Gå til innhold

turbo i 1,6?

Ranger emnet


bmw-e36_88

Anbefalte innlegg

Turbo og IC til 1700kr?

 

Ikke regn med at det holder særlig lenge...

Og som sagt, kjøp deg heller en større motor hvis det er hestene du er ute etter. Eller en ferdigbygd turbomotor med lav komp stempler. Men dette koster selvsagt.

Den som ingen Ferrari har - får ladda BMW med bar


http://www.youtube.com/oddisPProductions

Lenke til kommentar
Del på andre sider

får t3 turbo, intercoler(bmw faktisk) får 1700 kr, manifoil skal jeg sveise på skolen, wastegate kommer på 2000, trykk regulator kommer på 700kr, dumpventil kommer på 1500 kr div slager kommer å 800 kr... alt kommer på kr 6700 kr max.... r vell ikke så galt det el? utgjør vis 50-70 hk....

 

Men vet du hvordan et grenrør/turbogrenrør fungerer, siden du skal sveise selv? Mappes må den vel også, regn med en del tusen der også... Større bensinpumpe? Eventuelt om bensintrykket kan justeres uten at du tar livet av pumpa... Kraftigere toppakning.. Spiller vel liten rolle at intercooleren er fra BMW om det er fra en større motor(uten at jeg vet det at den er det). Bedre om den hadde stått på en motor av samme størrelse osv.. Nye dyser?

 

Ikke det at jeg kan noe særlig om turbomotorer, men det regnestykket der ble jeg skeptisk til..

 

Som de aller fleste sier; større motor er tingen. Det er billigere, gir mer effekt, er mulig å godkjenne(uten å reise til Tyskland), enklere, og mer pålitelig/driftsikkert.

'84 Alfa Romeo GTV6

'92 BMW E34 520iA (bytta i alfa)

'82 BMW E28 535iA (solgt)

'84 BMW E30 318i (skrota)

'87 Honda Accord 2.0 EXi (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ta en prat med biltilsyn...

monter bremser/understell fra 325i..eller større..og et oki senkesett om den er orginal.

dette er like mye pga biltilsynets krav, som for din egen sikkerhet.

 

da kan du begynne å bygge... og info om hvordan/hvorfor ang bygging finner man over alt på web.

 

motoren trenger ikke å åpnes i det hele tatt, om man da ikke vil det.. på en orginal 1.6i skal det kunne gå fint med 0,4~0,5bar.

tilleggs innsprut og tillegs dyser må du jo ha, og den må mappes slik den gir rett bensin til rett tid.

har man ikke det vil man ikke kunne kjøre med mye trykk..

 

mvh, stig

1986 bmw 318i

1987 Ford Escort xr3i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår