240stig Skrevet September 9, 2005 Rapporter Share Skrevet September 9, 2005 Noen som veit om det funker å sette en 16v topp fra en '96 s40 på en B23 blokk? Har nemlig en sånn motor som støver ned i garasjen, hadde vært festlig om jeg kunne bruke den til noe gøy! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KriZ Skrevet September 9, 2005 Rapporter Share Skrevet September 9, 2005 Har faktisk hørt om noen som har gjort det, men er ikke helt sikker på hvor og hvor mye tilpassing og sånt det er, men er jo vært et forsøk. Blei brukt i en rally bil trur jeg. Hadde vært morro å hørt hvordan det går vist du prøver. Siter Volvo 242 -81 B23et, Ny motor i vinter. Volvo 242 -78 B21a/B23et "Kjeksen". Vrak Om livet suger..ÖVERLADDA!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet September 9, 2005 Rapporter Share Skrevet September 9, 2005 Tror nok heller hadde bygd på hvitmotoren istedet, såsant det ikke er en 1,6? Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
240stig Skrevet September 9, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 9, 2005 Tror nok heller hadde bygd på hvitmotoren istedet, såsant det ikke er en 1,6? Nei det er en 2.0 sugemotor. Har fundert på å bygge på den og slenge på turbo ja, men har nettopp renovert og hivi inn skikkelige stempler og sånn i B23 blokka så jeg vil helst bruke den. Blir sikkert mye knot å få tilpassa alt til hvitmotoren for å få den nedi 240'n. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg