Gå til innhold

Vectra A vil ikke starte...

Ranger emnet

Raver^

Anbefalte innlegg

Har en Vectra A 2.0iGL som av og til ikke vil starte.Det som skjer er at motorlampa av og til ikke lyser og da tenner ikke motoren, men den kinner helt greit.Har hørt at det er flere som har det problemet, og at det muligens kan være en føler av en eller annen slag.Noen som har noe forslag om hva dette kan være??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det slik at den ikke vill starte i d hele tatt eller starter, men dauer igjenn? for d gjør min og jeg aner ikke hva det er, men motorlampa mi lyser akkurat når den vill, men jeg tror ikke det har noen sammenheng for lampa kommer når jeg kjører og forsvinner når jeg kjører uten at jeg merker noe på bilen.. men følger med her så ser jeg om du får noen gode tips jeg kanskje også kan bruk cheers

Den vil ikke starte i det hele tatt...Jeg ville vært forsiktig med å kjøre for mye hvis lampa di lyser i hytt og pine, det kan tyde på at mange ting er feil, f.eks. at lambda er gåen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Styreenhet feil når den gule lampen ikke lyser med tenninga på.

Og denne styreenheten ligger hvor??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da en grunn til at motorlampa lyser.

Kan være den har registrert en feil, men at feilen ikke er så farlig/retter seg igjen, og dermed så slukkes lampen igjen.

Er også mulig at feilen er så kortvarig, at den ikke lagres i hjernen.

Styreenheten ligger forresten på passasjersiden, bak sparkepanelet til høyre for der passasjeren har beina sine.

Kan jo være det er en dårlig kontakt ett eller annet sted, siden lyset ikke kommer på når tenningen slås på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da en grunn til at motorlampa lyser.

Kan være den har registrert en feil, men at feilen ikke er så farlig/retter seg igjen, og dermed så slukkes lampen igjen.

Er også mulig at feilen er så kortvarig, at den ikke lagres i hjernen.

Styreenheten ligger forresten på passasjersiden, bak sparkepanelet til høyre for der passasjeren har beina sine.

Kan jo være det er en dårlig kontakt ett eller annet sted, siden lyset ikke kommer på når tenningen slås på.

Hehe, visste hvor den låg, tenkte bare litt feil jeg, tenkte på tenningsmodulen:)... Det er egentli bare helt tilfeldig når den lampa begynner å lyse når jeg vrir om tenningen...Men som han andre sa, hvis bensinpumpa ikke får nok strøm, vil ikke den lampa lyse da eller???For det er jo sånn at dersom lampa lyser når jeg vrir om tenningen, så starter bilen og deretter slukker lampa etter kort tid, men dersom den ikke lyser når jeg vrir om tenningen, da kan jeg kinne til batteriet er tomt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel hjernen som gir spenning til bensinpumpa, så om motorlyset ikke kommer på, mistenker jeg at det ikke kommer spenning til hjernen, eller at det kanskje kan være dårlig kontakt inni (men da ville det nok vært problemer når motoren var igang også).

Tror ikke dette går via et rele, men om det gjør, så kan det hende det er dårlige kontakter på releet for eksempel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel hjernen som gir spenning til bensinpumpa, så om motorlyset ikke kommer på, mistenker jeg at det ikke kommer spenning til hjernen, eller at det kanskje kan være dårlig kontakt inni (men da ville det nok vært problemer når motoren var igang også).

Tror ikke dette går via et rele, men om det gjør, så kan det hende det er dårlige kontakter på releet for eksempel.

Hmmm, ok...Har prøvd å bevege på releene for å se om lampa tenner da, men det gjør den ikke...Så tror ikke det kan være det, har også prøvd en annen hjerne,ble heller ikke bedre da, mulig det kan være dårlig kontakt i tenningslåsen eller???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hms,ville tippet på bensinpumperele` eller på veivakselføler,vanlige feil...,kan jo være hjerne å,..eller dårlig jording etc,kan være mye,letteste er å feilsøke litt når den ikke vill starte,får den bensin? får den gnist?...

Ja har hørt det kan være veivakselføleren, men hvor sitter denne??Og sitter bensinpumpe-releet sammen med de andre i sikringsboksen???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er styreenheten som styrer spenningen til bensinpumpe rele.

Vis motorlampa ikke lyser, så ligger feilen inne i styreenheten, Bytt styreenhet så vil problemet borte. Har vært borti det før.

Har prøvd å bruke en annen styreenhet, men fungerte ikke noe bedre da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider