Gå til innhold

hvordan ville dette vært å realisere..

Ranger emnet


Vomaz

Anbefalte innlegg

jeg sitter å tenker på nyere bil :pimp åsså er jeg så gira på 960 95-mod...

 

det jeg lurte på er om alle 960 fra 91 - 98 er lik mht understell osv.. for jeg tenkte å kjøpe en 91- 960 med den gamle fronten i norge å kjøpe etterhvert en fin å strøken 960 ifra sverige å overføre div deler:D

 

sitter å tenkter på evt understell, interiør, front, ++ det som måtte komme..

 

hvilken motor er å anbefale? har så veldig lyst på 3.0 men er di første typene ok eller er det mye feil på de?

 

noen som har samme tanker?? :D :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I 95 ble det gjort endel forandringer i hjulopphenget, bak var det spiralfjærer på de gamle men på 95> er det noe bladfjærsystem av noe komposittmaterial.

Sporvidda er ikke lik på de gamle og nyere sp det er nok mere forskjeller også.

Interiøret er ganske så forskjellig på de gamle iforhold til nyere, er mye rundere og ser mer moderne ut i 95>, dørpaneler, stoler, dashbord, brytere osv er ulikt.

3.0 er å anbefale, 2.5 fantes jo heller ikke på de første årsmodellene, de første årsmodellene hadde smalere registerreim enn de senere, dvs de brukte å ryke og skiftintervallene var 45000km.

En annen ting du kan tenke på er att det er noe forskjeller i ledningsnett, jeg fikk tak i brytere fra 95> men det viste seg att de ikke passet med pluggene på min 91".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I 95 ble det gjort endel forandringer i hjulopphenget, bak var det spiralfjærer på de gamle men på 95> er det noe bladfjærsystem av noe komposittmaterial.

Sporvidda er ikke lik på de gamle og nyere sp det er nok mere forskjeller også.

Interiøret er ganske så forskjellig på de gamle iforhold til nyere, er mye rundere og ser mer moderne ut i 95>, dørpaneler, stoler, dashbord, brytere osv er ulikt.

3.0 er å anbefale, 2.5 fantes jo heller ikke på de første årsmodellene, de første årsmodellene hadde smalere registerreim enn de senere, dvs de brukte å ryke og skiftintervallene var 45000km.

En annen ting du kan tenke på er att det er noe forskjeller i ledningsnett, jeg fikk tak i brytere fra 95> men det viste seg att de ikke passet med pluggene på min 91".

oki... så da burde jeg heller kjøpe en 95> istede for en 91> for så å bygge den om til en 95>

har lest at 95> motoren er bedre i forhold til de første rekke 6'erne...flere som vet noe om dette???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Registerreima på de gamle er 22mm bred, mens på de nyere 28mm.

tja.. og register-reim skifte er på 45000km på de gamle motorene.. vet ikke hvor langt det er på de nyere motorene, men det blir jo ca hvert år for meg da :hammer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan heller kjøpe min. Da har du nye typen 960, superstar 9x18, T-5 motor med mye fine deler, bilstein motorsport coilovers, M90H, stiv aksel med drevsperre og ellers alt som trengs :)

hellothere

pris på den da?

 

kan gjerne sende en pm med mere info om bilen.. cheers

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvor finner jeg hvor mye jeg må betale hvis jeg vil importere en bil ifra sverige?

 

eller noen her som vet dette?

 

jeg tenkte å importere/kjøpe en Volvo 960 (S90 el V90) fra sverige.. fra 95- oppover...

 

skal være 3.0

den vil egentlig være en delebil, såe jeg trenger vel bare å betale momsen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Betaler ikke moms, få heller svensken til å levere bilen i Norge.

Evnt. lei norske prøveskilter og kjør den inn.

 

Uansett blir du bannlyst hvis du hugger en hel 960onfiredevi

tja.. får sjå ka e bi å gjær...

 

jeg blir vell å selge det jeg ikke skal ha, blir neppe hugget... ;)

 

noen som vet hvordan det er hvis jeg tar motor ifra en svensk bil å setter den i en norsk bil? må jeg betale motoravgift ol?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår