Vomaz Skrevet September 6, 2005 Rapporter Share Skrevet September 6, 2005 jeg sitter å tenker på nyere bil :pimp åsså er jeg så gira på 960 95-mod... det jeg lurte på er om alle 960 fra 91 - 98 er lik mht understell osv.. for jeg tenkte å kjøpe en 91- 960 med den gamle fronten i norge å kjøpe etterhvert en fin å strøken 960 ifra sverige å overføre div deler:D sitter å tenkter på evt understell, interiør, front, ++ det som måtte komme.. hvilken motor er å anbefale? har så veldig lyst på 3.0 men er di første typene ok eller er det mye feil på de? noen som har samme tanker?? :D :) Siter Veteranbrakke.. http://www.bilforumet.no/bilmerker/volvo/200-serien/275202-vomaz-volvo-245-83mod-diesel.html ----ALT TE SI TID---- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tohola Skrevet September 7, 2005 Rapporter Share Skrevet September 7, 2005 I 95 ble det gjort endel forandringer i hjulopphenget, bak var det spiralfjærer på de gamle men på 95> er det noe bladfjærsystem av noe komposittmaterial. Sporvidda er ikke lik på de gamle og nyere sp det er nok mere forskjeller også. Interiøret er ganske så forskjellig på de gamle iforhold til nyere, er mye rundere og ser mer moderne ut i 95>, dørpaneler, stoler, dashbord, brytere osv er ulikt. 3.0 er å anbefale, 2.5 fantes jo heller ikke på de første årsmodellene, de første årsmodellene hadde smalere registerreim enn de senere, dvs de brukte å ryke og skiftintervallene var 45000km. En annen ting du kan tenke på er att det er noe forskjeller i ledningsnett, jeg fikk tak i brytere fra 95> men det viste seg att de ikke passet med pluggene på min 91". Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vomaz Skrevet September 7, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 7, 2005 I 95 ble det gjort endel forandringer i hjulopphenget, bak var det spiralfjærer på de gamle men på 95> er det noe bladfjærsystem av noe komposittmaterial.Sporvidda er ikke lik på de gamle og nyere sp det er nok mere forskjeller også. Interiøret er ganske så forskjellig på de gamle iforhold til nyere, er mye rundere og ser mer moderne ut i 95>, dørpaneler, stoler, dashbord, brytere osv er ulikt. 3.0 er å anbefale, 2.5 fantes jo heller ikke på de første årsmodellene, de første årsmodellene hadde smalere registerreim enn de senere, dvs de brukte å ryke og skiftintervallene var 45000km. En annen ting du kan tenke på er att det er noe forskjeller i ledningsnett, jeg fikk tak i brytere fra 95> men det viste seg att de ikke passet med pluggene på min 91". oki... så da burde jeg heller kjøpe en 95> istede for en 91> for så å bygge den om til en 95> har lest at 95> motoren er bedre i forhold til de første rekke 6'erne...flere som vet noe om dette??? Siter Veteranbrakke.. http://www.bilforumet.no/bilmerker/volvo/200-serien/275202-vomaz-volvo-245-83mod-diesel.html ----ALT TE SI TID---- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tohola Skrevet September 7, 2005 Rapporter Share Skrevet September 7, 2005 Registerreima på de gamle er 22mm bred, mens på de nyere 28mm. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vomaz Skrevet September 7, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 7, 2005 Registerreima på de gamle er 22mm bred, mens på de nyere 28mm. tja.. og register-reim skifte er på 45000km på de gamle motorene.. vet ikke hvor langt det er på de nyere motorene, men det blir jo ca hvert år for meg da :hammer Siter Veteranbrakke.. http://www.bilforumet.no/bilmerker/volvo/200-serien/275202-vomaz-volvo-245-83mod-diesel.html ----ALT TE SI TID---- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tohola Skrevet September 7, 2005 Rapporter Share Skrevet September 7, 2005 Tror det er 75 eller 90 000km på de nye Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
schulz Skrevet September 7, 2005 Rapporter Share Skrevet September 7, 2005 Kan heller kjøpe min. Da har du nye typen 960, superstar 9x18, T-5 motor med mye fine deler, bilstein motorsport coilovers, M90H, stiv aksel med drevsperre og ellers alt som trengs :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vomaz Skrevet September 7, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 7, 2005 Kan heller kjøpe min. Da har du nye typen 960, superstar 9x18, T-5 motor med mye fine deler, bilstein motorsport coilovers, M90H, stiv aksel med drevsperre og ellers alt som trengs :) hellothere pris på den da? kan gjerne sende en pm med mere info om bilen.. cheers Siter Veteranbrakke.. http://www.bilforumet.no/bilmerker/volvo/200-serien/275202-vomaz-volvo-245-83mod-diesel.html ----ALT TE SI TID---- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vomaz Skrevet September 13, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 13, 2005 hvor finner jeg hvor mye jeg må betale hvis jeg vil importere en bil ifra sverige? eller noen her som vet dette? jeg tenkte å importere/kjøpe en Volvo 960 (S90 el V90) fra sverige.. fra 95- oppover... skal være 3.0 den vil egentlig være en delebil, såe jeg trenger vel bare å betale momsen? Siter Veteranbrakke.. http://www.bilforumet.no/bilmerker/volvo/200-serien/275202-vomaz-volvo-245-83mod-diesel.html ----ALT TE SI TID---- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet September 13, 2005 Rapporter Share Skrevet September 13, 2005 Betaler ikke moms, få heller svensken til å levere bilen i Norge. Evnt. lei norske prøveskilter og kjør den inn. Uansett blir du bannlyst hvis du hugger en hel 960onfiredevi Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vomaz Skrevet September 13, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 13, 2005 Betaler ikke moms, få heller svensken til å levere bilen i Norge.Evnt. lei norske prøveskilter og kjør den inn. Uansett blir du bannlyst hvis du hugger en hel 960onfiredevi tja.. får sjå ka e bi å gjær... jeg blir vell å selge det jeg ikke skal ha, blir neppe hugget... ;) noen som vet hvordan det er hvis jeg tar motor ifra en svensk bil å setter den i en norsk bil? må jeg betale motoravgift ol? Siter Veteranbrakke.. http://www.bilforumet.no/bilmerker/volvo/200-serien/275202-vomaz-volvo-245-83mod-diesel.html ----ALT TE SI TID---- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
schulz Skrevet September 13, 2005 Rapporter Share Skrevet September 13, 2005 Betaler ikke moms, få heller svensken til å levere bilen i Norge.Evnt. lei norske prøveskilter og kjør den inn. Uansett blir du bannlyst hvis du hugger en hel 960onfiredevi Hvis du ikke betaler moms på den får du ikke godkjent noen bil med de delene på.. BT skal alltid ha kvittering på alt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet September 13, 2005 Rapporter Share Skrevet September 13, 2005 Har en kvittering på en slik motor liggende hvis det skulle trenges;) Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
schulz Skrevet September 13, 2005 Rapporter Share Skrevet September 13, 2005 Har en kvittering på en slik motor liggende hvis det skulle trenges;) Har jeg også det, men ikke sikkert alle har det cheers Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet September 13, 2005 Rapporter Share Skrevet September 13, 2005 Betaler ikke moms, få heller svensken til å levere bilen i Norge.Evnt. lei norske prøveskilter og kjør den inn. Uansett blir du bannlyst hvis du hugger en hel 960onfiredevi Sier du det? jeg skrota jo denne: :drive2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.