Gå til innhold

GD 2.0i 16v chip

Ranger emnet


Elanzer

Anbefalte innlegg

  • Svar 100
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

fant noen bilder nå :)

 

chip3.JPG

chip2.JPG

 

der hvor den hvite chipen sitter har det stått en svart en som må fjernes først, forstod det slik at du kunne sette orginal chipen i sokelen også... :)

 

edit: slenger med eit dyno bilde også :)

 

153,6pk.jpg

som dere ser så har dem bare 142hk på 88 modelen også i nederland uhhmmwhat?

x 86 Mazda RX7 Turbo II

- 88 Mazda 626 2.0i 16v (prosjekt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, her går det fint å sette inn en bryter, for å veksle mellom org og uorg. Må bare etse et ekstra printkort :) PS: Her nytter det ikke å sette inn en billig bryter, 0 ohms bryter er nesten påkrevd.

Synd at de har satt på det klistremerket på den nye IC'n, garantert en som kan skaffes billig gjennom Elfa. Sender de med den plug and play -sokkelen også?

 

At motoren på '88 i Nederland kun måler 142 Hk skjønner jeg ikke? Europa-versjonen skal være lik? Målingen som vises her, indikerer mer motoren som kom i 89!

 

NB: Siden det lønner seg å ta vare på den gamle IC'n, bør man ikke tilføre for høy varme under demontering! Bruk en tinnsuger eller en loddesnor, slik at det holder med en/1 oppvarming på hvert av bena.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste litt i denne tråden:

 

Chip1

 

Og denne:

 

Chip2

 

Sånn jeg leser disse trådene var det ikke plug an play med bra resultater! 2 hk mindre med chip taler jo sitt? Med en del justerting, ved bruk av laptop, ble hk'n justert opp med 13 hk. Dersom det kreves en laptop med prg.varme, blir dette vanskelig for min del! Eller har det kommet en bedre "versjon"?

 

Filmsnutt med chip:

 

Filmsnutt

 

Litt til:

 

Nederlandsk 626 forum

 

Søk på: chip

 

For meg er det litt uklart om det er chip'ing av FE5A eller FE7N man oppnår en effektøking på 13 hk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er FE5a chipen det er han på mx6.com forumet som laget de trådene eg snakker med, han trengte bare pcen til å konfigruere, nå tar bare dutch626 å lager kopier av sin egen, som er ferdig programert med pcen ;) så trenger ikke koble til en pc eller noe ;) hehe

 

FE7N ecuen skal ikke denne chipen funke så bra på...

x 86 Mazda RX7 Turbo II

- 88 Mazda 626 2.0i 16v (prosjekt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, her går det fint å sette inn en bryter, for å veksle mellom org og uorg. Må bare etse et ekstra printkort :) PS: Her nytter det ikke å sette inn en billig bryter, 0 ohms bryter er nesten påkrevd.

Synd at de har satt på det klistremerket på den nye IC'n, garantert en som kan skaffes billig gjennom Elfa. Sender de med den plug and play -sokkelen også?

 

At motoren på '88 i Nederland kun måler 142 Hk skjønner jeg ikke? Europa-versjonen skal være lik? Målingen som vises her, indikerer mer motoren som kom i 89!

 

NB: Siden det lønner seg å ta vare på den gamle IC'n, bør man ikke tilføre for høy varme under demontering! Bruk en tinnsuger eller en loddesnor, slik at det holder med en/1 oppvarming på hvert av bena.

Selv om Mazda går ut med at den er 148 hk, så trenger den ikke å være akkurat 148 hk. Det kan variere fra motor til motor. Avhengi hvor langt den har gått, hvor mye vedlikehold den har fått, hvordan den er innkjørt, plugger, luftfilter, eksos, om den har orginal regreim osv. På bilen min er det en uorginal reg reim, når jeg setter registret på merkene så står begge kammene en halv tann feil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår