Gå til innhold

BILLIGE Bilstereo sjapper ?

Ranger emnet

LoW RiDeR

Anbefalte innlegg

Originally posted by raboc

Det er litt feil i det regnestykket ditt:

100 SEK = 86 NOK nå (ref Norges Bank)

Det påløper norsk moms når du bestiller fra Sverige.

Da blir prisen: 2988 * 0.86 * 1.23 = 3160,- før frakt

Om man derimot er en tur i Sverige og dermed kan kjøpe uten fraktkostnader, og om man er litt frekk også uten norsk moms blir saken en litt annen.

Det var da en jævelig dårlig kronekurs! :mad: Men jeg ser du har rett. 11.april var den 86.45. Jeg hadde nok gamle tall dessverre! Sikkert den f*** krigen som har skylden. MEN, prisene hos BRL er oppgitt inkl. svensk moms. "Endast omständigheter som vi inte kan råda över, t.ex. momshöjningar och valutaförändringar, kan få oss att höja priset. Moms ingår med 25% i samtliga priser." Og systemet fungerer IKKE slik at man skal betale moms dobbelt opp når man kjøper ting i utlandet! Derfor ber man om at svensk moms trekkes fra, fordi norske avgifter betales ved grensa.

En Rockford 401S koster 2988,-SEK der. Man melder seg inn i BRL slik at man får 5% rabatt -> (2988*0,95) = 2838,-SEK. Så drar man av svenske avgifter: (2838/1,25) = 2270,-SEK. Deretter legges det til 24% moms (norsk): (2270*1,24) = 2815,-SEK. Så omregner man fra SEK til NOK: (2815*0,8645) = 2433,-NOK + fraktkostnader. I dag er vel moms 24% i Norge. Jeg vet ikke hva frakt fra Sverige til Norge blir.. men antar det blir fra 200-300kr. Plutselig sparer man ikke mer enn maks. 200kr i forhold til å kjøpe hos Autosound for 2875,-kr. Men det ser jo ut som de legger opp til at man kan prute litt :) Æsj altså. Kronekursjen var jo 0,7 for ikke SÅ lenge siden. Da hadde jo ampen kostet bare 1970,-NOK + frakt :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bisarre:

Når det kun dreier seg om så små beløp blir det litt drøyt å handle fra Sverige også. Blir mye stress, ventetid, pluss at det sikkert blir litt dyrere enn forventet :p Da henvender man seg heller til norske forhandlere og spør om et tilbud. Så sender man ikke penga rett ut av landet! Men hvis man kommer over et kanontilbud er det jo noe annet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

hmmm: var det sånn og forstå at vist vi reiser til sverige for og handle noe hardware, altså anlegg/styling etc, så kan vi be om at den svenske momsen trekkes fra, fordi vi "skal" betale den norske i tollen..??

det vil da si at en basser til 2500sek koster da 1875sek...?! også gjør vi om til nok;) hehe, eller har jeg bommet litt nå?!

Arbeidslyst kom treng deg på - her skal du motstand finne!!

Hurra for sjokolademusa!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har en BOS REV 600 liggenes 4 canals 200w Den er helt grei til å drive to 10" gir bar lyd til det.

Bor sørum pris 1500kr...

bare et år gammel

-Mercedes 1977 280 w123(må få den eu ok, solgt)

-Volvo 1991 2.3I L 940Turbo (krasja, ble troffet i siden av en kingcab)

-Ford sierra 1986 2.0I L (sent på værksted gitt bort til far,Moton gikk til helvete, når råden komme ut av blokka)

-toyota corolla 1989 1.6L Xli (høggern ble ikke eu-godskjent)

-mazda 626 1985 2.0l LX( høggern en eller flere ventiller gikk i stykker)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by [kj]

hmmm: var det sånn og forstå at vist vi reiser til sverige for og handle noe hardware, altså anlegg/styling etc, så kan vi be om at den svenske momsen trekkes fra, fordi vi "skal" betale den norske i tollen..??

det vil da si at en basser til 2500sek koster da 1875sek...?! også gjør vi om til nok;) hehe, eller har jeg bommet litt nå?!

Normalt må du betale den svenske momsen, som er 25%. Dra til grensen, og betale den norske momsen. Så tilbake til sverige, vise kvittering, og få refundert den svenske.

Tviler på at man kommer unna med å ikke betale moms til et av landene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by SnoStorm

jeg har en BOS REV 600 liggenes 4 canals 200w Den er helt grei til å drive to 10" gir bar lyd til det.

Bor sørum pris 1500kr...

bare et år gammel

Har du samvittighet til å selge Boss? Det er mest sannsynlig det mest bedritne merket jeg har vært borti. Har det selv i sortimanget, men nekter så godt jeg kan å selge det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den forsterken er ikke så råtten den gjør jobben liksom....

hvis han skule ha noe fort og bilig så er jo det løsningen...

-Mercedes 1977 280 w123(må få den eu ok, solgt)

-Volvo 1991 2.3I L 940Turbo (krasja, ble troffet i siden av en kingcab)

-Ford sierra 1986 2.0I L (sent på værksted gitt bort til far,Moton gikk til helvete, når råden komme ut av blokka)

-toyota corolla 1989 1.6L Xli (høggern ble ikke eu-godskjent)

-mazda 626 1985 2.0l LX( høggern en eller flere ventiller gikk i stykker)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 6 years later...