Gå til innhold

KYB eller Sachs dempere?

Ranger emnet

wanna-b

Anbefalte innlegg

Skal kjøpe dempere, skal ikke ha noe utrolig fett noe, men noe som forbedrer egenskapene til bilen ved sportslig kjøring i hvertfall litt.

de skal monteres sammen med Lesjöfors fjærer

får rabatt hos torshov, og de fører KYB og Sachs til bilen min i min prisklasse.

sachs demperne er litt dyrere, et "rør", het Advance-g eller noe slikt,

gassdemper som skal være hakket bedre enn orginaldemper erstatning.

KYB demperen er noe av det samme, sa damen, men den har doble rør, vet ikke hva slgs rør det er snakk om, er det liksom "hovedsylinderen"?

Det er også en gass demper, og het etellerannet a-just. ikke adjust :P

damen visste ikke så mye om denne, men kunne bekrefte at hun har hørt bra om sachs og vet at det er kvalitet, og de selger mest av det.

kom igjen, respons! :D

takk for alle svar, og fortell gjeeerne om dine og andres erfaringer! :D

Nissan Micra K12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ingen erfaringer med KYB, men har Sachs på BMW`n min, de er vesentlig sportsligere enn orginaldempere uten å bli for ukomfortable. Det finnes dempere som gir sportsligere kjøreegenskaper, men jeg vil gjerne beholde nyrene mine der de hører hjemme etter en kjøretur på dårlig vei.

- 1994 BMW 525iXA Touring

- 1995 BMW 525tdsA Touring -SELGES-

x 1994 BMW 525i E34

x 1989 BMW 316i Coupê

x 1986/7 2x Mazda 929 vintersleder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal kjøpe dempere, skal ikke ha noe utrolig fett noe, men noe som forbedrer egenskapene til bilen ved sportslig kjøring i hvertfall litt.

de skal monteres sammen med Lesjöfors fjærer

får rabatt hos torshov, og de fører KYB og Sachs til bilen min i min prisklasse.

sachs demperne er litt dyrere, et "rør", het Advance-g eller noe slikt,

gassdemper som skal være hakket bedre enn orginaldemper erstatning.

KYB demperen er noe av det samme, sa damen, men den har doble rør, vet ikke hva slgs rør det er snakk om, er det liksom "hovedsylinderen"?

Det er også en gass demper, og het etellerannet a-just. ikke adjust :P

damen visste ikke så mye om denne, men kunne bekrefte at hun har hørt bra om sachs og vet at det er kvalitet, og de selger mest av det.

kom igjen, respons! :D

takk for alle svar, og fortell gjeeerne om dine og andres erfaringer! :D

Jeg har kombinasjonen lesjøfors fjærer og sachs dempere, fungerer meget godt. Et tips er å melde deg inn i saab turboclub of norway (http://www.saabturboclub.net) hvis du ikke har gjort dette fra før. Så kjøper du dempere/fjærer på speedparts, og casher inn 15% rabatt. Da har du allerede spart inn medlemskontigenten:) Url til speedparts er http://www.speedpartsnorway.com tror jeg. De fører forøvrig bilstein og sachs + litt annet, og kan sikkert fortelle hva som er bra med de forskjellige demperne:)

mvh oddi

Saab 900 snurrbo cab solgt! :( :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kombinasjonen lesjøfors fjærer og sachs dempere, fungerer meget godt. Et tips er å melde deg inn i saab turboclub of norway (http://www.saabturboclub.net) hvis du ikke har gjort dette fra før. Så kjøper du dempere/fjærer på speedparts, og casher inn 15% rabatt. Da har du allerede spart inn medlemskontigenten:) Url til speedparts er http://www.speedpartsnorway.com tror jeg. De fører forøvrig bilstein og sachs + litt annet, og kan sikkert fortelle hva som er bra med de forskjellige demperne:)

mvh oddi

så du har ikke lagt merke til medlemsnavnet mitt på stcn altså? skuffende :D

ja, jeg bestiller fjærene fra speedparts i hvertfall, hvis jeg får demperne til en nogenlunde pris så kanskje jeg bare kjøper hele pakka der!

takk for tips!

samme innlegget ligger på stcn, hehe

Nissan Micra K12

Lenke til kommentar
Del på andre sider