Gå til innhold

bygge sierra om til DOCH?

Ranger emnet

volvomaniac

Anbefalte innlegg

kjøpte meg sierra i går, vanlig CL som jeg har planer om og sette dohc motorn jeg har stående i. så lurer derfor på om det er mye pes med besin tilførskjell fra tanken, blir jeg nødt til og bytte hele systemet??

91 Ford Sierra 2.0 DOCH stv

84 BMW 320i (solgt)

84 Nissan Cherry GTT (solgt)

82 Volvo 240 tic (pusses opp)

87 Ford Sierra CL (vrak)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pirkepost:

Doc er en velsmakende drops, DOCH er ingenting!(Eller kanskje det er et eller annet men ikke det som snakkes om i denne tråden)

DOHC derimot betyr Double OverHead Cam.

spamspam

Fyr med problemer

84 BMW 320i (solgt)

87 Ford Sierra CL (vrak)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takker for det.. det burde ikke være no problem..

må bytte lendnigs nett,gir og motor,og viss du har forgasser motor i nå så må du bytte bensin tank og legge up til bensin pumpe bak cheers ..er ganke mye jobb....ohc motor er mer holdbar etter min erfaring,så jeg ville beholdt den jeg,heller eventuelt bygget den om til insprut,da holder det med og bytte ut noen kontakter og insug og bensin tank og pumpe ganske grei og enkel jobb..lykke til.

thewave.gif
Lenke til kommentar
Del på andre sider

må bytte lendnigs nett,gir og motor,og viss du har forgasser motor i nå så må du bytte bensin tank og legge up til bensin pumpe bak cheers ..er ganke mye jobb....ohc motor er mer holdbar etter min erfaring,så jeg ville beholdt den jeg,heller eventuelt bygget den om til insprut,da holder det med og bytte ut noen kontakter og insug og bensin tank og pumpe ganske grei og enkel jobb..lykke til.

okai..hehe, litt mere jobb plutselig.. hva er dårlig med de motorene egentlig? en kompis av meg hadde det, den straffa vi så mye på sperra at ettervært så sperra den på 7500rpm.. det var litt gøy, den røyk aldri, var heller girkassa som gikk føyken..

har jo alt som trengs fra stv`n, men hadde jo håpa jeg skulle slippe og bytte tanken, den er alltid så jæ..i rusta fast plus alt av rør og sånn.. så har jeg ikke løfte buk, bare kjøre ramper.. huff

hva med og sette dobble gassere, grenrør og spissere kam på motorn a?

hørt at det går bra vis bare gasserne blir riktig justert..

84 BMW 320i (solgt)

87 Ford Sierra CL (vrak)

Lenke til kommentar
Del på andre sider