Gå til innhold

18" orginale volvo Pegasus R felger med 235/40dekk.

Ranger emnet

Naila

Anbefalte innlegg

Har nå kjøpt meg orginale volvo Pegasus 18" R felger med pirelli P-zero dekk, i 235/40 dimensjon, som dere sikker har lest i tråden min.

For at det skal passe på 240, får jeg med spacere. som er 25mm tykk fremme og 30mm tykk bake.

Det jeg lurer på er at hjula vil vell ikke ta i hjulbuen ved fullt rattutslag eller lignende??

Sliter litt om jeg står i sverige og skal kjøre hjem, også kan jeg ikke kjøre pga hjula tar borti innerskjermen!!

Skal jo gå etter hva jeg tror og har fått hørt, men fint å få bekreftet det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Iogmed at du kjører med samme dekk dim og felg som jeg, så burde jo ikke 30mm spacerne gjøre at det tar borti bake på min bil, når det ikke tar borti fremme hos deg?? Er vell større fare for at det tar borti fremme enn bake, da bakhjulene kunn står i rett posisjon, mens framhjulene skal stå i flere possisjoner.

Hvilken kant er det isåfall du har kuttet vekk??

Blir kjempglad om du gidderå forklare/illustrere, bilder funker også;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Iogmed at du kjører med samme dekk dim og felg som jeg, så burde jo ikke 30mm spacerne gjøre at det tar borti bake på min bil, når det ikke tar borti fremme hos deg?? Er vell større fare for at det tar borti fremme enn bake, da bakhjulene kunn står i rett posisjon, mens framhjulene skal stå i flere possisjoner.

Hvilken kant er det isåfall du har kuttet vekk??

Blir kjempglad om du gidderå forklare/illustrere, bilder funker også;)

Hvis du kjenner etter i hjulbuen bak så kjenner du en innbrett som er ca 2cm innover.. Den kuttes bort fra litt bak senter og ned bak hjulet. Har ikke bilder nå men kan skaffe.

Uansett så går det nok bra med de spacera du får med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, sant som texascom sier... tvilsomt at jeg trenger å valse, eller foreta noen slags modifikasjoner av innerskjermene når jeg har samme felger og dekk som han +at jeg har ikke like brede spacere bake som han.

Selger sa i tilleg at spacerne var beregnet for at felgene skulle passe til 200-700 og 900 serien!

Må bare være sikker, slik at jeg kan kjøre forbi tollen med felgene, hehe:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Texascom har rett der:)

jeg trengte jo ikke valse på min engang, å jeg har 265\30-19 :)

eneste jeg har gjort er å skjære ut litt i bua

å min er senket mye, 40mm senkesett pluss kappet 2 runder.

jeg har 30mm bak å 25mm spacere foran,

-93 "]Volvo 240 Ocean Race(Utstillingsbil) Bilsport 2006

-00 Vw Caravelle 2,5TDI 200hk(Bruksbilen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider