Gå til innhold

Audi quattro competition B4

Ranger emnet

relbert

Anbefalte innlegg

Er det noen som vet litt om denne bilen ...?

Jeg er lykkelig eier og ser frem til det blir vinter ute .. yodude diff sperre, og en villig to liter blir digg .. men er det noen som vet hva som er så spesielt med competition ?

Takker for all mulig info .. :thanks

Audi 80 quattro competition

Saab 9000icc 16v

Audi 80 quattro competition B4

Saab 9000icc 2.0l 16v doch

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja æ blir neppe til å drive slepetransport .. det er min quattro som er bygd for moro fucku ..

men nu lure æ på om det e 162 hk i han eller om det e 140 .. han går så sprøtt godt .. det e 1984 ccm på min, men æ vet den ble levert med 162 hk .. bli vel anna bakfanger t våren morph

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja æ blir neppe til å drive slepetransport .. det er min quattro som er bygd for moro fucku ..

men nu lure æ på om det e 162 hk i han eller om det e 140 .. han går så sprøtt godt .. det e 1984 ccm på min, men æ vet den ble levert med 162 hk .. bli vel anna bakfanger t våren morph

80 Competition er vel bare levert med 2.0 16v med 140 hk. (men ikke skyt meg hvis jeg tar feil)

2002 Jaguar XJ 3,2 V8 Executive

1993 Audi 80 2.0S Avant

Jettaeinser.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

80 Competition er vel bare levert med 2.0 16v med 140 hk. (men ikke skyt meg hvis jeg tar feil)

helt riktig det ja...;) 80 Competition er vel en slags sportsutgave av en vanlig 80? competition kom vel på slutten like før A4 tok over og slikt..

(skyt meg dere, hvis jeg tar feil) hehe

-85 Audi 90 2,2E 10v

x91 Mazda 323 1,6 LX - Solgt til narkomane

Vorsprung durch technik...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det mulig å få mere trøkk ut av denne motoren uten at det skader den ?

:wonder

Det ville jo vært fint om det var mulig .. Linker, info ...?

Skyter deg neppe uansett hva du kommer med ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det mulig å få mere trøkk ut av denne motoren uten at det skader den ?

:wonder

Det ville jo vært fint om det var mulig .. Linker, info ...?

Skyter deg neppe uansett hva du kommer med ..

Grenrør og trimkam hjelper en del, både på effekt og lyd. Gjerne også ombygging til doble Webere for å nå de store høyder. Velox Motor Tuning har kunnskapen og delene, spør de :)

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grenrør og trimkam hjelper en del, både på effekt og lyd. Gjerne også ombygging til doble Webere for å nå de store høyder. :)

Jo det funker vel .. skal ha feit lyd av den .. så det blir vel goda rør ;)

Ellers tenkte æ mer på om det er det mulig

å få en 20-30 hk med fx en chip ++ ? Går det an ? Det jo en 2,0l 16v doch, det va jo en rimeli vanlig type motor på den tia ..

Lurte litt på om det ikkje e enklare å dra t sverige og få noe gjort ..

D i allfall digg me quattro ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det mulig å ta ut en 50 hk mer med fx en chip ++ og litt modifikasjoner ? Fungerer det bra for motoren ..?

Det jo en 2,0l 16v doch, det e jo en rimeli vanlig type motor .. og da inngår vel en turbo ..?

Fant lite på nettet om mods til audi i Sverige .. noen som vet ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

EN 80 competition er enkelt forklart en Audi s2 sedan med vannlig sugemotor på 140hk. utseende og mye av delene er likt en s2. Det dumme er at orginalt så slår diffsperren seg av over 30-40km/t.

Men hvis du satser litt og venstrebremser litt på vinterføre så trenger du ikke noe sperre.

Det er kjedelig og vite alt, men ikke vite hvorfor!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som flere har sagt, så ble Audi 80 Quattro Competition solgt kun som 94-modell. Bilen ble laget i 2.500 eksemplarer, som en homologerings-versjon (husker ALDRI hvordan det ordet staves...) for at Audi skulle få bruke bilen i DTCC, der det krevdes minst 2.000 produserte "gatebiler".

Slik så løps-bilen ut med en sugemotor på 275hk :fire:

94.stw.audi.13.jpg

Som sagt ble bilen levert med en 2,0 16V på 140hk / 185nm (ACE). 0-100 på 9,8s, toppfart 206kmt.

Støtfangere og lykter er likt med S2 sedan. Bilen ble også levert med lakkerte ytter-speil. Sport-understell og 7x16" 6-eikede alu-felger spesielt til Competition. Bolt-sirkelen er som på vanlige Audi 80, 4x108.

Interiøret var sort "quattro" sport-interiør, tilleggs-instrumentene i midt-konsollen var standard. Og på dashbordet er det en egen plate med "Competition" istedet for "Audi 80" eller "quattro" som stod på de andre.

Kun tre farger ble levert: Kristallsilber metallic, Laserrot og Vulkanschwarz perleffekt.

Hmm ja det tror jeg var det meste.

Edit: Og hvis du ikke liker sperra som kobler ut: Under baksetet er styrings-boksa til quattro-systemet. Inn på denne boksa går ei hvit/blå ledning. Klipp denne, og VIPS: Sperra er på så lenge bryteren er aktivert :D

1992 Audi S4 2,2 tq sedan

Lenke til kommentar
Del på andre sider