ragua Skrevet Oktober 7, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2005 Dette er fullt mulig å lage selv om bildene ikke ligger på samme server som forumet. Du må lage ett script som behandler funksjonen. Når en side som inneholder blir åpnet av en bruker må ett script ta tak i koden og gjøre om bildet for så å legge ut bilde igjen. Scriptet cacher altså "thumben" av bildet og etter la oss si 5 minutter blir den cacha tømt. TAAATAAA!!!! :D Siter Får jeg lov til å skrive dette? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet Oktober 7, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2005 800x600 er vel litt lite? 1024 * 768 er vel litt bedre? Nå kjører jeg 1600*1200 da :) og 19" skjerm ;) Mvh Erik Siter [/url] www.vts-racing.no/forum/ Gjengen som bygger ting folk sier ikke går ann. www.gsbildeler.no Norges beste BMW dele leverandør! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Oktober 9, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2005 800x600 er vel litt lite? 1024 * 768 er vel litt bedre? Nå kjører jeg 1600*1200 da :) og 19" skjerm ;) Mvh Erik Vil tro det fortsatt er mange som bruker 1024*768 som oppløsning, siden dette er ganske standard, og da bør bildene ikke overstige 800*600. Siter • 01 BMW 320Ci • 96 Nissan Primera 1,6 SRi (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KaldBlod Skrevet Oktober 10, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 10, 2005 Har vært på et forum som hadde et slags JavaScript som resizet bilder til passende størrelse, og som gjorde dem store når man trykket på dem. Helt genialt... Så ødelegger man bare strukturen når man trykker på bildet. :) Siter 1983 VW Golf I GTI 16v 1985 VW Golf II "1.8 CL" 2.8 VR6 2009 VW Scirocco III TSI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Probe GT Skrevet Oktober 11, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2005 Ja, akuratt noe sånt hadde vært perfekt. Nå syntes jeg dette tar litt tid, fikk liksom ikke et ordentlig tilbakesvar! :drive2 Siter Probe GT 2.2L Turbo "too young to die" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nismo Skrevet Oktober 17, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2005 Ser dette blir en drakamp om hvem som har størst oppløsning på skjermen:) Jeg bruker 1920x1200 widescreen men likevel syns jeg ikke bildene her på forumet trenger å være større enn 800 i bredde, hvis det er mulig å få det til slik at vi kan trykke på dem for å se full str eller evt en link til full str bildet under. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Probe GT Skrevet Oktober 17, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2005 For meg spiller det ingen rolle hvor store bildene skal være, så lenge det blir thumb funksjon og de ikke ødlegger formatet på siden. Jeg sitter på så mange forskjellige pc og laptopper og der er det alltid forskjell i oppløsning. Siter Probe GT 2.2L Turbo "too young to die" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skody Skrevet Oktober 21, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2005 På klubb alfa romeo siden resizer de alle bildene over 800x600 automatisk til litt mindre størrelse,noe å tenke på her? Samme er tilfelle på http://www.ts-ogn.no/phpBB2/index.php . Men jeg vet admin's er klar over dette. Iaffall noen av dem. Selv har jeg 1152x864 og sliter med teksten når bildene er større enn ca 800x600. Dere får lage en underskriftsliste så skal jeg hoppe på toget :) Siter Bilforumet.noSuper Moderatorsier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)Hakkum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Probe GT Skrevet Desember 1, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2005 bump! Siter Probe GT 2.2L Turbo "too young to die" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet Desember 2, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2005 Ser heller ikke helt problemet her...Men som en tommelfinger regel kan en si at 800x600 er en fin skalering på bilder man poster. Siter Bilforumet.noAdministrator-96 BMW 328i Touringx -92 BMW 318iS Coupé Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skody Skrevet Desember 2, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2005 Det har du helt rett i Dr_S, at 800x600 er passe. Men siden en del enkle mennesker på denne planeten ikke skjønner det har noen forum-glupinger laget dette enkle hjelpemiddelet som får korttenkte mennesker til å lage en god, lettlest tråd. Slik som på nevnte alfa og ts-ogn merkeforumer. Jeg og de fleste andre i verden hater å måtte scrolle horisontalt for å SE hele teksten. Siden jeg selv savner dette så sårt legger jeg ved et eksempel på hvordan auto-resizing funker HER. :) Siter Bilforumet.noSuper Moderatorsier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)Hakkum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Probe GT Skrevet Desember 2, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2005 Dr s = fucku skody = :w00t happyhappy kiddie :respect ;) :kiss Helt enig, er ikke alle heller som vet hvordan dem gjør det, men som vill! Og dette er en enkel måte og hjelpe dem. Er så praktisk, raskt og enkelt! ;) Siter Probe GT 2.2L Turbo "too young to die" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet Desember 2, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2005 jeg er også enig i at det burde være en bestemt strl ja. burker som oftest 800x600, mulig 1024x1024 på prosjekt tråden min. men aldri så stort at jeg må scrolle sidlengs på laptoppen jeg sjelden bruker. Mvh Erik Siter [/url] www.vts-racing.no/forum/ Gjengen som bygger ting folk sier ikke går ann. www.gsbildeler.no Norges beste BMW dele leverandør! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Probe GT Skrevet Februar 11, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 11, 2006 bump Siter Probe GT 2.2L Turbo "too young to die" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VipS_VimS Skrevet Februar 17, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 17, 2006 Noen som har tenkt på Photshop her? Skjønner at 1024*768 kan bli litt stort for noen, men det er liksom "the holy format" på PS delen av forumet. Hvis resizing av bilder skal bli aktuelt, bør det være anbefalt, ikke tvunget! Det er i allefall min mening :) Siter <3 VW <3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg