SSK Skrevet September 9, 2005 Rapporter Share Skrevet September 9, 2005 Har en b23a med orgianlt eksos anlegg, hørt det mulig kommer stikkflammer når gnistfangern/flammedempern er ødelagt eller fjerna. men hvor sitter denna gnistfangern???? åssen envt. fjerne den?? Når motoren først skal dytte gjennom for mye bensin, vil jeg ha litt igjen for det og jeg, i form av stikkflammer :P åssen få til detta på billigst mulig måte?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KriZ Skrevet September 9, 2005 Rapporter Share Skrevet September 9, 2005 Den mittersete lydemperen er den såkalte flamme demperen. Så det er bare og fjerne den=) Siter Volvo 242 -81 B23et, Ny motor i vinter. Volvo 242 -78 B21a/B23et "Kjeksen". Vrak Om livet suger..ÖVERLADDA!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SSK Skrevet September 9, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 9, 2005 Da blir det den første min da, for det sitter bare en rett før bakakseln og en på tvers helt bakerst, er det mulig å bare fjerne no inni flammedempern?? så jeg kan bruke den videre? men uten innmaten eller noe? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skripis Skrevet September 9, 2005 Rapporter Share Skrevet September 9, 2005 Flammedemperen sitter i PCV systemet, og har ingenting med eksos å gjøre. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SSK Skrevet September 9, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 9, 2005 og PCV systemet er hva for noe? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skripis Skrevet September 9, 2005 Rapporter Share Skrevet September 9, 2005 Positive Crankcase Ventilation eller noe i den duren. Det som leder avgasser/oljedamp fra veivhuset/motoren inn i innsuget så det kan forbrennes. Der sitter det en flammedemper, som skal hindre at en flamme når ned i motoren hvis motoren baktenner. Skal du spy flammer med en B23A, så er det jævlig enkelt. Kjør motoren varm, rus den, og skru av tenningen mens den ruser ned igjen. Skru tenningen på igjen etter et godt sekund, =BANG! På B21A må du i tillegg pumpe litt med gassen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sportsvagnen Skrevet September 10, 2005 Rapporter Share Skrevet September 10, 2005 Noen som snakker erfaring her ja..hehehe :hammer Siter Fast, faster, to fast, DEAD! *Volvo 240GL++ 1989* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-Henrik Skrevet September 11, 2005 Rapporter Share Skrevet September 11, 2005 en på jobben sprengte i stykker hele potta. bilen ville ikke starte. dro den på startern og pompa på gassen. så kom kjeringa å skulle taue han hjem. men han måtte jo prøve å starte den på 3 gir. pang sa det hele lydemperen bak vrengte seg. Siter Trenger 16v topp til volvo rød blokk. PM ME... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AlpejoHn Skrevet September 11, 2005 Rapporter Share Skrevet September 11, 2005 Det du kan gjøre for å få litt slike rally smellelyder.. Er å koble fra den slangen som går fra eksos siden og inn på luftfilter boksen.. Den som heter EGR eller noe ?? Jallefall den som går fra de rørene som kommer opp med toppen på eksos siden.. Tar du av den slangen helt intil der rørene kommer opp, da får du mye smellelyder.. Når du gir på, og slipper gassen for å gire, da smeller det.. en eller flere ganger.. Ruser du, da får du mange små "rally" smeller :D Ganske rått :) Men nå vet ikke jeg om dette skader motoren på noe vis.. Så jeg tar ikke på meg skylden om noen ødelegger noe... Men vet at erfaring at det smeller fint når den ikke er på :D Siter - BMW 530da Touring M-Tech 2003 x Volvo V70 AWD T5 motor +++ x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet September 11, 2005 Rapporter Share Skrevet September 11, 2005 Det du kan gjøre for å få litt slike rally smellelyder.. Er å koble fra den slangen som går fra eksos siden og inn på luftfilter boksen.. Den som heter EGR eller noe ?? Jallefall den som går fra de rørene som kommer opp med toppen på eksos siden.. Tar du av den slangen helt intil der rørene kommer opp, da får du mye smellelyder.. Når du gir på, og slipper gassen for å gire, da smeller det.. en eller flere ganger.. Ruser du, da får du mange små "rally" smeller :D Ganske rått :) Men nå vet ikke jeg om dette skader motoren på noe vis.. Så jeg tar ikke på meg skylden om noen ødelegger noe... Men vet at erfaring at det smeller fint når den ikke er på :D ødelegger ingen verdens ting, er bare det at når du kobler fra slangen blir det så liten motstand at eksosen suger til seg veldig mye luft. og kombinasjonen mye luft (oksygen), varm eksos og mye uforbrent bensin gir mye rare lyder :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet September 11, 2005 Rapporter Share Skrevet September 11, 2005 Skal du spy flammer med en B23A, så er det jævlig enkelt. Kjør motoren varm, rus den, og skru av tenningen mens den ruser ned igjen. Skru tenningen på igjen etter et godt sekund, =BANG! På B21A må du i tillegg pumpe litt med gassen. dette fungerer veldig bra :D sprengte først første potte på dette viset for så å blåse av den siste når jeg hadde sveist i hop den første :D å blåse av den første går fint, men å blåse av den siste potten, da vrenger den seg slik at eksosen går rett opp i gulvet i bagasjerommet. gulvet blir veldig varmt og eksosen trekker inn i kupeen fra alle mulige steder! farlig! (brann og kvelningsfare) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AlpejoHn Skrevet September 11, 2005 Rapporter Share Skrevet September 11, 2005 For en stund siden, i fjor sommer var det vell.. Skulle jeg og dama inn t stryn å besøke forldrene hennes på campingen (har vogn der) Dette var før jeg satt inn K motoren som jeg har nå, da vi kom inn i en tunnel, den ganske lange, da var det en bil som lå bak meg, jeg tenkte ikke direkte over at det var bil bak, men jeg rusa og skrudde av tendinga å pumpa et par ganger, og på med tendinga.. Kan vel tenke seg til hva som skjedde:D Det smalt noe inn i HELVETE! Hørtes seriøst ut som noen skaut med skarpt midt i tunnelen!! Eksosen tålte trykket så det gikk fint ;) Men da vi kom ut av tunnelen, p åden første rake strekkninga, kom bilen bak forbi :D Tror han ble temmelig skremt ja birthday Tenkte det at jeg skulle kødde litt, så jeg kjørte forbi han igjen, og akkorat det jeg passerte han, slik at ræva på vogna mi var med fronten hans, ruse, av med tendinga å på igjen.. Så trynet hans i speile, og så jammen ut som han så et spøkelse violin grinchy Etter dette så kjørte jeg fra han :D EDIT: Vil ikke tro motoren har serlig godt av alle de eksplosjonene helder.. sliter sikkert på toppakning, sim ringer og andre deler :P Siter - BMW 530da Touring M-Tech 2003 x Volvo V70 AWD T5 motor +++ x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo_240_GLT Skrevet September 11, 2005 Rapporter Share Skrevet September 11, 2005 EDIT: Til en opplysning så tåler ikke motorene dette i lengda.. Suskenbarne mitt hadde en volvo for et par år siden, han dreiv å small heile tia. Solgte den til en annen her på øya, han også fortsette å smelle.. Solgte den til en kompis av meg, han skulle prøve å burne en gang, å da gikk toppen til helvete.. alt over ventilene var utslitt.. Så dette sliter en del på motoren!!! hmm so kjaure han daniel me 180 grade feil tending da.. å register reima gjikk å då han henrik ødla en motor so sto der k motor i å register reima va feil Siter Volvo 242 Dl 81 mod Volvo 240 Gle 86 mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AlpejoHn Skrevet September 11, 2005 Rapporter Share Skrevet September 11, 2005 hmm so kjaure han daniel me 180 grade feil tending da.. å register reima gjikk Uansett so tåle ikkje dei alle eksplosjonane helder da :hammer Siter - BMW 530da Touring M-Tech 2003 x Volvo V70 AWD T5 motor +++ x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet September 11, 2005 Rapporter Share Skrevet September 11, 2005 For en stund siden, i fjor sommer var det vell..Skulle jeg og dama inn t stryn å besøke forldrene hennes på campingen (har vogn der) Dette var før jeg satt inn K motoren som jeg har nå, da vi kom inn i en tunnel, den ganske lange, da var det en bil som lå bak meg, jeg tenkte ikke direkte over at det var bil bak, men jeg rusa og skrudde av tendinga å pumpa et par ganger, og på med tendinga.. Kan vel tenke seg til hva som skjedde:D Det smalt noe inn i HELVETE! Hørtes seriøst ut som noen skaut med skarpt midt i tunnelen!! Eksosen tålte trykket så det gikk fint ;) Men da vi kom ut av tunnelen, p åden første rake strekkninga, kom bilen bak forbi :D Tror han ble temmelig skremt ja birthday Tenkte det at jeg skulle kødde litt, så jeg kjørte forbi han igjen, og akkorat det jeg passerte han, slik at ræva på vogna mi var med fronten hans, ruse, av med tendinga å på igjen.. Så trynet hans i speile, og så jammen ut som han så et spøkelse violin grinchy Etter dette så kjørte jeg fra han :D EDIT: Vil ikke tro motoren har serlig godt av alle de eksplosjonene helder.. sliter sikkert på toppakning, sim ringer og andre deler :P trur du eksosanlegget tåle bedre eksoplosjonane enn toppakninga? inni motoren e det no meininga at ditta skal sje opptil fleire hundre ganga i sekundet. dessuten snakka vi om en volvo rødblokkmotor som ikkje e kjent for å vere verdens minst solide motor! min har gått 557 500km... har forresten testa noe av det samme i en kort tunell rett før stryn, lå bak en merce cab med en gubbe og ei kjerring med hatt i. smalt godt i eksosen og hu som satt på i cab'en hoppa så høyt at hatten holdt på å dette av :D jeg og en kompis lo så vi holdt på å daue :hammer Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.