Mazda626 Skrevet Oktober 2, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2005 siden det er loddepunkter på begge sider av chippen bør det enten være lange bein eller en tykkere del på øvre del av beina, i hjernen min så ble det litt for høyt akkurat der chippen er så det er ikke mulig å skru i alle 4 skruene rundt kortet, mulig dette bare er fe6c. Dette skjønner jeg ikke! Ser ikke hjernen din (på bilen altså) slik ut: Dersom du blant annet ser på resistorene (runde oransje), sitter de mye høyere en chipen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mazda626 Skrevet Oktober 2, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2005 Er det flere som skal ha sokler til IC'n? Bestiller sokler i dag. Ved enkelt-kjøp tar de seg godt betalt for adm. og frakt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Elanzer Skrevet Oktober 2, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2005 sorry, vi har :S vi fant ut at den tok borti hos han pga han bukte en for høy sokkel.... Siter x 86 Mazda RX7 Turbo II - 88 Mazda 626 2.0i 16v (prosjekt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mazda626 Skrevet Oktober 2, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2005 sorry, vi har :S Det har jeg også :D Loddet ut en sokkel fra et gamelt modem i en PC. Sokkelen har 32 ben, men det fikser jeg med å fjerne 4 av dem. Begynner å ta ut den orginale IC'n nå! Kommer med rapport så fort som mulig. Edit: Dette må la vente på seg! Helt umulig å få ut den orginale IC'n uten å skade den. Er nok greit å skaffe seg en FE5A ekstra før jeg begynner. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LMB__ Skrevet Oktober 2, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2005 det er en komponent på andre siden som tar borti...da den er litt høyere enn de andre, det er jo ikke noe problem, er liksom 2 millimeter da. så er ikke krise, om jeg går inn for det så får jeg i alle skruene til kortet, jeg valgte å legge under litt oppbygging så kortet ble hevet 2 millimeter å da gikk det fint Siter Mazda 626 2.0i 16v combi -88 x -Mazda 626 2.0i 16v combi -89 (R.I.P. kondemnert) x -Mazda 626 (ingenmotor) stv -88 (Delebil/Vraket) x -Lada 1500S -85 (jordebil/vraket) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mazda626 Skrevet Oktober 2, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2005 det er en komponent på andre siden som tar borti...da den er litt høyere enn de andre, det er jo ikke noe problem, er liksom 2 millimeter da. så er ikke krise, om jeg går inn for det så får jeg i alle skruene til kortet, jeg valgte å legge under litt oppbygging så kortet ble hevet 2 millimeter å da gikk det fint Ja, jeg så dette selv, ved prøving! Har funnet meg noen skiver for å heve printet en tanke...... Har du bilde av ditt kort? Sammenlignet med dette kortet: ....og da viser det seg at mitt kort har flere komponenter! Tok noen bilder, men mangler overføringskabelen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Elanzer Skrevet Oktober 2, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2005 få tak i kabel ja :) kan bli interesant dette :) rekner med å få tilbake min ecu fra lodding i morgen etter jobb... får bare håpe noen av lærerne på skolen der kan det :) hehe Siter x 86 Mazda RX7 Turbo II - 88 Mazda 626 2.0i 16v (prosjekt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LMB__ Skrevet Oktober 2, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2005 Ja, jeg så dette selv, ved prøving! Har funnet meg noen skiver for å heve printet en tanke...... Har du bilde av ditt kort? Sammenlignet med dette kortet: ....og da viser det seg at mitt kort har flere komponenter! Tok noen bilder, men mangler overføringskabelen. jeg har heller ingen ting der, kan legge ut et bilde etter ossen det ble etter jeg fikk på chippen (dette er jo ganske unødvendig å legge ut siden det er så godt som likt de andre bildene av chipppene hehe :P ) Siter Mazda 626 2.0i 16v combi -88 x -Mazda 626 2.0i 16v combi -89 (R.I.P. kondemnert) x -Mazda 626 (ingenmotor) stv -88 (Delebil/Vraket) x -Lada 1500S -85 (jordebil/vraket) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
otis Skrevet Oktober 3, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2005 Ja, hvordan ble bilen å kjøre etter at du hadde montert chippen da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LMB__ Skrevet Oktober 3, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2005 Ja, hvordan ble bilen å kjøre etter at du hadde montert chippen da? vet ikke enda, har ikke satt motoren i bilen enda fordi jeg driver å overhaler den, skal sette den inn i løpet av uka... kan gi tilbakemelding da. Siter Mazda 626 2.0i 16v combi -88 x -Mazda 626 2.0i 16v combi -89 (R.I.P. kondemnert) x -Mazda 626 (ingenmotor) stv -88 (Delebil/Vraket) x -Lada 1500S -85 (jordebil/vraket) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
otis Skrevet Oktober 4, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2005 Fin fint, skal bli artig å høre om forandringer på motoren. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mazda626 Skrevet Oktober 13, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2005 Jeg har ikke kommet lengre, da jeg venter på ny hjerne! Men en bildeserie har jeg. Fant en IC-holder fra en gammel PC. Avloddingen av denne skulle bli generalprøven til avloddingen av IC'n på hjerne. Tinnsuger og en loddestasjon skulle hjelpe meg: IC-holderen: Fant fort ut at tinnsugeren ikke fungerte særlig godt, og gikk da til sterkere skyts. Lodde / blåselampe....... Blåste rett på lodde punktene på baksiden, og holderen forsvant på null komma niks: IC'n og holder. Riktig merke må man ha. Man ser også at 4 klemmer er borte: Bildet sier sitt: Noe å si. Har alltid blitt fascinert av hjernekirurgi, men må nok øve meg en annen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opel freak Skrevet Oktober 13, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2005 Må man begynne med lodding for å montere chippen eller er det bare plug and play? Har du flere chipper til salgs? pris? :) Siter K.I.S.S Keep It Simple Stupid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Elanzer Skrevet Oktober 13, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2005 chiper kan vi altids skaffe mer av :) må loddes for å monteres, beste er vel å levere inn til ei elektrosjappe med verksted og si "skift ut denne med en sokkel" koster en hundre lapp eller 2 tenker eg meg :) prisen pr chip er nå 600kr (inkludert frakt) Siter x 86 Mazda RX7 Turbo II - 88 Mazda 626 2.0i 16v (prosjekt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
masada 626 Skrevet Oktober 13, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2005 hvor mye ekstra effekt for jeg med og fjerne katalysatoren på min bil,og finnes det en chip som passer den? det er en 91mod 2.2i glx Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg