Gå til innhold

Glennca - 1988 Mazda 626 coupè prosjekt

Ranger emnet

Glennca

Anbefalte innlegg

Heysann

For en ganske så god stund siden kræsjet jeg min daværende bil, en Mazda 626 sedan, og fant fort ut at det å fikse på den bilen var håpløst... Da kjøpte jeg meg en 1989 Mazda 626 coupè i steden. I denne bilen tok jeg med meg rattet og girkula fra "gamlebilen" (Momo begge deler cheers ). Etter at bilen nå har vært i den tilstanden jeg fikk den i da jeg kjøpte den, har jeg begynt å få litt ideer til hva jeg vil gjøre med den:

- Effektpotte (i første omgang, får billig av en kompis)

- Styling (har den gamle stylinga fra den forrige bilen som trenger "litt" tilpassing)

- Baggasjerom (fikse lekasje og bytte ut Torshov-bassen med noe litt annet...)

- Clutsh (Må tas litt fort i grunn... 270 000 km er nok for en clutsh syns vi :microsoft )

- Katalysatordeksel må sveises (Visste du at ressonansfrekvensen til det dekselet tilsvarer motoren på ca 1800 rpm? Jævlig irriterende...)

- Dekk/felg (fatter hjelper litt der... Chineese replica til innkjøpspris ahahahhaha )

- Fikse/kjøpe ny bryter til vindusheisen... (Denne koster 2000(!) orginalt, og alle bryterene (den ene) jeg har kommet over på en hugger hadde eksakt samme feilen... Noen som kan hjelpe så er jeg ENORMT takknemlig!!)

Så kommer vi til det jeg tenkte jeg skulle spørre omverdenen litt om... Jeg ser at det er en del av dere her på forumet som har 626'er, og til dere lurte jeg på om en ting: Hvis vannet kommer inn helt øverst i baggasjerommet (lang pokker i vold over der jeg når tror jeg), hva kan det være?

Kan det være at lista rundt bakruta er litt gåen?

Eller er det at lufteinntaket på siden av bakruta lekker ett eller annet sted?

Ps: Det er kanskje verdt å merke at dette er en coupè... Vet ikke om det er anderledes på 4- og 5dørs utgavene.

Så var det spørsmål nr. 2: Baggasjerom (det også):

Forslag til hva jeg skal gjøre baki der?

Jeg vurderer å lage tre vegger og montere basser i de to sideveggene, felle inn kondis, neon og forsterker i veggen som vender mot baksetet og lage en luke i bunnen av gulvet til reservehjul og sånt (hvis det blir plass...) plata i bunn av baggasjen er nemlig helt ødelagt pga fukt...

Her følger et bilde av sånn interiøret er pr dags dato:

03092005002.jpg

...og her et bilde av fronten slik den er med frontfangeren jeg skal ha på...

29082005002.jpg

...sideskjørtene...

29082005001.jpg

...og til slutt bakenden på bilen

29082005.jpg

2000 Nissan Primera P11-144 1,8 DOCH

1995 Chrysler Neon 2.0 16v *Solgt*

1989 Mazda 626 Coupè *Solgt*

1986 Mazda 626 Sedan *RIP*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 39
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

næmmen halla.....du driver å skal fikse opp mazdaen nå!!!!

Jeg skal nok det ass :P Tar stylinga fra gamlebilen :P Hvordan ligger det an med Pinto'n?

er vel å legge inn bilder på photobucket og så ta [img/] kode derfra!

kan vise deg her!

tar en avatar som jeg skal bruke :P

*Kremt* Og Photobucket eeeeeeeeer...? =\ Og hvor finner jeg det? :hvaskjera

2000 Nissan Primera P11-144 1,8 DOCH

1995 Chrysler Neon 2.0 16v *Solgt*

1989 Mazda 626 Coupè *Solgt*

1986 Mazda 626 Sedan *RIP*

Lenke til kommentar
Del på andre sider