Gå til innhold

Audi quattro competition B4

Ranger emnet

relbert

Anbefalte innlegg

Ja visst ! Dette ga meg mer flesk rundt anklene .. er i kontakt med Velox angående effektøkning .. det er akkurat som om jeg tenker at litt mer må jeg hente ut i fra bilen .. for all del, det er nok, men vil ha litt til ;)

les; "Ved bytte av kammer og porting av topp med nye ventiler får en ut maksimalt 175-180HK med originalt sprut. Bytter en til 2 dobble forgassere (som vil blir kostnadsmessig rimeligere enn datasprut) vil en greit kunne få effekter over 200hk med samme topp.

Drivverket tror jeg ikke du bør tenke på. Holder fint til 200HK uten problemer. Flere bruker samme drivverk ved konvertering til større motorer. Eneste som kan bli problem ved store effekt-uttak er clutch. Den kan slippe om en får for mye dreiemoment. Da må denne byttes."

Er det noen som har innspill ?

Audi 80 quattro competition B4

Saab 9000icc 2.0l 16v doch

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Edit: Og hvis du ikke liker sperra som kobler ut: Under baksetet er styrings-boksa til quattro-systemet. Inn på denne boksa går ei hvit/blå ledning. Klipp denne, og VIPS: Sperra er på så lenge bryteren er aktivert :D

Mener du at det går bra og ha diff. sperra inne opp i fart ...?

Det er akkurat som om jeg hører noe blir ødelagt bare ved å tenke på det ..

hmm, det hadde jo vært morsomt :cocain:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:omfg Gi meg tips da om hvordan jeg legger ut bilder ..

hmm...først må du legge ut bildet ditt på nettet..på sider som photobucket.com eller diverse andre som jeg ik husker navnet på...

da du har gjort det går du inn på meldinga du skal skrive og trykker på knappen med et fjell og ei sol på...gul bakgrunn på den liksom...

da får du opp ledetekstruta...du tar og kopierer url`n eller adressa til bilde og limer det inn i feltet der...

trykk ok og vips så skulle bilde ditt synes her trur jeg...ikke verdens beste forklaring, så sikkert noen som forklarer det bedre ;)

-85 Audi 90 2,2E 10v

x91 Mazda 323 1,6 LX - Solgt til narkomane

Vorsprung durch technik...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:idea:

Har undersøkt litt og fått svar fra et firma som kan hjelpe meg i forhold til evt effektøkning:

les; "Ved bytte av kammer og porting av topp med nye ventiler får en ut maksimalt 175-180HK med originalt sprut. Bytter en til 2 dobble forgassere (som vil blir kostnadsmessig rimeligere enn datasprut) vil en greit kunne få effekter over 200hk med samme topp.

Drivverket tror jeg ikke du bør tenke på. Holder fint til 200HK uten problemer. Flere bruker samme drivverk ved konvertering til større motorer. Eneste som kan bli problem ved store effekt-uttak er clutch. Den kan slippe om en får for mye dreiemoment. Da må denne byttes." :ratatatat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Ja... Kjør på :)

Han som driver Velox Motor har trimmet en 1985 Audi 80 CC med 1,8 liter 8 ventilert sugemotor til godt over 200 hk. Og ja, bilen (motoren) har fortsatt originalt slagvolum og er fortsatt en sugemotor.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider