Gå til innhold

2.0l 16v turbo

Ranger emnet


Jeppe

Anbefalte innlegg

Har søkt litt på forumet, men kan ikke si jeg har funnet noe så jeg legger ut en tråd.

 

Har kikket på en del corradoer her og der, og g60 er uaktuellt p.g.a. laderen er i mine øyne for dårlig. (selv om den blir tatt vare på osv.osv. føler jeg det er et for svakt punkt til at jeg vil satse på det).

Det er jo en mulighet til å konvertere til turbo. Men det er jo fortsatt en 1,8 l...

 

Hvordan er det med 2,0l 16 ? Er den et bedre utgangspunkt en g60 motoren i forhold til montering av turbo?

*_Silver Corrado_*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har søkt litt på forumet, men kan ikke si jeg har funnet noe så jeg legger ut en tråd.

 

Har kikket på en del corradoer her og der, og g60 er uaktuellt p.g.a. laderen er i mine øyne for dårlig. (selv om den blir tatt vare på osv.osv. føler jeg det er et for svakt punkt til at jeg vil satse på det).

Det er jo en mulighet til å konvertere til turbo. Men det er jo fortsatt en 1,8 l...

 

Hvordan er det med 2,0l 16 ? Er den et bedre utgangspunkt en g60 motoren i forhold til montering av turbo?

 

Tja kommer jo ann på penger da...

2.0 16 v må vel stempler og råder byttes. på g60 så holder det fint opp til 230hk... kansje mere ,men har ikke testet.. for skal du over det må du gjøre mye...

For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet hva man kan få på en 2.0l 8V'er da med turbo? Mener det var rundt 200hk uten å skifte noe som helst, foruten om Ecu progr og muligens innsprøyt.

T3 turboen tåler 220hk, visst du skal ha mer må du har t3t4 hybrid eller t4 fra Garreth.

Blir snart å få turbo i min 2.0 8V når pengene strekker tid. Blir da å få en T3 turbo med ekstern wastegate, intercooler, dump, dobbel toppakn, oljekjøler, bensintrykksregulator, større plass til ventiler, bedre stempel og nåkka annet tjafs. Har en mekaniker som nabo så blir nok å styre i lag med han siden han har peil :p

 

Noen som har peil hva man burde forsterke på en 2.0 16V eller 2.0 8V når man får turbo inne i bildet og over 200hk?

 

Har man pengene er det meste mulig, er det ikke slik det er? :p

- '00 Audi A6 2.7tt

- '96 Nissan 200SX S14

x '92 Nissan 200SX S13

x '94 VW Corrado "Aquablau" 2.0 8V

x '95 Volvo 460

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet hva man kan få på en 2.0l 8V'er da med turbo? Mener det var rundt 200hk uten å skifte noe som helst, foruten om Ecu progr og muligens innsprøyt.

T3 turboen tåler 220hk, visst du skal ha mer må du har t3t4 hybrid eller t4 fra Garreth.

Blir snart å få turbo i min 2.0 8V når pengene strekker tid. Blir da å få en T3 turbo med ekstern wastegate, intercooler, dump, dobbel toppakn, oljekjøler, bensintrykksregulator, større plass til ventiler, bedre stempel og nåkka annet tjafs. Har en mekaniker som nabo så blir nok å styre i lag med han siden han har peil :p

 

Noen som har peil hva man burde forsterke på en 2.0 16V eller 2.0 8V når man får turbo inne i bildet og over 200hk?

 

Har man pengene er det meste mulig, er det ikke slik det er? :p

 

Penger er viktig desverre ja. Jeg skal satse på protrims porsche bremser iallefall. Bra å kunne komme fort fra 100-0 også en gang iblandt. Veiv og råder er jo kjekt. vet ikke hvor mye man kan presse orginal delene jeg.

*_Silver Corrado_*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår