Gå til innhold

Tips om GODE frontsett?

Ranger emnet


Woodbeach

Anbefalte innlegg

Focal K3P er et sett jeg har god erfaring med og vil anbefale .

Spiller meget pent og trykker :)

 

10939-Focal_K2Power-165K3P_Autohifi-1-2004.jpg?PHPSESSID=e98ab41bc051c42e199cb723edb10b36

 

3-veis komponentsystem

165mm (6,5") Bass/mellomtone med faseplugg

40mm Svingspole

100mm Magnet

TN52 Tioxid diskant med invertert dome

3-veis separat delefilter 18dB/Oktav (3,8kHz)

Justerbart diskant/mellomtone nivå

Maks effekt: 400W

RMS effekt: 200W

Følsomhet (2.83V/1m): 95,5dB

Frekvensrespons: 60Hz-20kHz

Griller inkludert

 

Mvh

Driver Audioteam .

Leder i Acap .

Agent for Ice Audio

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 76
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

hhmm... har følgt litt med tråden og mye interesant her.... cheers men som de fleste vet så bruker jeg selv Morel elementer og har prøvd de fleste modeller og selv valgte jeg Elate serien og Supremo diskanten, alt kjøres aktiv. Forrige helg var jeg på Hi Fi messen her i Horten og fikk bare bekreftet det jeg selv mente jeg hadde "god lyd" i bilen. Var en tur der inne med 2 stk Emma plater og en til...hørte disse over en del av utsyret der inne og en ting er sikkert: "jeg har sett lyset"..... :hammer hehe... borsett at jeg ikke hadde like stor avstand mellom elementene mine i frontsettet så hadde jeg noe mindre mikrodetaljert lydbilde -sammenlignet mot signalkilder i messen som kostet nesten 100 ganger mer enn min egen P99- så hadde jeg samme spille glede med høyt dynamikk og først og fremst en stor smil mens jeg sammenlignet og nøt musikken.... :wave bånddragg manglet en del da jeg ikke har fått inn subbene enno. Mest moro var å høre på Midgard forsterkere med deilig dynamikk som jeg er "vant" til...

 

DP var som sedvanlig meget bra, men Adyton hadde en bunn som jeg elsker -savner mine Adyton XP1,XP2 og XP3 som jeg kjørte aktiv...

Vel, litt av gleden ved å "spille høyt" er å lytte til men ikke legge merke til hvor høyt du spiller før du skal begynne å pratte med side mannen....

men tror begynner å bli mye OT, men det jeg ville fram til er at først og fremst med Elate serien vil du få nok av dynamikk som spiller ganske så bra nedover i registre uten mye dill og dall men som krever en møysomelig montering for å spille ned i bassen, og slik kan du matche bedre en hvilken som helst subb da som sagt frontsettet vil gå langt ned i registeret og møte subben bedre med en mer smertefri overgang.

 

Jeg har vel 2x 17,5 watt på diskantene og 2x17,5w på mellontone og 2x37watt på mellombassen, mer reale tall er 4x75w og 2x200w fra Phoenix Gold og aldri merket noe til komprimering fra elementen eller klipping fra forsterkerne enno... så at Elate serien tåler effekt og spiller høyt kan jeg bekrefte og med god lyden i behold som er det aller viktigste -vil jeg påstå- :hug:

 

Hvilken subber skal du ha eventuelt med??

--kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*

-Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var denne jeg hørte på som det var skjærende lyd i. Kameraten min elsket lyden i den, så det er nok bare smak og behag. Dette var på Autofilmessa 2004. Hørte oxo på pic-upen som stod ved siden av, og den syns jeg spillte betraktelig finere.

 

Nå var det ikke Type RF frontsett som var montert i Rockford-Golfen da :D

Lexus GS300

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå var det ikke Type RF frontsett som var montert i Rockford-Golfen da :D

 

Mye mulig, men Rockford vil jeg ikke ha. Enkelt og greit :) Ikke no vondt ord mot dem. Men det er hvertfall hva jeg har bestemt meg for. Alt jeg har hørt av RF så langt har ikke imponert på annet enn at det spiller helt greit høyt. :)

Honda Prelude 2.0l 4ws 89'

Audi A6 1,8T 98'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Focal K3P er et sett jeg har god erfaring med og vil anbefale .

Spiller meget pent og trykker :)

 

10939-Focal_K2Power-165K3P_Autohifi-1-2004.jpg?PHPSESSID=e98ab41bc051c42e199cb723edb10b36

 

3-veis komponentsystem

165mm (6,5") Bass/mellomtone med faseplugg

40mm Svingspole

100mm Magnet

TN52 Tioxid diskant med invertert dome

3-veis separat delefilter 18dB/Oktav (3,8kHz)

Justerbart diskant/mellomtone nivå

Maks effekt: 400W

RMS effekt: 200W

Følsomhet (2.83V/1m): 95,5dB

Frekvensrespons: 60Hz-20kHz

Griller inkludert

 

Mvh

 

Ser mycket lovande ut dette cheers

 

Da står det så langt mellom Focal settet og Elate 9-3...

Hvor får jeg hørt Focal?

 

Videre diskusjon rundt dette er meget ønskelig! :)

Honda Prelude 2.0l 4ws 89'

Audi A6 1,8T 98'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser mycket lovande ut dette cheers

 

Da står det så langt mellom Focal settet og Elate 9-3...

Hvor får jeg hørt Focal?

 

Videre diskusjon rundt dette er meget ønskelig! :)

Du får sikkert hørt Focal i min bil, men da uten midbass.

Blir vel til at jeg kommer bort på Rudskogen også...

Mvh Stian

 

Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB.

Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Toppers! Nå ser det ut til at vi kommer en tur til Dokka også her ;) Jeg og Samejon stikker oppover i 11-tida i morra :) Skal se etter Golfen! ;)

 

 

alpine spx kan du få hørt på i morgen på dokka i en clio

 

og sikker flere av de merkene som er anbefalt også...

 

 

 

Bonden

2.plass Nasca ama 500w finale 1992

2.plass utfordere finale 2003

4.plass ama.lyd finale 2004

2.plass ama.lyd finale 2005

in use Renault Alpine

& Audio control DQXS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg hørt Focal K2P i bilen til BeemerZ1, og ble meget imponert over midbass egenskapene til dette frontsettet. Det spillte meget bra. MEN...ble ikke helt frelst med tanke på diskant. Om dette er vinkling/delefilter innstillinger eller elementene selv vet jeg ikke. Men diskantene ble litt for påtrengende.

 

Så vi får se. Skal prøve å få hørt et Elate-frontsett i løpet av den kommende uka så får vi se hva man til slutt ender opp med. Men heller Focal framfor Alpine SPX settet...

Honda Prelude 2.0l 4ws 89'

Audi A6 1,8T 98'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg hørt Focal K2P i bilen til BeemerZ1, og ble meget imponert over midbass egenskapene til dette frontsettet. Det spillte meget bra. MEN...ble ikke helt frelst med tanke på diskant. Om dette er vinkling/delefilter innstillinger eller elementene selv vet jeg ikke. Men diskantene ble litt for påtrengende.

 

Så vi får se. Skal prøve å få hørt et Elate-frontsett i løpet av den kommende uka så får vi se hva man til slutt ender opp med. Men heller Focal framfor Alpine SPX settet...

 

Noe galt med SPX-settet? Lurer fælt på å ha meg det seh ;)

Mvh Tony

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var Focal diskanten ned felt ? er jo justering på delefilter også .

Har ikke hatt problem med at diskanten har vært for kvass, mulig det med smak kommer inn her .

 

Mvh Frank

 

Diskantene satt i diskanthus bygd i glassfiber og var retta mot meg i førersetet. Midbass/mellomtonen var innstallert nederst i døra (org Golf plassering). Vi prøvde å justere litt ned på delefilteret, og det hjalp litt, men ble fortsatt ikke HELT overbevist ;) Om du mener du kan overbevise meg om noe annet, stiller jeg gladelig opp på en demo! :)

Honda Prelude 2.0l 4ws 89'

Audi A6 1,8T 98'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men vil ikke være påståelig ikke alle har samme smak, for deg kan denne virke skarp .

 

Om du mener du kan overbevise meg om noe annet, stiller jeg gladelig opp på en demo

Da må jeg tillkalle en av mine demobiler, driver å gjør klar min bil til et Focal Utopia 3 veis sett av denne typen .

10102-Focal_Utopia_Beryllium%20No7%20AutoHiFi.jpg?PHPSESSID=b911690bcbd9e8d8f96e778149521f1b

 

 

Mvh Frank

Driver Audioteam .

Leder i Acap .

Agent for Ice Audio

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår