Gå til innhold

Navigasjon til bilen.. Forslag..?

Ranger emnet

Marvil

Anbefalte innlegg

Hei,

Vurderer å skaffe meg navigasjon i bilen, og har sett på forskjellige løsninger. Er ute etter noe som viser veien, og som ikke koster spesielt mye.

Har laptop, så har vurdert løsningen med en GPS-sender til 595,-, pluss kart og strøminverter. Men det blir litt styr å starte den opp hver gang, samt at den tar plass..

PDA har jeg sett på, det koster vel rundt 3000,-. Rimi har til 2998, men er litt skeptisk til å kjøpe slikt der. Komplett har til 3398,- ellerno.

Rene navigasjonsgreier (Garmin osv) har jeg også sett på, men finner ingenting billig..

Noen som har noen forslag..? Er helst intressert i noe til maks 2500,-.

Evt, noen som vet om noen butikker rundt Gjøvik som selger slikt..? Dvs Lillehammer, Hamar, osv.

» [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004

» [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt

» [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt

Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Vurderer å skaffe meg navigasjon i bilen, og har sett på forskjellige løsninger. Er ute etter noe som viser veien, og som ikke koster spesielt mye.

Har laptop, så har vurdert løsningen med en GPS-sender til 595,-, pluss kart og strøminverter. Men det blir litt styr å starte den opp hver gang, samt at den tar plass..

PDA har jeg sett på, det koster vel rundt 3000,-. Rimi har til 2998, men er litt skeptisk til å kjøpe slikt der. Komplett har til 3398,- ellerno.

Rene navigasjonsgreier (Garmin osv) har jeg også sett på, men finner ingenting billig..

Noen som har noen forslag..? Er helst intressert i noe til maks 2500,-.

Evt, noen som vet om noen butikker rundt Gjøvik som selger slikt..? Dvs Lillehammer, Hamar, osv.

Laptop + GPS + Touchscreen = Genialt!

Bruker denne løsningen selv.

Kostet meg 500,- for GPS-mottakeren og 2500,- for skjermen (det finnes billigere..).

Ikke tenkt på oppstartstid og sånn, det er jo noe som heter hvilemodus...

Ett trykk på tastaturet og ca 10-15 sek, så er du klar.

Det er svært skjeldent jeg restarter eller slår av laptopen min.

Mvh

Stian

Mvh Stian

Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB.

Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp deg en brukt PDA, det får du for mellom 500 og 1000kr, legg inn Tomtom på den, mener det koster ca 1300kr og kjøper du denne gps mottageren som koster bare 595,-, da er du ikke langt unna budsjettet ditt. Gps senderen er vanntett og kan limes fast oppå fangeren foran eller oppe på dashbordet.

Alternativt så har du denne pakken fra tomtom , den koster 2500kr og inneholder alt du trenger bortsett fra PDA.

Lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut til at det blir GPS-sender, kart (AutoRoute) og strøm-inverter til rundt 1500 spenn inkl porto..

» [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004

» [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt

» [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt

Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider