@lpher Skrevet September 11, 2005 Rapporter Share Skrevet September 11, 2005 Mye mulig, men Rockford vil jeg ikke ha. Enkelt og greit :) Ikke no vondt ord mot dem. Men det er hvertfall hva jeg har bestemt meg for. Alt jeg har hørt av RF så langt har ikke imponert på annet enn at det spiller helt greit høyt. :) Synd... :) Da monteringa har "alt" å si...så tror jeg nok din vurdering av RF-settet har lidd litt under det samme som du nå sier om monteringa av Focal-settet :) Siter Lexus GS300 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rockford Seat Skrevet September 11, 2005 Rapporter Share Skrevet September 11, 2005 Da har jeg hørt Focal K2P i bilen til BeemerZ1, og ble meget imponert over midbass egenskapene til dette frontsettet. Det spillte meget bra. MEN...ble ikke helt frelst med tanke på diskant. Om dette er vinkling/delefilter innstillinger eller elementene selv vet jeg ikke. Men diskantene ble litt for påtrengende. Så vi får se. Skal prøve å få hørt et Elate-frontsett i løpet av den kommende uka så får vi se hva man til slutt ender opp med. Men heller Focal framfor Alpine SPX settet... Du har vel egentlig kommet frem til det samme som meg når det gjelder Focal og diskanter.. Jeg har dømt en haug av biler med Focal installasjoner, og har vel hørt på de aller fleste settene og diskantene deres. Det er kun 2 ganger jeg har lyttet til en Focal bil hvor jeg har vært skikkelig fornøyd med diskanten , ene var en Blå Peugot 306 med 165W Utopia settet som jeg hørte på Ruskogen, og min egen bil på Tynset når jeg spillte med Utopia mellomtone og Audiom TLR diskanter. Enten synes jeg diskanten blir noe skarp eller noe slapp, men det er jo en smaksak og dette er kun min mening. Skal forøvrig skyte inn at Focal er høyt oppe på lista over produsenter jeg liker lydmessig. Siter Mvh Lars Engen lars76@online.no http://members.cardomain.com/arosa Team Bling Bling: Pioneer P9+P9 DSP Pioneer DVD+DAB Soundstream TR forsterkere Soundstream Van Gogh subbere Soundstream kondensator Eton Midbass/Mellomtone MT diskant Monster Cable Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daft Skrevet September 11, 2005 Rapporter Share Skrevet September 11, 2005 hei igjen Jeg vet ikke om BeemerZ1 fikk noe info om for mye diskant av lyd dommeren i går. men jeg fikk i allefall det. og det var volumet høyden i forhold til mellom tonen, og det hørt du selv også.. men det største problemt til spx som jeg ser det er vel om det spiller høyt nok til du vil bli fornøyd. og det tivler kanjse jeg på. det som jeg liker veldig godt spx diskant er den er ganske like lyden som er macrom xtr diskanten og det er jo mer heller mindre ett morel som har laget det. det kan vel (Morel sjefen mer om en jeg) jeg personlig har ikke vær glad i diskanten til focal, for jeg synes den er litt for hard i lyden.. men det sikker meg.. Bonden eller Erik Siter 2.plass Nasca ama 500w finale 1992 2.plass utfordere finale 2003 4.plass ama.lyd finale 2004 2.plass ama.lyd finale 2005 in use Renault Alpine & Audio control DQXS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rockford Seat Skrevet September 11, 2005 Rapporter Share Skrevet September 11, 2005 hei igjen Jeg vet ikke om BeemerZ1 fikk noe info om for mye diskant av lyd dommeren i går. men jeg fikk i allefall det. og det var volumet høyden i forhold til mellom tonen, og det hørt du selv også.. men det største problemt til spx som jeg ser det er vel om det spiller høyt nok til du vil bli fornøyd. og det tivler kanjse jeg på. det som jeg liker veldig godt spx diskant er den er ganske like lyden som er macrom xtr diskanten og det er jo mer heller mindre ett morel som har laget det. det kan vel (Morel sjefen mer om en jeg) jeg personlig har ikke vær glad i diskanten til focal, for jeg synes den er litt for hard i lyden.. men det sikker meg.. Bonden eller Erik Du tenker på Macrom EXT Erik ? Det er skikkelig gode elementer som Morel har en finger eller to med i utviklingen av :-) Siter Mvh Lars Engen lars76@online.no http://members.cardomain.com/arosa Team Bling Bling: Pioneer P9+P9 DSP Pioneer DVD+DAB Soundstream TR forsterkere Soundstream Van Gogh subbere Soundstream kondensator Eton Midbass/Mellomtone MT diskant Monster Cable Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lohelle Skrevet September 11, 2005 Rapporter Share Skrevet September 11, 2005 kanskje jeg har funnet en "perfekt kombo" jeg da... hehe jeg har et focal utopia 165W 6,5" sett fra før.. pga at det ikke passer inn i min Volvo S40 uten mye styr så bestillte jeg to stk midbasser fra 130KP (hadde ikke gamletypen 5,25" utopia) Jeg bruker da delefilter og diskanter fra 165W og midbasser fra 130KP. Er vel ikke optimalt, men passet mitt slanke budsjett godt. btw: litt off topic.. noen som har tegning til kasse med en stk og to stk Focal Utopia 33 WX (13") basser? Specs på http://www.tech-support.no/33wx.pdf Siter BMW 525DAT -01 Bilstereo kommer.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Woodbeach Skrevet September 11, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 11, 2005 Men vil ikke være påståelig ikke alle har samme smak, for deg kan denne virke skarp . Da må jeg tillkalle en av mine demobiler, driver å gjør klar min bil til et Focal Utopia 3 veis sett av denne typen . Mvh Frank Her snakker vi jo 24 000 norske kroner da :P da begynner det nok å bli alt, ALT for dyrt ;) Så det kan vel ikke sammenlignes på noen måte, men at det hadde imponert meg, det tviler jeg ikke på! ;) Siter Honda Prelude 2.0l 4ws 89' Audi A6 1,8T 98' Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Woodbeach Skrevet September 11, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 11, 2005 hei igjen Jeg vet ikke om BeemerZ1 fikk noe info om for mye diskant av lyd dommeren i går. men jeg fikk i allefall det. og det var volumet høyden i forhold til mellom tonen, og det hørt du selv også.. men det største problemt til spx som jeg ser det er vel om det spiller høyt nok til du vil bli fornøyd. og det tivler kanjse jeg på. det som jeg liker veldig godt spx diskant er den er ganske like lyden som er macrom xtr diskanten og det er jo mer heller mindre ett morel som har laget det. det kan vel (Morel sjefen mer om en jeg) jeg personlig har ikke vær glad i diskanten til focal, for jeg synes den er litt for hard i lyden.. men det sikker meg.. Bonden eller Erik Stian fikk vel kommentarer på at diskantene var for høyt justert ja. Men dommernes innstillinger likte jeg ikke. De syntes det hørtes bedre ut med MX (MediaXpander) aktivert. Dette var jeg (og heller ikke Stian så vidt jeg fikk med meg?) så veldig begeistret for. Lydbildet ble rotete med den på. Siter Honda Prelude 2.0l 4ws 89' Audi A6 1,8T 98' Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daft Skrevet September 11, 2005 Rapporter Share Skrevet September 11, 2005 Du tenker på Macrom EXT Erik ? Det er skikkelig gode elementer som Morel har en finger eller to med i utviklingen av :-) hehe. Ja det var det jeg tenke.. måtte se på esken først :op Bonden eller Erik Siter 2.plass Nasca ama 500w finale 1992 2.plass utfordere finale 2003 4.plass ama.lyd finale 2004 2.plass ama.lyd finale 2005 in use Renault Alpine & Audio control DQXS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BeemerZ1 Skrevet September 11, 2005 Rapporter Share Skrevet September 11, 2005 Stian fikk vel kommentarer på at diskantene var for høyt justert ja. Men dommernes innstillinger likte jeg ikke. De syntes det hørtes bedre ut med MX (MediaXpander) aktivert. Dette var jeg (og heller ikke Stian så vidt jeg fikk med meg?) så veldig begeistret for. Lydbildet ble rotete med den på. Ja, det ble kommentert at diskantene spilte litt for høyt i forhold til mellomtone. Grunnen til dette er enkelt og greit plasseringen. Om jeg hadde hatt mellomtonene i dashbordet ville de aller fleste problemer være løst. I tillegg fikk jeg faktisk høre at det var for lite bass... Det var ikke dommeren som likte MX på, det var Daft ;) Personlig liker jeg ikke å bruke MX, ettersom det bare er en slags loudness-funksjon ment for dårlig mp3. Og ja, lydbildet ble litt rotete (i min bil i hvert fall). Mvh Stian Siter Mvh Stian Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB. Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr Golf 4 Skrevet September 11, 2005 Rapporter Share Skrevet September 11, 2005 Men vil ikke være påståelig ikke alle har samme smak, for deg kan denne virke skarp . Da må jeg tillkalle en av mine demobiler, driver å gjør klar min bil til et Focal Utopia 3 veis sett av denne typen . Mvh Frank Du blir vel å se på NM i Oslo med dette settet Frank.Håper jeg. hellothere Siter Focal Beryllium - Audison Vrx Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
audioteam Skrevet September 11, 2005 Rapporter Share Skrevet September 11, 2005 Blir i alle fall finale på meg her oppe . Så får vi se neste år, har litt planer om å farte litt :) Regner med å få bra lyd :) skal sørge for god plassering av høyttalerne og skal bruke en Brax forsterker så det burde bli bra . Men jeg er ingen bilstereobygger så det blir vel innstallasjonen det skorter på . Får gjøre det så bra jeg kan alacocaina Mvh Siter Driver Audioteam . Leder i Acap . Agent for Ice Audio Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
audioteam Skrevet September 11, 2005 Rapporter Share Skrevet September 11, 2005 Ja, det ble kommentert at diskantene spilte litt for høyt i forhold til mellomtone.Grunnen til dette er enkelt og greit plasseringen. Tror du er inne på noe der ja, og MX skal ikke være nødvendig å bruke om alt er riktig . Mvh Siter Driver Audioteam . Leder i Acap . Agent for Ice Audio Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr Golf 4 Skrevet September 11, 2005 Rapporter Share Skrevet September 11, 2005 Det var litt synd Frank att du ikke kommer nedover.Vurderer Be N6 aktive i første omgang.Veit ikke om Vrx 6.420.2 blir kanskje litt for seriøs.1 prioritet er å bli ferdig med det jeg holder på med nå.Det blir Stinger Expert montering til uka,håper jeg.Gi meg tilbake melding når du får inn Be N7 i demobilen. Siter Focal Beryllium - Audison Vrx Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
audioteam Skrevet September 11, 2005 Rapporter Share Skrevet September 11, 2005 Vi har finalen 8 Oktober og må jobbe for å få ting klare til da . Har fått forsterkeren og venter på Focal settet . Må prøve å få det litt pent selv om jeg ikke er noe bygger :) Vi tenkte også å satse på aktivt med VRX 6.420.2 men ville prøve noe nytt . Har hatt den forsterkeren i noen bygg og vet at den er Konge . Skal teste denne nå Blir spennende :) Mvh Siter Driver Audioteam . Leder i Acap . Agent for Ice Audio Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr Golf 4 Skrevet September 11, 2005 Rapporter Share Skrevet September 11, 2005 Hvor lang bestillings tid er det på Beryllium serien Frank. Siter Focal Beryllium - Audison Vrx Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg