Gå til innhold

G-Racing Ford Sierra (vinterbil)

Ranger emnet


G-Racing

Anbefalte innlegg

Ja, da var vinterbilen kjøpt for den nette sum av 2000,-

Bilen er da en Ford sierra 2.0 cl fra 1987 (nye typen karoseri) så det er vel en sen 87 modell. Bilen har rullet 188.000km og har hatt register reimsskifte for 22.000km siden ;)

sierra%20004.jpg

Slik ser da vidunderet ut, har byttet til blanke blinklys forran.

 

Toppdekslet har fått seg en omgang med kalipperlakk :p og de gamle pluggledningene som hadde sett sine bedre dager ble byttet ut sammen med pluggene:

sierra%20005.jpg

Har også byttet termostat og temp giver da i alle fall giveren var gåen.

 

Bilen har et Is ratt?

sierra%20007.jpg

 

Et bilde bakfra:

sierra%20003.jpg

 

Ellers har bilen nye pirelli vinterdekk.

Planer framover blir:

- Ny frontrute siden den har sprekker i alle himmel rettninger

- stereoanlegg da jeg ikke kommer til å klare å kjøre hele vinteren uten ha ha sånn passe bra lyd i bilen.

- Få bilen eu godkjent (bør gå uten de helt store problemene) finnes knapt rust på bilen med untak av venster framskjerm som har fått seg en smell (bilde kommer) og ellers er bilen i bra tekninsk stand ;)

- Blir vel ellers litt økonomi styling ved hjelp av litt lakk osv ;)

- Skal også montere 2 stk 1000'metringer

 

Om noen har noen tips til hva som bør gjøres osv så kom med det!!

Men det er i hovedsak en bruksbil i vinter da mondeoen forhåpentligvis skal få seg et nytt lag lakk osv ;)

- 91 Nissan 200sx s13 (prosjekt)

- 98 Nissan Primera stv (kjerringa sin)

- 87 Nissan King Cab (bruksbil)

- 06 Opel Vectra (solgt)

- 90 Nissan 200sx S13 (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg var heldig, kjøpte den av en jobb kolega ;) bildene til nå er kun av den fine siden av bilen hehe venstre side har fått seg en trøkk men det er egentli bare å skifte venstre framskjerm så ser det hele MYE bedre ut.. begge dørene har noen relativt små bulker på venstre siden.. men det er en bruksbil så hva som blir gjort får tiden vise :)

- 91 Nissan 200sx s13 (prosjekt)

- 98 Nissan Primera stv (kjerringa sin)

- 87 Nissan King Cab (bruksbil)

- 06 Opel Vectra (solgt)

- 90 Nissan 200sx S13 (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet hvor man kan få tak i grenrør til sierraen? samt kanskje noen doble webbere..? og hva vil effekten ligge på med noe sånt? bare lurer jeg, må jo vite hva som kan gjøres og hva det sånn ca vil koste, så får tiden vise hva som skjer hehe m'm

- 91 Nissan 200sx s13 (prosjekt)

- 98 Nissan Primera stv (kjerringa sin)

- 87 Nissan King Cab (bruksbil)

- 06 Opel Vectra (solgt)

- 90 Nissan 200sx S13 (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Da er sierraen straks klar for eu godkjenning ;) fikk byttet frontrute i dag med god hjelp fra Soberg. Bilder kommer i kveld er selv ganske imponert over hva man kan få til hehe rutebytte kostet meg totalt 750 kr ;)

- 91 Nissan 200sx s13 (prosjekt)

- 98 Nissan Primera stv (kjerringa sin)

- 87 Nissan King Cab (bruksbil)

- 06 Opel Vectra (solgt)

- 90 Nissan 200sx S13 (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da skal sierraen på eu kontroll i morgen klokken 10 ;) håper den sklir rett igjennom! Ekstralys er nå færdig montert:

sierra%20011.jpg

 

Og et bilde av den nye ruta (orginal toppstripe hehe :partyon

sierra%20012.jpg

- 91 Nissan 200sx s13 (prosjekt)

- 98 Nissan Primera stv (kjerringa sin)

- 87 Nissan King Cab (bruksbil)

- 06 Opel Vectra (solgt)

- 90 Nissan 200sx S13 (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det kom vel egentlig ikke som noe sjokk....

Var på eu kontroll i dag, ca alle foringene i forstillingen er morkne, så de må byttes samt 2 bremse slanger,et hjullager, ene brua må byttes da opphengskula er gåen.. osv ble noe over 3000kr hos ford for delene, samt at bilen ble avskiltet først i juni i år så jeg må betale hele årsavgiften og 400kr for nye skilt, jeg fikk vite at bilen hadde stått siden i fjor høst så jeg trodde at skiltene var levert i 2004 så for denne gang er prosjekt sierra vinter bil dødt! jeg orker ikke å legge så mye penger i bilen nå.. ble litt mye på en gang gitt..

 

Men jeg lurer på en ting, når bilen går på tomgang så regulerer tomgangsregulatoren turtallet slik at den nesten dør ut for så å gi mer gass for så å nesten dø ut igjen.. har pørvd å bytte regulatoren men det ble akkurat det samme, noen som har noen tips!? Dette er vel hoved grunnen til at jeg ikke fikser bilen.. den går ikke skikkeli

- 91 Nissan 200sx s13 (prosjekt)

- 98 Nissan Primera stv (kjerringa sin)

- 87 Nissan King Cab (bruksbil)

- 06 Opel Vectra (solgt)

- 90 Nissan 200sx S13 (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår