Gå til innhold

Golf II G60

Ranger emnet


Trespasser

Anbefalte innlegg

En g-lader skal overhales hver 40-80000 km avhengig av kjøremønster og ladehjulstørrelse. Har man kjørt sju år uten overhaling er det meget sannsynlig at det er på høytid å overhale den. En overhaling av laderen koster fra litt over 5000 kr, og en ny fra Møller om det viser seg at det ikke gå å overhale den koster 26500,- ====>prut.

 

En grei indikator på slitasjen på laderen er ladetrykk, men det sier ikke nødvendigvis alt. Du kan sjekke ladetrykk på kjørecomputer

 

Sakset fra SNS Tuning

 

1. Start Motor

 

2. Move the MFA selector to "2"

 

3. Press and hold the MFA end button (keep holding)

 

4. Stop motor

 

5. Start Motor

 

6. Release the MFA end button.

 

7. Press the MFA End button one time.

 

 

You should now see 84-104 readings fluctuating with idle. Anything higher than 104 is not right (vacuum leak). Much less than 84 is probably too much timing advance.

 

Go run your car!!! 3rd and 4th gear to REDLINE. Carefully note the highest #'s you've got.

 

A pullied charger should not make less than 11.6psi, and even so, thats weak. A Stock charger should make ~~11psi in perfect shape!

 

USA EURO Hg(#'s of boost/vacuum) Comments

15 200 -23.7

55 400 -17.8

90 600 -11.9

127 800 -5.9

148 1000 0 (Atmosphere- ala no boost, charger is bypassed)

172 1200 2.9 psi (Your charger is dead or big boost leak)

192 1400 5.8 psi (Your charger is about dead or big boost leak)

211 1600 8.7 psi (Your charger needs new apex strips or big boost leak)

228 1800 11.6 psi (Great for stock pulley, Probably needs new apex strips if 68mm pulley)

242 2000 14.5 psi (Great for 68mm pulley on stock charger)

255 2200 17.4 psi (Great for 68mm pulley on heavily ported charger, hold on to your ass fast!!)

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

over haling av lader er jo ikke noe dyrt. Folk skal ha det til at det koster skjorta å overhale. Synes ikke 5-6000kr e gale å betale hver 40.000-80.000km.

 

Hvis du kjøper, ville eg ikke kjørt med laderen til den e kaputt, kan fort bli veeeldig dyrt.

 

Ser du hadde rs turbo før. Tipper du skrudde deg ihjel og hadde bare trøbbel!! (min erfaring med rst)Hadde det sjøl før eg Kjøpte meg g60, og har ikke hatt et jæ¤#¤& problem;) Gå for g60, e helt konge.

VW Golf g60 Rallye!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hadde RST'en i 1 år. Jeg hadde så og si aldrig problemer med den. Eneste gangene jeg skrudde på den var når jeg skulle stille turbotrykket ;)

Var og testa en Golf II G60 Turbo i helga... Sykt sprek! Sikkle sikkle. Eneste som er litt problem er at bilen må jobbes litt med. Jeg har ikke tid eller erfaring til det... Surt!

Seat Leon Top Sport 4x4 '01

(x) Nissan Cherry GT Turbo '85 - Solgt

(x) Escort RS Turbo '88 - Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En g-lader skal overhales hver 40-80000 km avhengig av kjøremønster og ladehjulstørrelse. Har man kjørt sju år uten overhaling er det meget sannsynlig at det er på høytid å overhale den. En overhaling av laderen koster fra litt over 5000 kr, og en ny fra Møller om det viser seg at det ikke gå å overhale den koster 26500,- ====>prut.

 

En grei indikator på slitasjen på laderen er ladetrykk, men det sier ikke nødvendigvis alt. Du kan sjekke ladetrykk på kjørecomputer

 

Sakset fra SNS Tuning

 

1. Start Motor

 

2. Move the MFA selector to "2"

 

3. Press and hold the MFA end button (keep holding)

 

4. Stop motor

 

5. Start Motor

 

6. Release the MFA end button.

 

7. Press the MFA End button one time.

 

 

You should now see 84-104 readings fluctuating with idle. Anything higher than 104 is not right (vacuum leak). Much less than 84 is probably too much timing advance.

 

Go run your car!!! 3rd and 4th gear to REDLINE. Carefully note the highest #'s you've got.

 

A pullied charger should not make less than 11.6psi, and even so, thats weak. A Stock charger should make ~~11psi in perfect shape!

 

USA EURO Hg(#'s of boost/vacuum) Comments

15 200 -23.7

55 400 -17.8

90 600 -11.9

127 800 -5.9

148 1000 0 (Atmosphere- ala no boost, charger is bypassed)

172 1200 2.9 psi (Your charger is dead or big boost leak)

192 1400 5.8 psi (Your charger is about dead or big boost leak)

211 1600 8.7 psi (Your charger needs new apex strips or big boost leak)

228 1800 11.6 psi (Great for stock pulley, Probably needs new apex strips if 68mm pulley)

242 2000 14.5 psi (Great for 68mm pulley on stock charger)

255 2200 17.4 psi (Great for 68mm pulley on heavily ported charger, hold on to your ass fast!!)

 

Ser det du har klippet ut fra sns sine sider. Testet dette med kjøre komp på min og da stod det 2266. Hva betyr dette? Kjører 68mm ladehjul på urørt lader. Leser 0,8 bar på på ladetrykks måleren.

VW Golf g60 Rallye!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser det du har klippet ut fra sns sine sider. Testet dette med kjøre komp på min og da stod det 2266. Hva betyr dette? Kjører 68mm ladehjul på urørt lader. Leser 0,8 bar på på ladetrykks måleren.

 

2266 er vel ca 1,266 bar, men MFA måleren er ganske unøyaktig

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår