Gå til innhold

de glemte Japanske sportsbilene

Ranger emnet


Kebab gud

Anbefalte innlegg

  • Svar 66
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Første genrasjon skyline er så langt fra sportsbil man kan komme så ikke regn med å se den her ..

(hadde dette vert en tråd for Chrom flak så hadde det vert en annen sak)

 

 

Ja kan vel kalles det ja.. tenkte faktisk og skrive at det ligna en amrikaner men ga f... men det er i alle fall en glemt bil om ikke annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrev du feil med vilje??? hehe

 

Vet du hvorfor den het Prince??

var nissan som lagde skyline GT med 2liters motor med dobble overliggende kamaksler og 160 hester.. Det er også den første GTR.... dette var andre genrasjons skyline fra nissan. og skyline som de aller fleste kjenner den i dag. de før er glemt..

 

Prince lagde også den første skyline racing bilen. Med Gloria 6`er...

Den ble solgt med 2liters motor, trippel forgassere, 130 Hk, 99liters bensin tank... DET er starten på noe det gitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nissan Primera GT og VVL er ikke verdags kost heller.

Pirmera Gt kom i P10 og P11 det samme Med VVL

GT: 150hk SR20DE ganske morro sak å kjøre !

VVL: 187hk Variable ventil tider osv...

Kan komme med mer Innfo senere...

 

Subaru Baja er heller ikke så kjent her i norden !

 

2005-Subaru-Baja-04810151990001.JPG

 

gp_baja.jpg

 

kommer med mer innfo senere

eg er for trøtt nå notin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja... Siden vi er inne på 80-talls coupeer burde vel kanskje Honda Prelude BA4 nevnes?? Når det snakkes om prelude blir nesten aldri denne nevnt. Virker som den er litt undervurdert.

 

Prelude.jpg

 

 

Kom i 88 og ble lagd fram til 91 og ble da erstattet av 4. generasjons prelude som er en god del mer vanlig her på berget. Blir av mange kalt "baby-nsx"

 

Noe av det som gjør denne bilen spesiell er at det var verdens første serieproduserte bil med 4-hjulstyring. I motsetning til andre biler med 4-hjulstyring så er det 100% mekanisk styring av bakhjulene. Så bakhjulene er med å styrer bilen hele tiden. Dette gir en mildt sagt spesiell kjørefølelse.

 

Bilen ble levert med diverse motoralternativer. Fra rundt 115 hester og opp til 150 hester (i europa). I japan fikk du den levert med 160. Alle motorene var på 2 liter og med 16 ventiler, laget i aluminium og med mekaniske ventilløftere.

Alle motorene var B-serie motorer som desverre ikke har noen ting felles med B-serie motorne som sitter i civic vti og integra type r. Så tuning deler til disse er nesten umulig å skaffe. En fin ting er at H22 motoren som sitter i Gen. 4 prelude passer. Da begynner vi å snakker ytelser i nærheten av en integra type r.

 

Understellet er ganske bra fra fabrikk med hondas vanlige dual-wishbone løsning både forran og bak, og med skivebremser på alle 4 hjul. Noen utgaver kom også med abs-bremser. Når den kom i 88 ble den testet i autoslalom mot diverse biler og slo samtlige (ferrari testarossa, porsche 911 osv). Dette med 195/60-14 dekk.

 

Med 150 hestern hadde den en 0-100-tid på 8 sekunder og klarte 215 km i toppfart. Egenvekt på 1145 kg ca (avhengig av utstyr)

 

Relativt uvanlig bil her til lands, hvertfall med 4-hjulstyring.

The Imitation of any or all maneuvers made by 4WS Honda Prelude is hazardous to your car's health.Driving a Prelude may cause loss of interest in other cars, sleepless nights, cold sweats, and other symptoms of addiction. If symptoms persist, DRIVE!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår