Esh Skrevet September 9, 2005 Rapporter Share Skrevet September 9, 2005 jeg lurte på hvordan man trekker en kasse. skal det ha på noe lim eller noe sånt. finnes det en guide? for å få det bra--! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
audioteam Skrevet September 9, 2005 Rapporter Share Skrevet September 9, 2005 Når det gjelder lim har jeg god erfaring med spray limet til stinger . Sprayes på begge overflater . Mvh Frank Siter Driver Audioteam . Leder i Acap . Agent for Ice Audio Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eirik jarl Skrevet September 9, 2005 Rapporter Share Skrevet September 9, 2005 jeg lurte på hvordan man trekker en kasse. skal det ha på noe lim eller noe sånt. finnes det en guide? for å få det bra--! jeg lurer på akkurat det samme! Siter Opel Vectra A 2.0i 8v 90 mod. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stein t Skrevet September 9, 2005 Rapporter Share Skrevet September 9, 2005 3M tekstillim eller stinger hvilken matriale skal du bruke? Siter opel zafira opc 2007 opel vectra stv 20 DTH 1997 opel calibra 20 i 16v 1991 http://www.calibra.no/showcase.aspx?id=533 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ALJ_GSi Skrevet September 9, 2005 Rapporter Share Skrevet September 9, 2005 casco s9 er absolutt å anbefale. mye bedre og mye billigere enn spraylim. jeg bruker bare dette limet. (eller bostik som er likt) du burde tenke ut hvilken side som ikke synes, som oftest bunnen. der burde du da legge skjønten din. først så trekker du de største flatene, ved å snu kassa rundt og rundt mens du limer flatene. til slutt har du da trekt rundt hele uten om sidene og lager da en skjøt. så kommer det vanskligste, trekke sidene. du må brette teppet riktig vei ned, skjære til trekanter og få det til å passe. vips er du ferdig. Siter Opel entusiast? Bli med i Opel Motorsport Club Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TLAudio Skrevet September 9, 2005 Rapporter Share Skrevet September 9, 2005 casco s9 er absolutt å anbefale. mye bedre og mye billigere enn spraylim. jeg bruker bare dette limet. (eller bostik som er likt) du burde tenke ut hvilken side som ikke synes, som oftest bunnen. der burde du da legge skjønten din. først så trekker du de største flatene, ved å snu kassa rundt og rundt mens du limer flatene. til slutt har du da trekt rundt hele uten om sidene og lager da en skjøt. så kommer det vanskligste, trekke sidene. du må brette teppet riktig vei ned, skjære til trekanter og få det til å passe. vips er du ferdig. Jeg bruker oså dette limet.. ( Casco S9 kontakt lim) Men jeg lurer også på om noen kan sette opp en guide på dette. da jeg selv sliter med å trekke pent rundt åpninger til f.eks forsterkere etc.. :? Hjørner er også no forb**** dr*** å trekke pent!!!:( Noen av "værstingene" våre som kunne tatt seg bryet? Anders? Kenneth? Jhonny? Siter Jan Ove Liseth Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Earthquake Skrevet September 9, 2005 Rapporter Share Skrevet September 9, 2005 Jeg laget et ganske omfattende svar på dette tidligere, men klarer ikke finne det, så jeg prøver igjen:) - Du kan begynne med å spray/male et tynt lag med sort lakk over alle hjørner og kanter på kassa, slik at om du skulle være uheldig å få en liten glippe i trekket så syns det ikke (forutsatt at du trekker med grått, sort el.l mørk farge) - Så påfører du det limet du velger å bruke (spray/pensel) på en side av kassa, gjerne begynne med en av de største sidene. Så setter du kassa oppå trekket og pensler eller sprayer lim på trekket på den flaten som skal limes fast. Jeg liker å lime en og en side, da slipper du masse søl på klærne osv hvis du kommer borti. Så er det bare å vente til limet er tørt ved lett berøring og stryke det godt fast. Dette gjør du med alle sidene rundt kassa, bortsett fra endestykkene, disse tar du til slutt. - Når tiden er inne for å lime endestykkene så smører du lim på både kasse og stoffet, lar dette tørke. Så klipper du ned alle hjørnene, slik at du får fire stoffstykker som du kan brette tilbake. Men ikke klipp helt ned til kassa, la det være igjen ,5-1cm. Så legger du ned en og en av stoffstykkene, prøv å strekk teppe så mye som mulig så det sitter fint rundt jørnene. Ikke stryk disse så hardt fast for de skal av igjen. Når du har fått alle hjørner pene og du har fire lag med stoff liggende oppå hverandre så bruker du en veldig skarp tapetkniv å skjærer et kryss, fra hjørne til hjørne. Når du har gjort dette så løfter du opp alle stoffbitene igjen og fjerne de som blir til overs. Nå sitter du igjen med fire trekanter som passer perfekt mot hverandre. Har du vært nøye i denne prosessen så har du nå fått en perfekt skjøt. Håper ikke dette blir for innviklet forklart? Er det no så bare spør ihvertfall:) Og lykke til cheers Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EmmaNorway Skrevet September 9, 2005 Rapporter Share Skrevet September 9, 2005 Jeg bruker oså dette limet.. ( Casco S9 kontakt lim) Men jeg lurer også på om noen kan sette opp en guide på dette. da jeg selv sliter med å trekke pent rundt åpninger til f.eks forsterkere etc.. :? Hjørner er også no forb**** dr*** å trekke pent!!!:( Noen av "værstingene" våre som kunne tatt seg bryet? Anders? Kenneth? Jhonny? Jasså.. Du nevnte ikke meg.. Hehe.. Det fins flere måter å gjøre dette på. 1: Frese ned et spor ca 0.5-1 cm rundt hele kanten på sideveggen, slik at du kan "tre" teppet ned i sporet. Først trekke selve kassa, og så trekke sideveggene. Det lønner seg da å maskere der du ikke vil at det skal komme lim, ved hver opperasjon. 2 Montere sideveggene 1-1,5 cm innenfor kassen yttermål, for så å sette i ei løs plate, som et deksel i sdeveggen. På Begge disse metodene vil det bli en skjøt, da fortninsvis under kassa, når du trekker selve kassa.. Skjønner? Siter Ketil Skjei Leder av EmmaNorway Driver av Audioart v/Ketil H Skjei Bil og hjemmestereo. ketil@emmaweb.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TLAudio Skrevet September 9, 2005 Rapporter Share Skrevet September 9, 2005 Jasså.. Du nevnte ikke meg.. Hehe..Det fins flere måter å gjøre dette på. Skjønner? Sorry Kjetil..:( Tenkte ikke på deg som en "bygger".. Bare som organiserer..:) MEN, nå er det ikke en kasse jeg skal trekke, men en hel plate med et firkantet hull i midten. Der skal man se inn til forsterkeren. Det skal ikke være no glass der.. Plata er 22 mm tykk.. Hjørnene her får jeg ikke til.. De blir liksom for "stramt" til å få et perfekt hjørne?! Det er problem en.. Problem to: I en annen plate i bilen skal det skjæres ut HERTZ i plata.. Dette skal belyses fra undersiden med hvit acryl plate og neon.. MEN, hvordan får man trekt bokstavene "innvendig" på en pen måte? Hvordan får man nok skinn til å trekke ned på hver innerside av hver enkelt bokstav? Siter Jan Ove Liseth Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EmmaNorway Skrevet September 9, 2005 Rapporter Share Skrevet September 9, 2005 Sorry Kjetil..:( Tenkte ikke på deg som en "bygger".. Bare som organiserer..:) MEN, nå er det ikke en kasse jeg skal trekke, men en hel plate med et firkantet hull i midten. Der skal man se inn til forsterkeren. Det skal ikke være no glass der.. Plata er 22 mm tykk.. Hjørnene her får jeg ikke til.. De blir liksom for "stramt" til å få et perfekt hjørne?! Det er problem en.. Ja der har du et problem... Hvis du freser ned baksiden så den IKKE er 22mm tykk. Da er det ikke no problem lenger.. Problem to: I en annen plate i bilen skal det skjæres ut HERTZ i plata.. Dette skal belyses fra undersiden med hvit acryl plate og neon.. MEN, hvordan får man trekt bokstavene "innvendig" på en pen måte? Hvordan får man nok skinn til å trekke ned på hver innerside av hver enkelt bokstav? Samma her og.. 22mm er ikke en egnet dimensjon. Men det er enklere med vinyl, til en hvis grad. Så.. Kjøp tynnere mdf.. Du skal vel ikke i krigen.. Siter Ketil Skjei Leder av EmmaNorway Driver av Audioart v/Ketil H Skjei Bil og hjemmestereo. ketil@emmaweb.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TLAudio Skrevet September 9, 2005 Rapporter Share Skrevet September 9, 2005 Samma her og.. 22mm er ikke en egnet dimensjon. Men det er enklere med vinyl, til en hvis grad.Så.. Kjøp tynnere mdf.. Du skal vel ikke i krigen.. Joa,det kunne jeg forsåvidt.. Men da må jeg bygge opp denne igjen fra undersiden slik at den kommer på samme høyde som "foten" til plata med forsterkeren og basserne.. Men skal sove litt på det nå, også får jeg ta meg en tur til Byggmakker å titte litt imora:) Takker for hjelpen sålangt!! cheers Siter Jan Ove Liseth Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg