Gå til innhold

*Prosjekt:Audi S2 Coupe*

Ranger emnet


EilertseN

Anbefalte innlegg

Ja da var bilen jeg har drømt om siden jeg var 16år innkjøpt. Jeg har mange planer for den både motormessig og utseende. Bilen er en Audi S2 Coupe 1991modell,med en 3b 2.2 femsylindret Turbo motor på orginalt 220HK.og selfølgelig 4 hjulsdrift eller enda bedre quattro.

 

Motor: Det står nå MTM chips steg3 1.6bars ladetrykk, 3" downpipes,3" Effektanlegg,åpent K&N filter,forge Dumpventil. Motoren skal yte rundt 310hk\450nm på svinghjulet.Spec Racing Clutch som tåler opp til 550hk og 700nm er innkjøpt å skal monteres snarest! Målet mitt her er å nå 380hk og rundt 600nm,når jeg begynner å passere denne grensen må jeg har forsterket råder,så i første omgang er målet satt.

 

Utvendig: Her har jeg kjøpt nye 17" OZ Tribe felger med chrome kant,kjører på 225\45-17 dekk. Lyktespoilere har jeg fått montert samt senkesett. Jeg skal holde karosseriet så rent som mulig,man skal se at dette er en s2 å ikke en over stylet coupe. planene mine her er å lage panser scoop samt luftinntak på skjermene,jeg vil også få montert evo hekk vinge på den. Det vil bli litt modding på frontfanger ettersom jeg har en rimelig feit alu IC som skal på :)

 

Innvendig: Her er bilen så å si orginal,jeg har et lite stereo prosjekt på gang med litt stilig lys og greier. Jeg har også fått montert turbotrykks måler.

 

Understell: justerbart understell kommer!

 

Dette prosjektet vil jeg holde på med gjennom hele vinteren,skal prøve å holde dere på forumet oppdatert hele veien! :)

Subaru Impreza GT Turbo \ VW Caddy 97"

(x)Ford Sierra 2.0 16v 4x4 91"

(x)Audi A4 1.8TQ Avant 97"

(x)Audi 80 B4 94"

(x)Audi S2 Coupe 91"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det vel ikke høflig av meg å være en gledesdreper, men jeg synes virkelig du burde tenke deg om både én og to ganger før du styler karosseriet med panserscoop, luftinntak på skjermene og handlevognhåndtak på bakluka. Audi S2 er i ferd med å bli en klassiker og det ser ut til at du har fått tak i et fint eksemplar. I tillegg synes jeg kupékarosseriet til Audi fort kan bli litt rotete med for mange, og motstridende designelementer.

 

Selv er jeg tilhenger av "strictly business"-stuket hvor funksjon kommer før form. Dessuten kan ofte elementer som klart og tydelig fyller en funksjon være tøffe i seg selv. Skal du kappe høl i panseret (for lettere å evakuere varme gasser fra området rundt turboen osv), så kapp dette hølet på en fin måte, og fest et strekkmetallgitter fra baksiden. Tøffere en all verdens scoop, og langt mer diskret.

Som stylingallergiker synes jeg at store bakvinger kun hører hjemme på Subaru Impreza WRXSTIÆØÅ og Mitsubishi Lancer Evo MCXVII og deromkring, men da er de til gjengjeld jækli tøffe.

 

Uansett er valget ditt, men ha i bakhodet at du kanskje vil tilbakeføre den til originalstand en gang i fremtiden, så ta vare på eventuelle originaldeler som kan bli vanskelig eller dyre å skaffe tilveie senere.

 

mvh

 

Reodor F

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal holde karosseriet så rent som mulig,man skal se at dette er en s2 å ikke en over stylet coupe.

 

planene mine her er å lage panser scoop samt luftinntak på skjermene,jeg vil også få montert evo hekk vinge på den. Det vil bli litt modding på frontfanger ettersom jeg har en rimelig feit alu IC som skal på

 

HAHAHAHAHA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HAHAHAHAHA

 

 

Når det gjelder luftinntak til motor å vinge,er dette for å få den optimal til banebruk også som er en av hovedgrunnene bak prosjektet.Å si panser scoop blir feil,kommer til å lage luftintak over turbo\innsug. men karosseriet vil bli med s2 fanger å inget andre påbygg på karosseri utenom vinge.

Subaru Impreza GT Turbo \ VW Caddy 97"

(x)Ford Sierra 2.0 16v 4x4 91"

(x)Audi A4 1.8TQ Avant 97"

(x)Audi 80 B4 94"

(x)Audi S2 Coupe 91"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Medmindre det er Nardo, eller en annen høyhastighetsbane du skal bedrive mesteparten av din banekjøring på, så tror jeg en vinge kun er av akademisk interesse. Laborér heller med dekktrykk, hjulvinkler og vektfordeling.

Holder på å bygge Audi-femmer selv, så jeg vet at penga får bein å gå på... Bruk de heller der de gjør nytte for seg.

 

Reodor F

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nok diskusjon om dette,det kommer ikke til å skje at alle blir fornøyd. Jeg leter nå etter nye baklykter men det var ikke bare,bare å finne.. :) noen som vet hvor man finner hel sotet lykter til coupe?

Subaru Impreza GT Turbo \ VW Caddy 97"

(x)Ford Sierra 2.0 16v 4x4 91"

(x)Audi A4 1.8TQ Avant 97"

(x)Audi 80 B4 94"

(x)Audi S2 Coupe 91"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

flott bil du har der. du sier drømmebil siden 16år gammel..hvor gammel er du nå? Åssen er forsikringa på den?

"81 Volvo 242 - Prosjekt

"82 Volvo 760 GLE - Bruksbil

"86 Volvo 240 GL stv, TelenorBlue (Bruksbil/langtidsprosjekt) påkjørt, høgd (savne)

"84 Volvo 240 (kjøpt for 1500,solgt for 13K) (Uten å røre den)

"86 Volvo 240 GLE stv (delebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er 20år nå :) gamlingen hadde en s4 sedan som var noe greit trimmet,begynte å øvelsekjøre med den :) så da var jeg solgt..hehe.. betaler 7200kr full kasko i året ! ikke mye det nei.. Henta den faktisk på 20års dagen cheers

Subaru Impreza GT Turbo \ VW Caddy 97"

(x)Ford Sierra 2.0 16v 4x4 91"

(x)Audi A4 1.8TQ Avant 97"

(x)Audi 80 B4 94"

(x)Audi S2 Coupe 91"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår