Gå til innhold

Ombygging: Corrado---> Golf

Ranger emnet

Cchris

Anbefalte innlegg

Motorfester og girkassefeste skal være bolt on det,kommer litt av på hvor gammel Golfen din er,og hvor ny Corradoen er,ble gjort noen forandringer på motorfestene på Golf i 89?? tror jeg.. Men,er ikke verre enn at du sveiser litt,eller tar med det du trenger fra Corradoen..

Okay. Bilen min er en 86mod Golf Gti 8v. Delebilen er en 91mod Corrado G60.

Takker så meget for info! cheers Kom gjerne med flere tips eller råd om du har..

Tråden om bilen min: Golf GTI G60

VW AUDI CLUB NORWEGEN

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 39
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Da har jeg henta corrado'n. Er ikke helt sikker, men må muligens ha ny forstilling og bakstilling. Så om noen har dette så si ifra. Gjerne fra en Golf G60.

Fikk også start på motoren. :)

Men hvor ser man ladetrykket? Prøvde å bla meg igjennom kjørecomp'en men fant ingen ting.

Tråden om bilen min: Golf GTI G60

VW AUDI CLUB NORWEGEN

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg henta corrado'n. Er ikke helt sikker, men må muligens ha ny forstilling og bakstilling. Så om noen har dette så si ifra. Gjerne fra en Golf G60.

Fikk også start på motoren. :)

Men hvor ser man ladetrykket? Prøvde å bla meg igjennom kjørecomp'en men fant ingen ting.

Denne ombyggingen er ikke avansert i det hele tatt. Du kan bruke det meste fra corradoen. En kamerat av meg bygget nettopp om en Fire and Ice til G60. Litt avhengig av hvor fint du skal bygge det, men noe særlig mye arbeid er det ikke. Vet ikke om understellet passer over ens, men det trenger du uansett ikke. Du trenger spindlene, akslingene og bremsene. Bak er jeg veldig usikker, men tror det skal passe over der også. Slikt som travers, bærearmer og stab stag er ikke nødvendig å ta over. Det var vel 16V du hadde fra før?

Ser ikke ladetrykket på kjørecomp så vidt meg bekjent, så du må nok kjøpe deg en ¨ladetrykksmåler å montere i bilen.

Men du må faktisk ha G60 breddere for å få det godkjent. Det var du vel klar over?

Ang papirer, så er det bare å skrive en mail til Møller, så skriver du en søknad til biltilsynet hvor du legger ved skrivet fra møller, og skriver hva du kommer til å bytte på golfen. Ha dette på stell før du begynner å bygge om. Det kan være en lur ide.

Elektrisk, så passer dette over fra corrado. Men hva du skal gjøre med speedo er jeg ikke sikker på. Men på en eller annen måte er det fullt mulig å bruke ditt originale speedo. Det er mye styr med speedowiren når du monterer corrado speedo i G2 dash, så det må litt ombygging til. Letteste er å bruke golf 2 speedo med like verdier på målerene og likt telleverk. Kanskje dette må taes fra Golf G60. Men dette finner du lett på ebay.de

Bensinpumpene er også bare til å hive rett over så vidt meg bekjent, men hører du noe annet eller opplever noe annet, så kan det godt hende jeg tar feil.

Lykke til.

Rallye G60 Soon to be 16vT

Rallye --> .:R32. Prosjekt.

Golf 2 VR6. Prosjekt.

Alt går an. Det umulige tar bare litt lenger tid.

Mannens oppgave her i livet er å fylle kvinnens tomrom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger ikke breddere, selv om det står i papirene er det opptil hvert enkelt tilsyn. stikker ikke hjula utenfor har de normalt ikke noe å si.

Nei, han kan jo være heldig. Min kamerat var nødt å montere de.

Men men. Igjen, så ble det jo meget bra.

Rallye G60 Soon to be 16vT

Rallye --> .:R32. Prosjekt.

Golf 2 VR6. Prosjekt.

Alt går an. Det umulige tar bare litt lenger tid.

Mannens oppgave her i livet er å fylle kvinnens tomrom

Lenke til kommentar
Del på andre sider