Gå til innhold

Hvor mye koster det å frakte en bil fra USA?

Ranger emnet

GeeZuZz

Anbefalte innlegg

Har utrolig lyst på en Mitsubishi Eclipse 2000-modell, men denne er ikke lett å finne i Norge. I USA går den jo usaklig billig, og jeg sitter å lurer litt på hvordan det er å kjøpe en i USA, og få den til Norge.

Ser prisen på en Eclipse 2000-modell ligger på under 40 000 der borte. Er det noen som har peiling på hvor mye selve frakten til Norge vil koste omtrent?

Har undersøkt førstegangsregistrering i Norge, og dette koster omtrent 90 000kr. Hva kommer i tillegg til førstegangsregistreringen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk dette svaret fra Magnum:

Innhenting i USA ligger på $500 til $1000, alt etter hvor bilen befinner seg.

Sjøtransport til Norge ligger på $1500 til $1800, beroende på størrelse og utskipshavn. Papirarbeid i USA er med i denne prisen.

Terminalavgift i Norge er ca. kr. 1.500.-

Takk for tipset om Motorships- skal høre hvor mye de skal ha. Om de frakter til Stavanger er jo det enda bedre :)

Noen som vet om flere firmaer som driver med bilfrakt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kompis driver litt hobby-import fra statene med litt "dyrere" biler. Han har brukt flere forskjellige, men Motorships var visst i en særklasse når det gjaldt service, punktlighet og oppfølging underveis.

2001 Audi Allroad 2,5 TDIQ

1988 Audi 90Q/S2 3B - Baneprosjekt

x-'95 Audi S6 4,2 V8

x-'94 AudiCab 2,8

x-'99 Golf GTI 1,8T

x-'98 Renault Megane Coupè

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var slettes ikke dårlige priser!

Litt OT: men noen her som vet man kan få forsikret en utelandsk bil i USA ? Med slike priser kan man jo ta med seg bilen til USA, i steden for å leie dersom man skal på bilferie :)

Mvh Robert DN

'99 Carbon Black M5.

-19" BBS LM -Kelleners eksos -Chip. -2001 facelift. -2005 motor -H&R Coilover -Sachs Race Engineering klutsj -Modifisert svinghjul

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var slettes ikke dårlige priser!

Litt OT: men noen her som vet man kan få forsikret en utelandsk bil i USA ? Med slike priser kan man jo ta med seg bilen til USA, i steden for å leie dersom man skal på bilferie :)

Nå var det kun selve båt-transporten da :P Så vidt jeg forstår, blir det totalt ca 1000USD - eksklusiv henting av bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres bra ut! De er tydeligvis i særklasse på pris også:

Sjøfrakt for Sedan inntil 14,0 cbm. inkl. baf USD 623,-

Sjøfrakt for Sedan inntil 17,0 cbm. inkl. baf USD 755,-

Noen som har peiling på hvordan jeg kan finne ut størrelsen på bilen i cbm? Og hva betyr inkl. baf?

BAF Bunker Adjustment Factor.A Fuel Surcharge expressed as a percentage added or subtracted from the freight amount, reflecting the movement in the market place price for bunkers

Hva det betyr har jeg ingen anelse om :)

cbm er vel m³ som skulle være høydeXbreddeXlengde på bilen din

Fotobloggen min

78 Golf LS +82 Golf C

07 Passat 1,9 Tdi - 97 Vectra 1.8

x 04 A4 avant 1.8t x 03 A4 avant 2,0 x 98 A4 avant 1,8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider