Gå til innhold

Ombygging: Corrado---> Golf

Ranger emnet

Cchris

Anbefalte innlegg

Takk for positivt svar Krazy3en. Jeg har bare gti 8v fra før, så jeg veit ikke om jeg trenger et annet understell eller ikke. Men det får jeg vel svar på fra Møller. Jeg har kanskje tenkt til å bruke corrado-dashen om det ikke er for mye jobb med og tilpasse det. Noen som veit om det er "mye" jobb? Da kan jeg jo bare bruke corrado-speedo'n. Og da blir det noe som ikke alle har i sin golf 2 også.

Tråden om bilen min: Golf GTI G60

VW AUDI CLUB NORWEGEN

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 39
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Takk for positivt svar Krazy3en. Jeg har bare gti 8v fra før, så jeg veit ikke om jeg trenger et annet understell eller ikke. Men det får jeg vel svar på fra Møller. Jeg har kanskje tenkt til å bruke corrado-dashen om det ikke er for mye jobb med og tilpasse det. Noen som veit om det er "mye" jobb? Da kan jeg jo bare bruke corrado-speedo'n. Og da blir det noe som ikke alle har i sin golf 2 også.

Bare hyggelig.

Hva er "mye" arbeid? Hvor langt er ett tau?

Jeg vil si det er relativt mye arbeid slik som jeg har forstått det. Går an å montere enkelt, men da vil det komme i klem mellom dørene. Du må nok korte det inn på lengden, og du må sveise omm rattstammen. Det er den som gjør det vanskelig med speedoet. Men alt går an. Det umulige tar bare litt lengre tid.

Oki. Så lenge du har GTi så skal det ikke være noe problem. Bare flytt over hele spindelen fra corradoen. Ta noen bilder av hjul hubben osv, så er det litt lettere for oss å hjelpe deg når vi ser hva du har.

Rallye G60 Soon to be 16vT

Rallye --> .:R32. Prosjekt.

Golf 2 VR6. Prosjekt.

Alt går an. Det umulige tar bare litt lenger tid.

Mannens oppgave her i livet er å fylle kvinnens tomrom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det trengs vel strengt tatt ikke å kortes inn i lengden.

Sånn som jeg har forstått det er det like kurrant som Golf 3 dash.

Med litt modding av G2 dashen får du også plass til corrado instrumentet. Er gjort av noen på vw-wortex.

Audi 90 Quattro, lekebil.

Golf 1988 http://www.dub-dukes.com/r20/

Beetle 1957 Californian-Copper

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med litt modding av G2 dashen får du også plass til corrado instrumentet. Er gjort av noen på vw-wortex.

Neida, du får dørene igjen, men det blir slik at de ligger å presser på dashet. Og som sagt, så er alt avhengig av hvor nøye man er på ting når man holder på med prosjekter. Ikke alle har like mye perfeksjonist fakter.

Men for all del. Det går an å gjøre det enkelt.

Ang denne modifikasjonen, så har eg aldri prøvd det selv enda. Men det kommer i rallye'n min om ikke så veldig lenge. Så all info om den jobben er god info:)

Rallye G60 Soon to be 16vT

Rallye --> .:R32. Prosjekt.

Golf 2 VR6. Prosjekt.

Alt går an. Det umulige tar bare litt lenger tid.

Mannens oppgave her i livet er å fylle kvinnens tomrom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi får se.. Jeg har ihvertfall lyst til å beholde corrado-speedo'n. Mulig jeg kan modde litt slik at jeg får plass i G2 dashen ja.

VW AUDI CLUB NORWEGEN

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått brev fra Harald A. Møller AS. Der står det at jeg trenger følgende:

- motor m/ komplett clutch

- innsugningssystem

- komplett eksossystem

- motorfester

- girkasse med drivaksler

- komplett forstilling med fjærben, og skivebremser 280x22mm med tilhørende bremsesadler

- komplett bakstilling med fjærben, og skivebremser 226x10mm med tilhørende bremsesadler

- bremsekraftforsterker 9"

- bremsekraftregulator til bakre bremsekrets

- radiator

- drivstofftank

- felger 6j x 15"

- spoiler foran med luftkanaler til bremseskiver

- plastikkskjermkanter på alle skjermene

VW AUDI CLUB NORWEGEN

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...

Prosjektet er i full gang med demontering av Corradoen nå. Har muligens fått tak i brukt forstilling og bakstilling fra en annen corrado, siden det jeg har er veldig knust. Er det noen som kan bekrefte at dette passer rett over på golfen?

Setter stor pris på all hjelp!

VW AUDI CLUB NORWEGEN

Lenke til kommentar
Del på andre sider