Antyoui Skrevet September 8, 2005 Rapporter Share Skrevet September 8, 2005 Skal stad å sjå på en opel ikveld: http://www3.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=849522 Et par spørsmål til Opel folket: Noe spesielt eg burde se etter på slike biler? Kva er dei vanligeste feila som oppstår? Er den bilen i linken verd 78.000 ?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vectra A&B Skrevet September 8, 2005 Rapporter Share Skrevet September 8, 2005 X17DT-motoren har vel 81-82 (60kW) hestekrefter, noe som vil føles noe dødt, men den har også et moment på 168Nm, noe som er omrtrent det samme som 1.8i 16v bensinmotoren. Jeg selv synes prisen er noe høy, da bilen begynner å bli litt gammel. Selv betalte jeg 60.000 for en 98-model 1.8i 16v, stasjonsvogn (rød riktignok...). Men om bilen er i bra tekninsk stand, med lite/ingenting rust, og velholdt, så kan muligens prisen være grei nok. Registerreima skal byttes hver 60.000km, eller hvert 4'de år. Ellers bør du se etter oljelekkasje ifra motor, er vel ganske vanlig har jeg forstått. Motorene pleier å gå i det uendelige, når de får det stellet de trenger. Det som også bør sjekkes, er spesielt skjermbuene bak. Ofte er det rust der. Foringene bak har jeg selv inntrykk av at ikke har for lang levetid. Ellers, ting som er dyre å få fikset/skiftet: ABS - alle delene her koster en god slump penger. Har selv nettopp bytta ABS-pumpe/styring, noe som kostet nesten 3000,- for en brukt del. Hjullager: Koster bortimot 2000,- per side bak. Er andre her på forumet som har byttet disse, og fått oppleve prisene på de. Registerreim: Fikk en bekjent til å skifte min da den skulle byttes. Tror det koster ifra 3.000 og oppimot 6-7.000 for dette byttet. Ellers så kommer jeg ikke på så mye mer i farten. Mulig jeg virker noe negativ, men, er bare sånn jeg er. De fleste delene til disse bilene er ikke så dyre å handle og er lett å skaffe (nye og brukte). Bilene er holdbare, men som ellers, så er det jo alltid noe som ryker:p Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZy_T Skrevet September 8, 2005 Rapporter Share Skrevet September 8, 2005 Har sett de bilene der i stv. gå for under 60k, dog i noe dårligere stand. Synes 65-60k er et sted å startet budet. Siter Fin liten HowTo på hvordan bruke et forum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morten 3 Skrevet September 8, 2005 Rapporter Share Skrevet September 8, 2005 Registerreima på 1,7diesel skal skiftes på 120000km. Sjekk også rundt agrafene til bakdørene. Sprekker rundt der. Ellers er det div foringer som det blir slakk i + løsner. Prisen var veldig stiv. Som crzy t skriver er 60-65 tusen mere riktig pris. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbokano Skrevet September 8, 2005 Rapporter Share Skrevet September 8, 2005 rimelig dau den bilen der,hehe.men hvis en ikke trenger allverden med kraft er den jo ok,motoren i seg selv er utrolig slitesterk og det er lite galt med disse motorene,reg.reima skal byttes på 120.000 på disse. Siter Quattro driftsquad! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vectra A&B Skrevet September 8, 2005 Rapporter Share Skrevet September 8, 2005 Ifølge Haynes, er det hver 60.000km. Det VAR 120.000km, men er endret til 60.000km på de fleste motorene, pga problemer med alt for mange motorhavarier grunnet defekt reim. Si hva dere vil, men jeg bytter iallefall på hver 60.000km (X18XE-motor). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morten 3 Skrevet September 8, 2005 Rapporter Share Skrevet September 8, 2005 60000km gjelder bare bensinmotorer. Det er riktig det at det ble forandret til 60000km på de fleste bensinmotorene. Hadde jeg hatt en x16xel motor hadde jeg ikke tørt å kjøre 60000 km engang. Har selv vectra med x18xe motor og der er det også 60000km intervall. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
UrGe-BoY Skrevet September 10, 2005 Rapporter Share Skrevet September 10, 2005 Kjøpte samme type bil i sommar. Men til ein mykje hyggelegare pris :) Er godt fornøgd med bilen sålangt. Kunne hatt litt sprekare motor men om ein er åleine i bilen så klarar denne seg utmerket. Den eg kjøpte hadde gått 207000 km når eg kjøpte den og eg har no kjørt den 10000 km uten problem :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Antyoui Skrevet September 12, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 12, 2005 Har no hatt bilen til naf kontroll. Dei anbefalte ikkje kjøp. Her er kva dei skreiv i feilmeldingane: HC i kjølesystem: For høyt HC-innhold i kjølesystem. Dette indikerer gjennomslag fra forbrenningskammer. Sannsynlig feilkilde er defekt topp-pakning eller sprekk i topplokk. Dei sa at det brusa litt i kjøleveska. ..Kjørte bilen på opel og la fram feilen der, han sa at han hadde ikkje gjort noke med det, for han tvilte på at det var topp pakningen. Det var vist veldig sjelden en slik feil forekomm på dei motorane... noken her som har slike erfaringa? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morten 3 Skrevet September 12, 2005 Rapporter Share Skrevet September 12, 2005 Er veldig sjelden slike feil på de motorene. Er jo izusu motor. Kjent for å være veldig bra motorer. Tror vi har hatt av toppen på disse 3-4 ganger. Er jo ganske mange innom med de motorene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stein t Skrevet September 12, 2005 Rapporter Share Skrevet September 12, 2005 kjøpte en 97 mod vectra stv 20dtl i 2002 for 95000. da jeg kjøpte den hadde den gått 200000. nå har den gått 300000 :dj har skita vannpumpe,dynamo,noen foringer,ett styreledd, bremseklosser og skiver,slammerstag . jeg er i hvertfall fornøyd med d kjøpe, angrer ikke et sekund :) Siter opel zafira opc 2007 opel vectra stv 20 DTH 1997 opel calibra 20 i 16v 1991 http://www.calibra.no/showcase.aspx?id=533 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opel*3 Skrevet Oktober 3, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2005 er ikke opel som har laget motoren i 1,7td. Har en sån en selv, liker bilen godt men den er litt lat. Har ikke hadd noen problemer me den jeg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg