Gå til innhold

Klakk klakk lyd.. høgre forhjul... :/


GTPrimeraGT

Anbefalte innlegg

har vert en klakk klakk klakk lyd lenge når eg har kjørt i svinger etc.. men nå er den der heletiden.. nett lik lyd det var på venste siden når eg knakk drivakselen tvert av.. :P hva kan det være? håper på noe lite som et drivledd eller no.. drivakselen på venste siden.. komplett aksling kom på 8000 med arbeid! :/ hva kan dette være? og om det er drivledd, er det vanskelig og skifte selv?

_/1994 Primera e GT\_

KN,Supersprint,chip

Dvd,PS2,Rockford

230V,TV

Lenke til kommentar
Del på andre sider

høres ut som en drivknute som er gåen ja.

 

og er ikke så altfor mye arbeid å skifte selv, jeg hadde haynes manualen til hjelp, og jeg klarte det på første forsøk.

 

bare pass på å tapp ut giroljen først. :)

 

men, det kan også være et hjullager som er gåen også, men heller tvilsomt.

 

Får man ikke sånn propell lyd når det hjullager? Det stemte i hvert fall for min tilfelle.

BILEN MIN: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=86456

 

K&N innsats filter selges!

 

Det er bagatellene som skaper de store konfliktene, fordi prinsippene teller mer enn sunn fornuft.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smart å si at en må tappe ut girolje for å skifte drivknute.

Er det indre så ja, men i dette tilfelle høres det ut som ytre som det er i de alle fleste tilfeller.

 

Er det klikkelyd er det nok ytre som er gåent ja, sjeldent at indre drivknute (girkassesiden) går i stykker da denne ikke har like mye belastning som ytre knute (hjulsiden).

 

Dette er realativt greit å skifte med riktig verktøy og litt tålmodighet.

 

Lykke til.

 

(kan jo være hjullager, men da er det en mere "duuuurr" dure lyd når du svinger!

Audi A4 1.8 20V

 

www.eplesaft.tk (Under construction)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smart å si at en må tappe ut girolje for å skifte drivknute.

Er det indre så ja, men i dette tilfelle høres det ut som ytre som det er i de alle fleste tilfeller.

 

Er det klikkelyd er det nok ytre som er gåent ja, sjeldent at indre drivknute (girkassesiden) går i stykker da denne ikke har like mye belastning som ytre knute (hjulsiden).

 

Dette er realativt greit å skifte med riktig verktøy og litt tålmodighet.

 

Lykke til.

 

(kan jo være hjullager, men da er det en mere "duuuurr" dure lyd når du svinger!

 

veeel, det jeg mente, men ikke skrev var at hvis han bytter hele drivakslingen, dvs hele greia så må han tappe giroljen ellers renner den rett ut :) og jah, yttre drivknute er nok mest sansynlig gåen.

takk for at du rettet ;p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår