trken Skrevet September 8, 2005 Rapporter Share Skrevet September 8, 2005 Jeg har en opel omega stasjonsvogn 2,4! Men når den står på tomgang i ca 5-10 min så stiger temperaturen gradvis oppover, noen som vet hvorfor? eller hva som kan være årsaken? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZpiFF Skrevet September 8, 2005 Rapporter Share Skrevet September 8, 2005 Er vel bare fordi det ikke presses ny kald luft på motorblokka, siden bilen står stille. Farlig høy temperatur? Siter -1998 Nissan 200sx s14a -1995 Opel Vectra A 2.0i *1982 Opel Ascona C 1.6s -Ihjelkjørt *1984 Opel Ascona C 1.6s -Solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trken Skrevet September 8, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 8, 2005 tja, den står jo på 80 til vanligt, men går opp til 90 på 5-6min, og stiger videre til 100 5-6 min etterpå ! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vectra A&B Skrevet September 8, 2005 Rapporter Share Skrevet September 8, 2005 Har du sjekka om vifta starter når den kommer opp i rundt 90 grader? Mener det er rundt der en plass den skal starte... Om den ikke gjør det, så er det enten dårlig kontakt i føleren (sitter trolig på radiatoren), eller at føleren er defekt. Kan også være viften som har takket for seg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trken Skrevet September 8, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 8, 2005 Takker for svar, skal sjekke opp :] Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbomega Skrevet September 10, 2005 Rapporter Share Skrevet September 10, 2005 Ja her en det en fin gjeng uten peiling... *sukk* Kjølingen av motoren er nesten alt gjennom radiatoren, ca ingenting fra blokka i forhold. @Vectra A&B. Det er ikke el.vifte på omega 2.6 da.. Så det sitter ikke noen føler i radiatoren.. Den faktiske feilen er veeeldig sannsynlig at det er viskosekoblingen på kjøleviften som er utslitt. Og den er litt dyr.. Siter www.turbomega.tk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Opel Omega Turbo Skrevet September 11, 2005 Rapporter Share Skrevet September 11, 2005 Ja her en det en fin gjeng uten peiling... *sukk* Kjølingen av motoren er nesten alt gjennom radiatoren, ca ingenting fra blokka i forhold. @Vectra A&B. Det er ikke el.vifte på omega 2.6 da.. Så det sitter ikke noen føler i radiatoren.. Den faktiske feilen er veeeldig sannsynlig at det er viskosekoblingen på kjøleviften som er utslitt. Og den er litt dyr.. :) Ekke alle som er like Omegafrelste som deg gitt :P Men godt di prøver da...heh Siter Opel, Fresh Thinking, Better Cars! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg