Gå til innhold

4A-FE+mods= 4A-GE?

Ranger emnet


Sunny Engineering

Anbefalte innlegg

Hei. Lurer på om det er noen som vet om det er mulig å bygge om en 4A-FE om til en 4A-GE? Jeg er ikke sikker på foskjellen.

 

Har tenkt å bygge min Corolla AE82 1.3 om til 1,6 GTi.

Finner ingen billige 1,6 GTi, så jeg tenkte jeg skulle bruke en 5 dørs corolla(4A-FE) til å bygge om.

 

Noen som har gjort det før?

Noen som vet om understellet på 5D corolla passer på 3D corolla?

 

Også hadde det vært fint om noen kunne si forskjellene på 1.6 GTi og 1.3. Jeg er litt usikker

 

TAkker for alle svar! :pray

Every engine has a potential for improvement, We're making it possible ----> *Sunny Engineering*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Lurer på om det er noen som vet om det er mulig å bygge om en 4A-FE om til en 4A-GE? Jeg er ikke sikker på foskjellen.

 

Har tenkt å bygge min Corolla AE82 1.3 om til 1,6 GTi.

Finner ingen billige 1,6 GTi, så jeg tenkte jeg skulle bruke en 5 dørs corolla(4A-FE) til å bygge om.

 

Noen som har gjort det før?

Noen som vet om understellet på 5D corolla passer på 3D corolla?

 

Også hadde det vært fint om noen kunne si forskjellene på 1.6 GTi og 1.3. Jeg er litt usikker

 

TAkker for alle svar! :pray

 

Det er ingenting som er likt egentlig. Alt på en gt er bygd med større dimensjoner enn på en vanlig dx/gl SUn.

 

Det er heller ikke mulig og få det godkjent, ikke ut fra hva jeg har hørt hvertfall.

 

Du burde heller prøve og få tak i en nedkjørt GT og pusse opp den..

Toyota Corolla GT (85)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Det er ingenting som er likt egentlig. Alt på en gt er bygd med større dimensjoner enn på en vanlig dx/gl SUn.

 

Det er heller ikke mulig og få det godkjent, ikke ut fra hva jeg har hørt hvertfall.

 

Du burde heller prøve og få tak i en nedkjørt GT og pusse opp den..

 

 

 

Vel... Vi har nå satt GT-understell på en dx..... Funker utmerket. At dempere og fjører er mer hardcore betyr v da ingenting så lenge de har samme innfestinger... Jeg mener... Alle har vel hørt om senkesett? Da bytter man jo og hele greia...

 

En ting du må gjøre for å få på plass tårnstagene er å flytte metallplata med chassinr/modellnr/fargekoder etc litt mot førersiden (det er to hull der som gt'n har plata poppet fast i originalt.

 

Motormessig: Ikke gidd å bygg om. det er riktignopk samma blokka, men likheten stopper der. Innmaten og toppen er forskjellig. Få heller tak i en 4a-ge med ledningsnett. Det er forholdsvis uproblematisk å bytte om. Men skal du gjøre noe med det må du få papirer på forskjellene mellom vanlig 1,6 dx og gt. Så må du flytte over alle originaldeler fra gt'n, og så godkjenne det. Det er en fordel om du sjekker med toyota hva de syns om ombyggingen og.. Men i utlandet fikk du alle karosserivarianter som gt, så jeg ser ikke det store problemet.

 

P.S: hvorfor få tak i en nedkjørt gt? du får ganske fine biler til litt over 10.000 :wonder

_________________________

'69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel... Vi har nå satt GT-understell på en dx..... Funker utmerket. At dempere og fjører er mer hardcore betyr v da ingenting så lenge de har samme innfestinger... Jeg mener... Alle har vel hørt om senkesett? Da bytter man jo og hele greia...

 

En ting du må gjøre for å få på plass tårnstagene er å flytte metallplata med chassinr/modellnr/fargekoder etc litt mot førersiden (det er to hull der som gt'n har plata poppet fast i originalt.

 

Motormessig: Ikke gidd å bygg om. det er riktignopk samma blokka, men likheten stopper der. Innmaten og toppen er forskjellig. Få heller tak i en 4a-ge med ledningsnett. Det er forholdsvis uproblematisk å bytte om. Men skal du gjøre noe med det må du få papirer på forskjellene mellom vanlig 1,6 dx og gt. Så må du flytte over alle originaldeler fra gt'n, og så godkjenne det. Det er en fordel om du sjekker med toyota hva de syns om ombyggingen og.. Men i utlandet fikk du alle karosserivarianter som gt, så jeg ser ikke det store problemet.

 

P.S: hvorfor få tak i en nedkjørt gt? du får ganske fine biler til litt over 10.000 :wonder

 

Er klar over det. Men hvis han er hypp og drive på noe var tanken min....

Det er en toyota, rust kommer du aldrig unna, hvis de er fra 80 tallet....

Toyota Corolla GT (85)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en toyota, rust kommer du aldrig unna, hvis de er fra 80 tallet....

 

 

Faktisk jo.. Jeg har en rustfri ae86.. Det var bare ett hull i den, og det stammer fra tidligere eier's feil... De er sjeldne, men finnes. Har sett fine AE82 og.

_________________________

'69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seriøst har du en ae86?

Så bygg den da! Det er seriøst MEGET kule biler. En legendarisk driftebil

http://www.club4age.com mye mye om ae86

 

Ot:

Ja en 4a-fe kan modifiseres til -ge med å bytte topp og stempler! Riktig nok får du en svakere veiv, men det er heller ingen ting i veien for å bytte ut denne når du først bytter stempler! Det er mange billige delemotorer til 4age rundtom. Jeg har forresten en topp (big port/blue top) jeg har også ecu og ledningsnett fra ae82 mener jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Gjett hvem som har en komplett 4a-ge motor m/ledningsnett, understell, bremser, interiør osv liggendi i garasjen da:P?

 

(kan bli ditt for 2000spenn) motoren var sist i gang april/mai i år...

 

noen som vet om motorfester osv er det samme? jeg har en 85 mod liftback med 1.6l.... hva må til for å bygge om? noen snakte om problemer med bemsinpumpe? noen som har noen ideer? :)

- 1992 Toyota RotteRolla

- 2005 Husaberg 650

- 2009 Kawasaki Z750

X 2006 Audi A4 2.0 TDI S-Line

X 1996 Vw Golf3 Coupé

Lenke til kommentar
Del på andre sider

']Gjett hvem som har en komplett 4a-ge motor m/ledningsnett' date=' understell, bremser, interiør osv liggendi i garasjen da:P?

 

(kan bli ditt for 2000spenn) motoren var sist i gang april/mai i år...

 

noen som vet om motorfester osv er det samme? jeg har en 85 mod liftback med 1.6l.... hva må til for å bygge om? noen snakte om problemer med bemsinpumpe? noen som har noen ideer? :)[/quote']

Har du det på lager?

Hvordan ser interiøret ut? Slitt? er det fra ae82 eller ae92?

Jeg er mulig også interessert :D

 

men til slutt: sorry for offtopic ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er fra ae82 85mod....... har bakseter som er ganske strøkne, fører/passasjer stol har jeg tatt sjøl... har dørtrekk som er ganske pene, instrumentpanel, org.gt-ratt. har mye annet oxo, bare spør så kan jg si fra viss jeg har:D kan se om eg får tatt non bilder av seter/dørtrekk

- 1992 Toyota RotteRolla

- 2005 Husaberg 650

- 2009 Kawasaki Z750

X 2006 Audi A4 2.0 TDI S-Line

X 1996 Vw Golf3 Coupé

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår