Gå til innhold

Primera mot vectra?

Antyoui

Anbefalte innlegg

Var på auskjon en gang for å glane. Sto en 1998 mod der. og det var rundt 2003 tenker jeg. Hjulbuene bak var helt kjeks. Vanlig problem

'07 Ford disConnect 220LX

'98 Audi Cabrio

x: V50 Sport, Laguna 1.6, Primera 2.0 GT, 2.0 SRI, 2.0 SE, 2.0 LX & 2.0 DLX, 2x Civic 1.4is, Focus 1.6, BMW 318i & Vectra 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 34
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

I mine øyne er det barre 2 bilmerker: Nissan og mercedes. cheers

men syns det var litt mye drittkasting om Opel her alacocaina

Jeg er taxisjåfør og iløpet av di siste 4 årene har jeg stort sett bare kjørt opel.

Den første jeg hadde var en Omega 2.2dti(-00mod)

denne kjørte jeg 364000 på litt under 3år og er meget forbaust over hvor godt denne bilen holdt seg,var overhodet ikke plaget med bilen jeg hadde 2 ganger på 3 år der bilen måtte på verksted utover vanlig service(et remhjul som hoppet av og en deffekt luftmengemåler)

ekstrabilen var en -98 Vectra 2.0dti(lik den på bildet i tråden)

Rust eksiterte det ikke (galvanisert karosseri) og ikke feil i det hele tatt.

billig i forbruk (0.69 blandet kjøring) relativt sprek og sporty å kjøre.

Når det gjelder rust tror jeg vi som eier Nissan fra 90 tallet burde trå varsomt i dørene for Nissan er vell ikke akurat det mest rustfrie merket på markedet i denne tidsepoken.

Om jeg hadde byttet? tja er du ute etter en dieselbil er dette et godt alternativ og en ting er sikkert jeg hadde ikke kjøpt en primera diesel(klok avskade) for maken til lat bil skal du få lete lenge etter :hammer

mvh Odd Helge

Livet er ikke bare en lek,det er også en dans på roser ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da må det være noe spesielt som forkommer sør for polarsirkelen Devil

samtlige vectra B jeg har sett på er rustfri i hjulbuene i motsetning til samme aldersgruppe Nissan/audi og volkswagen og forsåvidt japser generelt.

Vectra A derimot er VELDIG plaget med rust i hjulbuer og andre sammenføyninger i karosseriet men etter 96 ble alle Opels karosseri helvgalvanisert og dermed var rustproblemet en saga blott

Livet er ikke bare en lek,det er også en dans på roser ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bestilt NAF test til Vectraen imorra, ska bli spennande å høyre kva dei har å sei. men f... so dyr den NAF testen var,,1490kr vist du er medlem :fire:

Men det blir nok ingen bytte, han som eiger vectraen var ikkje intressert i Nissan :hammer . Men vist Opelen kjem nokelunde bra frå naf testen kommer eg nok til å kjøpe den..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bestilt NAF test til Vectraen imorra, ska bli spennande å høyre kva dei har å sei. men f... so dyr den NAF testen var,,1490kr vist du er medlem :fire:

Men det blir nok ingen bytte, han som eiger vectraen var ikkje intressert i Nissan :hammer . Men vist Opelen kjem nokelunde bra frå naf testen kommer eg nok til å kjøpe den..

Hvorfor skal du bytte?

Og HVORFOR Opel ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Jeg har vectra b 98 mod, sinnsykt fornøyd med den, motoren svetter ikke, hatt 0 prob med den.. 0 rust :) Men greit nok 1.6 liter drekker mer olje enn 1.8 og 2.0 :p

98 mod Opel Vectra 1.6l 16v

84mod Mazda 929 2.0 (Vinterbil, solgt)

x 84 mod Golf 2 1.6 (kjørt i hjel, ribba, hoggern)

x 86 mod Golf 2 Gti (trøkt inn bak(rammeskeiv) :(

x 82 mod Vw jetta mk1 Gli (Spiker)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde som sagt Opelen som vart omtalt i tråden her til NAF kontroll,,,dei oppdaga defekt topp,,,so eg e DRITGLAD fø at eg tok den testen vertfall..slo ganske raskt ifrå meg den bilen, kjøpte en annen opel som var gått nesten 40.000 mindre og var 3000kr billigere :)

Foreløpig er eg godt fornøgd, men kritikk til Opel forumet,,,skjer jo ingenting der!!! :hammer

Her er bilen eg kjøpte:

http://www3.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=870829

11gv3.jpg

25qp.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider