Gå til innhold

helge jobber

Ranger emnet

drift_crew

Anbefalte innlegg

nei, men for og si det sånn..du får ikke jobb av og spørre på et bilforum..

de fleste ting innen bil krever at du er myndig og evt med førerkort.

Det er vanskelig for en femtenåring og få seg helgejobb, men går du rundt og forhører deg på de stedene du kunne tenke deg og jobbe, så vil nok det ende opp i større resultater enn og spørre på et bilforum..

1994 mazda 323 gt-r.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe lær deg først regler om orddeling :)

Jeg trodde først det var en tråd om Helge som jobba... eller noe.

Spør i matvarebutikker eller går med avisa.

Hvis du vil jobbe på et verksted eller lignende kan du sikkert bli ryddegutt, for å skru bil må du sikkert ha utdannelse for at verkstedet skal være godkjent osv. osv. osv.... husker ikke helt.

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobbet på bilverksted når jeg var 16, hadde hatt arbeisuke der tidligere og siden de viste at jeg kunne skru litt bil så fikk jeg jobbe der. Trudde egentlig jeg kom til å vere håndtlanger og ryddegutt, men skrudde like mye på bil som de andre der. Fikk tilogmed kjøre ut og inn rimelig nye og dyre biler..

Jeg var iallefall skitheldig med den jobben, lærte mye..

Det du bør gjøre er å komme deg ut å spørre hos alt som kan vere intr. av div. bedrifter. Lykke til!

-Volvo 244 GL 1980

"Genialt strøken", sitat Volvo-Lars, her på forumet

-Bruksbil/prosjekt: 1993 240GL

Prosjekttråd: http://www.bilforumet.no/showthread.php?p=1835955&posted=1#post1835955

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var ung, jobbet jeg på en dagligvarebutikk. Det het KIWI den gang minnes jeg. Begynte straks etter konfirmasjonen slik som menn skulle på den tiden. Husker enda den første lønningsposen fra sjefen. 5000 etter en måneds deltidsjobbing. Det var mye da.

Nå skal vel undommen bare sitte hjemme og heve stipend. Nei. Kom dere ut i fast arbeid. Det er en nyttig erfaring man kan ta med seg videre i livet.

Det jeg vil frem til er at den beste sjansen du har, er å søke jobb på en daglivareforretning. Hør litt rundt. De fleste butikker trenger alltids en ryddegutt når varene kommer en gang i uka. Vips, så blir det en 3000 i måneden. Plutselig er det vareopptelling, jul of lignende. Masse arbeid utenom kassaarbeid i butikk, dessuten er du så godt som garantert jobb i kassa når du fyller 18. Greie penger å tjene...

UTSOLGT

Lenke til kommentar
Del på andre sider