Gå til innhold

Piper i Bremse framma???

Ranger emnet

^Kendo^

Anbefalte innlegg

Har et problem på 240. Det piper som bare det når jeg bremser. har skiftet bremseklosser og skrikeplater framma. men ennå piper det som bare det.

Noen som har et forslag hva jeg må gjøre for å bli kvitt pipinga?????

- 940 Gl

- 940 Turbo B230FK solgt

- 242 82mod B21A solgt

- 240 87mod B230K solgt

- 240 86mod B230FK solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SÅNN ER DET BARE!!!!!! Har hatt maaange volvo. ikke mange uten pip i bremsene!!!

rengjør calipern, (sjekk at cylinderen går helt tilbake), puss av fastbrent bremsestøv og smør på godt med kopperfett på glidebanen til klossene... da skal du se at du får slutt på skrikinga! ;)

Carpo

Volvo 240 classic 1992 modell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har hatt 5 240'er.

to av dem hadde heeelt stille bremser uansett hva jeg gjorde.

den siste jeg kjøpte, en 90 mod. stv piper noe så vanvittig mye! men det har trolig med at det er kast i bremseskivene som betyr at klossene flytter seg ekstra mye i glidebanen. har da også gått en halv million uten at jeg har greidd å finne ut at det har vert bytta skiver på den. men det må vel ha vert gjort siden det er automatgir (bruker en del bremser da). men sjekk kast, og at calippere og klosser og alt annet glir fint, at alt henger skikkelig fast osv.

men om du ikke får det til så er det bare å gi blaffen, volvo 240 bremser piper. punktum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke det er kast i skiva, For da hadde jeg sikkert merket det når jeg bremser på rattet. rattet vibrer ikke når jeg bremser, det bare piper som bare det. har et ekstra sett med calipere som jeg skal prøve på. er å kjett å høre på dænna pipinga, sjøl om det er 240.

- 940 Gl

- 940 Turbo B230FK solgt

- 242 82mod B21A solgt

- 240 87mod B230K solgt

- 240 86mod B230FK solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider