig lenge... hadde tenkt å trene en del om vinteren og trenger noen tips om hva jeg som sjåfør kan gjøre får å komme meg litt

 

Spennende topic =)

 

Jeg følger nøye med og håper noen vil dele sine kunnskaper :)

'10 Audi A4 Allroad 2.0TDI 170HK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Ingen vits i å gå i detaljer, for det er kun en ting som teller.. Trening og en følelse for hva bilen kommer til å gjøre,- litt før den faktisk gjør det..

 

Vent til vinteren og bli med på et par isbanetreff. De fysiske betingelsene for når du drifter en bil er de samme, men du får mye bedre tid på deg på vinterføre. God trening, og en fin måte å få inn en del basis kunnskaper og grunnleggende forståelse for hvorfor bilen gjør det den gjør i forskjellige situasjoner. Og så er det vanskeligere å ødelegge noe. Men ikke umulig.. ;)

 

Det blir som å balansere på et bein med lukkede øyne. Kan du forklare meg akkurat hvordan det går til?

Jostein Lillebø aka Drift Addict

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ett lite tips er å bli skikkelig godt kjent med bilen, vite når den går rundt og når kontraen kommer! Hvis du lærer dette er du goodt på vei ;)

MeSs

98' E36 Stasjonsvogn. x - 2006 VW Golf GT TSI 170HK, x- 03 E46 320i Sport

x- Toyota Hiace trekkbil, x- 91 200SX S13 Driftbil.

x - NA 1994 Mazda Miata 1.8

x - Mange BMW E28.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må vite hva bilen kommer til å gjøre, slik at du allerede er på vei med rattet motsatt vei når kontraen kommer. Hvis du ikke begynner å ratte før rumpa er på vei over blir det litt hektisk.. Øv deg på vinteren, prøv å hold bilen ute med bremsen slik at du får timet kontraen til den svingen du skal inn i osv.. Øvelse ;)

Jostein Lillebø aka Drift Addict

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann...

 

Gravstein: Drift bible er egentlig ganske ubrukelig visst man iallefall har litt kunnskap om drifting, de fleste skjønner konseptet og taktiker.

 

Karlsen: Trening trening trening.... men viktige ting er at DU har det bra i bilen, alså at førermiljø er bra. Stoler og slik har mye mer å si enn det folk tror. Du må rett og slett bare blir så kjent som mulig med bilen :)

Angående kontraen kan du jo prøve å ha litt gass når konraen kommer, det pleier å hjelpe litt. :)

 

Mvh Magnus Ottesen

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann...

 

Gravstein: Drift bible er egentlig ganske ubrukelig visst man iallefall har litt kunnskap om drifting, de fleste skjønner konseptet og taktiker.

 

Karlsen: Trening trening trening.... men viktige ting er at DU har det bra i bilen, alså at førermiljø er bra. Stoler og slik har mye mer å si enn det folk tror. Du må rett og slett bare blir så kjent som mulig med bilen :)

Angående kontraen kan du jo prøve å ha litt gass når konraen kommer, det pleier å hjelpe litt. :)

 

Mvh Magnus Ottesen

 

Nei eg tengte bare att det kan vere til litt hjelp vist man er helt "grønn"

 

Som du sier, du må føle deg bra med bilen og den må kunne adlyde det

du vil ha den til å gjøre. Selv om den kan gjøre det stikk motsatte :P

 

Skall holde kjeft nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åsså må du tørre å satse :D

Det er sant, men man må også finne sin egen grense, satse så det vipper mellom grensa og grøfta.. hehe :)

MeSs

98' E36 Stasjonsvogn. x - 2006 VW Golf GT TSI 170HK, x- 03 E46 320i Sport

x- Toyota Hiace trekkbil, x- 91 200SX S13 Driftbil.

x - NA 1994 Mazda Miata 1.8

x - Mange BMW E28.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sant, men man må også finne sin egen grense, satse så det vipper mellom grensa og grøfta.. hehe :)

MeSs

ja det er jo d drifting handler om he he var ute å sladda m kadetten i sta(på våt grusvei) er ett jævli kikk når en ligger der på grensen, å vite at du har kontroll he he

97748454

Kadett c pick up. Saehan max -79

Kadett B RALLYE 2,4 197hk -72

Ascona B 2,5 24v turbo (600+hk)

Cheva Pick up 6,2 turbo ic -88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår