Gå til innhold

større dyno som passer min bil ?

Ranger emnet

Diablito2k

Anbefalte innlegg

har sendt mail til de nå og spurt hva det koster for en til min også. kan ikke ha det sånn at forsterkeren skrur seg av når man skrur opp litt selv når man kjører, hehe... :P

Da har du andre problemer...

Det har ikke noe med dynamoen å gjøre!

Mvh

Stian

Mvh Stian

Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB.

Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg få spørre hvor har du det ifra?

Jeg Vet at den ikke klarer ikke å drive et 180A annlegg i tillegg til resten av bilen med en sliten 75A dynamo. Spenningen faller rett og slett så mye når jeg skrur opp at forsterkeren ikke klarer det, om jeg fullader batteriet og tester så fungerer det fint, men dette varer jo bare en stund siden forsterkeren heletiden tar mye av batteriet i tillegg pga dynamoen ikke gir nok til å holde alt gående.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg få spørre hvor har du det ifra?

Jeg Vet at den ikke klarer ikke å drive et 180A annlegg i tillegg til resten av bilen med en sliten 75A dynamo. Spenningen faller rett og slett så mye når jeg skrur opp at forsterkeren ikke klarer det, om jeg fullader batteriet og tester så fungerer det fint, men dette varer jo bare en stund siden forsterkeren heletiden tar mye av batteriet i tillegg pga dynamoen ikke gir nok til å holde alt gående.

Eh... Fordi spenningen ikke skal synke så mye når motoren ikke går kanskje?

Jeg har anlegg som trekker rundt 600 A på det meste og 70 A dynamo, men har ingen seriøse spenningsfall.

Har aldri opplevd at forsterkerne har slått seg av.

Regner med du vet at anlegget ikke trekker max strøm konstant?

Så batteriet ditt skulle bli ladet selv om du spiller mye høyt når du er ute og kjører...

Mvh

Stian

Mvh Stian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

spenningen på dynamoen faller den også når den blir overbelastet, uansett hvor mye man kjører, om det var det du mente?

det stemmer selvfølgelig det du sier at den ikke trekker mye hele tiden, og det vet jeg, men du skal ikke spille veldig høyt før den ikke lenger klarer å holde en stabil spenning når den i tillegg skal drive lysene på bilen, varmeseter, varmetråder i ruter, lade batteriet osv. dynamoen gir ca 1000W totalt, og da er det ikke mye igjen til annlegget, og når jeg spiller ofte med over 1000W konstant tømmes batteriet fort.

forsterkeren skrur seg av siden den hele tiden overvåker spenningen og når den går under en viss spenning skrur den seg av, for så å komme på igjen etter et par sekunder. vet at det er mange som ikke har dette problemet, og som fint kan ha på forsterkerene ved 11V osv, men det klarer ikke min i allefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

spenningen på dynamoen faller den også når den blir overbelastet, uansett hvor mye man kjører, om det var det du mente?

det stemmer selvfølgelig det du sier at den ikke trekker mye hele tiden, og det vet jeg, men du skal ikke spille veldig høyt før den ikke lenger klarer å holde en stabil spenning når den i tillegg skal drive lysene på bilen, varmeseter, varmetråder i ruter, lade batteriet osv. dynamoen gir ca 1000W totalt, og da er det ikke mye igjen til annlegget, og når jeg spiller ofte med over 1000W konstant tømmes batteriet fort.

forsterkeren skrur seg av siden den hele tiden overvåker spenningen og når den går under en viss spenning skrur den seg av, for så å komme på igjen etter et par sekunder. vet at det er mange som ikke har dette problemet, og som fint kan ha på forsterkerene ved 11V osv, men det klarer ikke min i allefall.

Det eneste som skjer når dynamoen ikke klarer å gi nok strøm, er at spenningen faller ned til batterispenningen (12-13V).

Noe særlig under dette skal ikke spenningen synke.

Tviler sterkt på at du ofte bruker 1000 W konstant til musikk...

I så fall spiller du sinustoner på noen få dB under det du maksimalt klarer å klemme ut av anlegget ditt.

Var jo du som hadde Zapco 9.0, ikke sant?

Husk at 1000 W gir bare 3 dB under max (2000 W).

Frontsett kan vi nesten se bort ifra ettersom det krever ubetydelig lite strøm i forhold til subbene.

Om du klarer å høre på 1000 W konstant vil du mest sannsynlig bli døv ganske fort (med mindre anlegget ditt er ekstremt tungdrevet).

Mvh

Stian

Mvh Stian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...