Gå til innhold

Liten V8 til Buick Opel GT?

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

hei,

 

jeg har hentet inn en Buick Opel GT fra statene,som gikk mye bedre enn jeg trodde:D så derfor blir nok den mest mulig orginal..pluss turbo da (a).

MEN skal hente inn en til forhåpentligvis i løpet av vinteren...Vet noen om en V8'er som får plass? sitter en 1.9 rekke4er orginalt og er en del plass igjen...skal få tatt litt bilder...Har sett en del bilder på internett med v8er,men syns vi snakker veldig trangt:( så antar at jo mindre jo bedre...går som hakkamøkk med 135 hk nå så er mest for at v8er er v8er:)

- 76 Datsun 100a, Bygges opp

- 73 Opel GT, Bygges opp,Nyeste:Skinnseter

- 91 Opel Kadett E, RIP

-94 Mitsubishi Galant

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for raske svar..fått tips om at den skal være ganske liten...vil jo også helst ha råd til å kjøre den også:) tips om hvor jeg lettest kan få tak i en? jeg burde vel ta en tur innom amcar klubben? men burde vel legge pengene i en fabrikkoverhalt?

- 76 Datsun 100a, Bygges opp

- 73 Opel GT, Bygges opp,Nyeste:Skinnseter

- 91 Opel Kadett E, RIP

-94 Mitsubishi Galant

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje sjekke litt i England også? Den motoren sitter i massevis av rodder og andre ombygde biler der borte.

 

Eller hva med norske bilskroter? Den sitter jo i de "gode gamle" rustholkene Range Rover også, gjør den ikke?

Tipper Range Rover motorer ikke er av de mest ettertraktede. Dermed kan prisen hos en hugger være bra.

En annen fordel med å kjøpe fra en hugger er at du ofte vet km stand på den fra donorbilen.

 

Se for deg gamle konservative Skipsreder X som beholdt den kjære Range Roveren til de årlige jaktturene på Hjerkinn tiltross for omfattende rustangrep.

Tilslutt ble bilen kjørt på skroten pga en bruktverdi lik null.

 

De bilene har et rykte for å være svært bensintørste, men det tipper jeg har mere med bilen å gjøre enn motoren.

 

Lykke til!

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ofte mulig å få tak i Rover/Buick V8'ere hos Land Rover verksteder og huggere.

 

Sjekk også Land Rover klubbens websider.

http://www.nlrk.no/

 

Det er et par motorer tilsalgs her:

http://www2.nlrk.no/marked.php3

 

PS: Sjekk om det er mulig å gjøre motorbyttet uten at det blir for mye arbeid, og sjekk med biltilsynet. Personlig ville jeg nok beholdt orginalmotoren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe...tror ikke du finner så mange av dem blandt amcar-gutta. Den vart ikke noen slager i USA, noen som blandt annet skyldes det beskjedne motorvolumet :)

Kan jo prøve deg med en annonse på http://www.opelborsen.com . Har sett komplett motor for montering i manta b tilsalgs der før.

1978 Chevrolet Camaro

1999 Opel Omega

1978 Opel Ascona B prosjekt

 

Speed kills, drive japanese and live forever!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det blir trangt med V8 i en GT. Husk at denne er jo bygget på Kadett (B), og fantes både med 1.1 og 1.9 liters motor. Den har jo en bladfjær foran (på tvers) så det må man også ta hensyn til når man skal velge motor.

Rover / Buick 3.5 eller 3.9 liter'n er i aluminium så den veier ikke mye, - er det ikke bedre å gå for en turbomatet 2.4 Omegamotor da?

Lyden av en V8 er jo orgasmisk da.... :thumb

Du finner nok ikke noe særlig motor i USA, prøv i Sverige da denne motoren satt i mange biler der borte, Range Rover, Rover 3500, Rover SD1, MGB GT osv og er reativt billig.

Originalt er det vel ikke mer enn ca 185 hk i denne motoren?

. . .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gamle Land Rovere rustholker? Er dem ikke stort sett aluminium da?

Tror nok forresten den blir grådig trangt i GT'n, sist jeg titta ned i under luka på en sånn var jeg litt i tvil om det var mulig å få tvingt en Calibra turbomaskin ned der... Seriøs omøblering av tanker, batteri, radiator og bremsesystem så KANSKJE...

Matpakketransport: 85 Volvo 740GL

Prosjekt: 78 Ford Fairmont 5.0 Ghia, 90 Mazda 626, 66 VW Type 1 Cal Look

Medeier: 74 Pontiac Catalina Safari Wagon

Har hatt: 90 Sierra STV, 86 Pug 505 GTI

740 hugges.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet hvor jeg får kjøpt feste til å sette inn 2.2i 16V,det de pleier å gjøre i bla. tyskland. Som jeg har sagt...ekke ute etter så mye mer hk:P er rett å slett v8ern jeg er ute etter,fins ingen bedre lyd enn det ass:D takk for tipsa om rovern...hørtes ut som en fornuft løsning...skal undersøke litt...Skal ha den jeg har nå mest mulig orginal,men vil ha inn en bil som skal være promobil for et firma jeg har startet...lager div glasfiberdeler,så tanken er fult bodykit,ombygd intriør(alt over til glasfiber) og v8:) GT er bygd på kadett c og rekord b...hvis man tar ut veggen foran på motorrommet kommer man inn i et eget rom til batteriet som er gigantisk,så utifra det jeg har lest meg til fra før skal det gå med v8er hvis man fjerner den..er jo ca 50cm fram til tuppen av snuta fra motorrommet...er enig i at alu motor trolig ville vært den beste løsningen siden vektbalansen ville blitt rimlig herpa ellers,den er på 44/56 hvis jeg husker riktig.Den jeg har nå har tidligere eier trimma med racing deler som blir brukt i gt løp i usa og utifra det jeg har testa går den ikke dårligere enn org. specs. 0-100: 6.4sec og toppfart:204kmh CA!Noe som holder for meg...er vant til datsun 100a som går bestyggelig dårligere :( sinnsykt bra response her btw:) thx

- 76 Datsun 100a, Bygges opp

- 73 Opel GT, Bygges opp,Nyeste:Skinnseter

- 91 Opel Kadett E, RIP

-94 Mitsubishi Galant

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville eventuelt prøvd å fått en 60graders V6 oppi der. Den tar mye mindre plasse enn en valig 90graders V8. Synes nå forøvrig at både Ford sb (289/302) og chevy sb er små motorer i ytre mål. Kalrte dem å få en big block i en liten Ford Mustang, burde det vell gå å få en small block i Opeln. En kammerat av meg har en gul Opel GT, så kan forsåvidt se at det er rimelig trangt .

1966 Pontiac Catalina 421 Tri Power

1974 Pontiac Catalina Safari Wagon

1975 Pontiac Trans AM prosjekt

1977 Pontiac Catalina Safari Wagon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår