Gå til innhold

Mazda 626 88 2l 16v effektanlegg

Ranger emnet

LMB__

Anbefalte innlegg

Vet at Ferrita.no har til vår bil.

Vet også at CD cardic har hatt ihvertfall, det er vel Simons som de fører.

De effekt anleggene som jeg har sett på, brukes både på 8v, 12v, 0g 16v motorer, og det mener jeg ikke blir riktig, siden HK fra 8v til 16v er fra 90 hk, 115 hk og 148 hk. Tror ihvertfall at det blir feil.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet at Ferrita.no har til vår bil.

Vet også at CD cardic har hatt ihvertfall, det er vel Simons som de fører.

De effekt anleggene som jeg har sett på, brukes både på 8v, 12v, 0g 16v motorer, og det mener jeg ikke blir riktig, siden HK fra 8v til 16v er fra 90 hk, 115 hk og 148 hk. Tror ihvertfall at det blir feil.....

Du får Simons og Remus, men Remus er bare bakpotta og svin dyr!

Hvorfor tror du det blir feil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har walker eksosanlegg på bilen min... har ikke peil om det hjelper noe på effekt, men et slik simons anlegg, hvor mye koster det ca ? og hvor får man kjøpt det? bilekstra elns?

om jeg går for et remus anlegg? altså bakre potta... skal jeg da ta av den andre potta på anlegget og bare bruke den rimus potta eller skal jeg ha den midterste å? og fungerer det remus anlegget bra?

Mazda 626 2.0i 16v combi -88

x -Mazda 626 2.0i 16v combi -89 (R.I.P. kondemnert)

x -Mazda 626 (ingenmotor) stv -88 (Delebil/Vraket)

x -Lada 1500S -85 (jordebil/vraket)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg betalte 2600 for simons. Jeg har også tatt vekk catalysatoren og erstattet den med et 2,5"rør med flenser på. Så det er en lyddemper mindre pluss simons anlegget. Har også powerfilter. Effekmessig merket jeg ikke så veldig mye, men lyden er drit rå!!! Men jeg vil si at det er en meget kvass motor. Søskenbarne mitt har en M535i med 218 hk, bilen hans går så å si like godt. Men jeg kommer til å satse på en 2,2l turbo motor fra en Probe eller en 2,5 v6 24v da tror jeg det blir anda bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faen og! Skulle bytte til Simons effektanlegg når jeg var hjemme på ferie i år, men den lokale Bilextra butikken sa at Simons ikke lengre lager effektanlegg til så gamle 626er lengre.

Begynner nå å lure på om de har prøvd seg på en liten "spansk en".

Ser ut som om det er mye forskjeller mellom butikkene. Hvis de enda lager eksos, så skal det bestilles i lunsjen i dag!

-02 A6 1.8T AVANT

-98 PASSAT

-97 INDY 700SKS

X-91 mod 626

X -01 Skoda Octavia TDI (kjerringbilen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får Simons og Remus, men Remus er bare bakpotta og svin dyr!

Hvorfor tror du det blir feil?

Fordi at alle 2.0i motorene bruker samme effekt annlegg, men ikke det samme original eksos anlegg. Hvis du ser på 16v kontra 8v så har 16v doble utløp på bakerste potta og 8v har bare 1 utløp. Produserer ikke 16v mere avgass enn feks. 8v da?

I følge katalogen til Walker så er det forskjellige diameter på eksos rørene til 8v og 16v. Det må jo være noe i det? Derfor så synes jeg at det blir litt feil å lage samme effektanlegg til 8v og 16v motorene.

Hva tror dere andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gjerde007 NEEIII!!!! for all del ikke... du bytter ikke do-hcen mot en sohc... helvete heller, er jo en mye dårligere motor... går jo å turbo lade 2.0eren... mye bedre det....

Har vært inne på tanken, men det er mye bedre å ha en orginal turbomotor. Jeg tror ikke DOHC motoren går så veldig langt med ettermontert turbo med orginale stempler, råder og toppakning! Noen som vet om en GTR/GTX motor passer i en GD? De ser veldig lik ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tja... med herda stempler, råder og veiv og oljesprut på stemplene så tror eg 2.0i16v motoren skal funke fint med turbo altså...

er ikke herda, men er bedre enn normale stempler osv... husker ikke navnet...

motoren er så godt som bygd for turbo, hvertfall 89-91 motorene

gtx/gtr motorene passer ikke inn i 626, er 2 forskjelige motor typer...

x 86 Mazda RX7 Turbo II

- 88 Mazda 626 2.0i 16v (prosjekt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider