Pedersen Skrevet September 8, 2005 Rapporter Share Skrevet September 8, 2005 Har testa 0-100km/t nå. For sikkerhets skyld målte vi 4 ganger. Da jeg regner med at speedometeret viser litt for mye, lot vi nålen komme mellom 100 og 110. Men det utrolige er at i alle testene, klokket vi inn til 8.23 +- sekunder. Må si jeg ble svært overrasket. Og når det kommer til toppfart, hadde jeg bilen, med 5 personer og full last i bagasjerommet oppe i ca. 217km/t, på gode veier i Finland. Da torte jeg ikke mer. Men det var ennå mer å gå på. Er ikke det bra da? cheers Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dulle Skrevet September 9, 2005 Rapporter Share Skrevet September 9, 2005 Jo, det er ganske så bra egentlig, med tanke på hvilke ytelser som er oppgitt fra fabrikken. Virker som Nissan kanskje holder litt igjen når de skal skryte av hva bilene klarer? Hehe, på vei hjem fra Streetmeet forrige gang var jeg hvertfall over 200 fire ganger, og da kom jeg opp i cirka 230, på måleren..såå..har jo ikke noe nøyaktig, men det tilsvarer kanskje 210 eller noe, i virkelig fart. (Alt dette var selvsagt på autobanen, siden streetmeet var i tyskland. Politimester fiks kan slutte å lese på denne siden nå.) Aldri fått testa noe 0-100, men jeg er bombesikker på at det går på under 8 sekunder.. Siter Nissan Primera P11 GT '98 [H6R, AGX, K&N, Under utvikling] Nissan Primera P10 LX '92 [solgt, sikkert død] http://www.nccn.no - Nissan Car Club Norway Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pedersen Skrevet September 9, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 9, 2005 Politimester fiks kan slutte å lese på denne siden nå.)Aldri fått testa noe 0-100, men jeg er bombesikker på at det går på under 8 sekunder.. Politimester fiks ja :roll: Eneste problemet når jeg prøver å akse, er at dekken mister grepet så fort på førstegiret. Blir vel bedre når jeg til neste sommer får på nye 17" felger og 205 dekk. Du som har GT må prøve da. Blir spennende å se hva du klarer. tipper 7.7 :rolleyes: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Subwoofah Skrevet September 9, 2005 Rapporter Share Skrevet September 9, 2005 noen som vet hva p10 er god for? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mistercartman Skrevet September 9, 2005 Rapporter Share Skrevet September 9, 2005 Var det ikke Nissan som for en tid tilbake fikk mange på nakken da motorene ikke ytet det de skulle? Mulig det var X-trail. Husker ikke om det var bensin eller diesel. Dette er ikke ment for å klage, for jeg vet Saab`ene har enormt drivverkstap :) Siter x Audi 90 -84 2.2E x Vw Golf 2 -87 1.6 Audi 80 1.8cc Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pedersen Skrevet September 9, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 9, 2005 Var det ikke Nissan som for en tid tilbake fikk mange på nakken da motorene ikke ytet det de skulle? Mulig det var X-trail. Husker ikke om det var bensin eller diesel. Dette er ikke ment for å klage, for jeg vet Saab`ene har enormt drivverkstap :) NAF har målt betydelig færre hestekrefter enn de oppgitte 140 på Nissan X-Trail med toliters bensinmotor og automatgir. Men det kan ikke stemme med Primera i alle fall :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
partypulp Skrevet September 9, 2005 Rapporter Share Skrevet September 9, 2005 Motsatt på primera faktisk. Iallfall på p10. 2.0 er jo oppgitt med 124hk fra Nissan, men når NAF målte kom de fram til 136HK. Dette ble gjort på fler biler, ikke bare 1 stk :) Siter http://www.mitsubishi-klubben.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sony606 Skrevet September 9, 2005 Rapporter Share Skrevet September 9, 2005 på min gamle primera 2.0 LX fra 1991 så kjørte jeg ut speedometeret, det går til 220kmt, hvor mye det tilsvarer i virkelig fart vet jeg ikke. men rullediamteren på dekkene var 0,9% mindre enn orginalt,og da var bilen gått ca. 210K. var ikke i norge seff :) men 0-100 vet jeg ikke. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sony606 Skrevet September 9, 2005 Rapporter Share Skrevet September 9, 2005 Motsatt på primera faktisk. Iallfall på p10. 2.0 er jo oppgitt med 124hk fra Nissan, men når NAF målte kom de fram til 136HK. Dette ble gjort på fler biler, ikke bare 1 stk :) på SR20Di motoren som er oppgitt til 116hk har blitt målt til 129hk. hvertfall det folka som jobber på nissan her i tromsø fortalte. noen som har hørt om dette? var visstnok for å komme under ei avgiftsgrense. dette gjaldt hvertfall 91-93 såvidt jeg skjønte. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dudeskyline Skrevet September 9, 2005 Rapporter Share Skrevet September 9, 2005 Politimester fiks ja :roll: Eneste problemet når jeg prøver å akse, er at dekken mister grepet så fort på førstegiret. Blir vel bedre når jeg til neste sommer får på nye 17" felger og 205 dekk. Du som har GT må prøve da. Blir spennende å se hva du klarer. tipper 7.7 :rolleyes: Det er heller motsatt. Du kommer fortere i toppfart med originale felger og riktig dekkdimensjon. Tro eller ikke tro... Min P10 klarte 0-100km/t på 6.7-6.9 før jeg knakk drivakselen min. Toppfarten er litt over 210 km når jeg hadde 15 " felger med riktig dekkdimensjon. Siter BILEN MIN: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=86456 K&N innsats filter selges! Det er bagatellene som skaper de store konfliktene, fordi prinsippene teller mer enn sunn fornuft. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pedersen Skrevet September 9, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 9, 2005 Det er heller motsatt. Du kommer fortere i toppfart med originale felger og riktig dekkdimensjon. Tro eller ikke tro... Jaha. Er det snakk om mye? Er 14" orginalt. Men må bare ha meg noen fine 17" med 205 dekk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet September 9, 2005 Rapporter Share Skrevet September 9, 2005 Det er heller motsatt. Du kommer fortere i toppfart med originale felger og riktig dekkdimensjon. Tro eller ikke tro... Min P10 klarte 0-100km/t på 6.7-6.9 før jeg knakk drivakselen min. Toppfarten er litt over 210 km når jeg hadde 15 " felger med riktig dekkdimensjon. Har du jetmotor da? En 1,6 P10 er oppgitt til MYE mer enn det. Uansett hvor sprek du mener din er, så kommer jeg aldri til å tro noe slikt (Tror forresten ikke på toppfart på over 210 heller, men det er ihvertfall mer realistisk.) Siter • 01 BMW 320Ci • 96 Nissan Primera 1,6 SRi (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dulle Skrevet September 9, 2005 Rapporter Share Skrevet September 9, 2005 Vel, må bare beklage å si at jeg ikke tror på under 7 sek på 1,6'n jeg heller. Jeg tipper KANSKJE jeg kan få GT'n ned i 7,5, hvis jeg har skikkelig flaks med starten og alt..motoren er mer imponerende fra 60 og oppover uansett, når man kan ligge å styre turtallet i 2. og 3. gir. Og at bilen går fortere med originale felger og dekkdimensjon er ikke en sannhet. Det det kommer an på e det fine uttrykket "ufjæra vekt". Nå skal jeg ikke ta kjeften alt for full, da jeg ikke er fysiker innen dette emnet, men basisen er at jo mindre vekt bilen har, som motoren må bruke effekt på å snurre rundt, jo mindre yter den på hjula. Se f.eks på reimhjula i motorrommet..letter man alle disse kan frie opp en del hester, siden det er mindre vekt å snurre rundt for motoren. Det samme prinsippet gjelder for hjula, men originalfelgene er ikke akkurat lette, og det er heller ikke 65-profil dekka. Hvis man bytter til O.Z. Superleggera 17", med 35-40 profil, og kanskje rundt..205-215 bredde..da kan man fint aksellerere fortere, siden felgene i seg selv er så sykt lette..de veier vel faktisk mindre enn originalfelgene..og med de tynna dekka blir det ikke mye vekt der heller, så man kan faktisk få vekta under originalhjula. Dette kombinert med bedre feste pga. det bredere dekket, og vips, så aksellererer man fortere med riktig start. En annen ting som er populært innen "tuning-miljøet" er letting av bremseskiver. Dere har kanskje sett skivene der selve skiva ikke er "støpt" fast i den klokka i midten? Disse er skrudd og lima, for å dra ned mengden metall som brukes, og dermed også dra ned vekta. Fungerer finfint, og alt dette skal hjelpe til. Så, alt er relativt, men i praksis er lavere vekt = bedre aksellerasjon. Siter Nissan Primera P11 GT '98 [H6R, AGX, K&N, Under utvikling] Nissan Primera P10 LX '92 [solgt, sikkert død] http://www.nccn.no - Nissan Car Club Norway Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pedersen Skrevet September 9, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 9, 2005 Du er flink å forklare Dulle :thumb Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sirrmk Skrevet September 9, 2005 Rapporter Share Skrevet September 9, 2005 Siden jeg ikke har turteller men bare en ubrukelig klokke, så lurer jeg på om noen med turteller vet i hvilken hastighet man kommer opp på rødt i de forskjellige gira. første gir... andre gir... tredje osv... Noen med en 2.0liter som har peiling? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.