Jeppe Skrevet September 10, 2005 Rapporter Share Skrevet September 10, 2005 Har søkt litt på forumet, men kan ikke si jeg har funnet noe så jeg legger ut en tråd. Har kikket på en del corradoer her og der, og g60 er uaktuellt p.g.a. laderen er i mine øyne for dårlig. (selv om den blir tatt vare på osv.osv. føler jeg det er et for svakt punkt til at jeg vil satse på det). Det er jo en mulighet til å konvertere til turbo. Men det er jo fortsatt en 1,8 l... Hvordan er det med 2,0l 16 ? Er den et bedre utgangspunkt en g60 motoren i forhold til montering av turbo? Siter *_Silver Corrado_* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr.X Skrevet September 10, 2005 Rapporter Share Skrevet September 10, 2005 Har søkt litt på forumet, men kan ikke si jeg har funnet noe så jeg legger ut en tråd. Har kikket på en del corradoer her og der, og g60 er uaktuellt p.g.a. laderen er i mine øyne for dårlig. (selv om den blir tatt vare på osv.osv. føler jeg det er et for svakt punkt til at jeg vil satse på det). Det er jo en mulighet til å konvertere til turbo. Men det er jo fortsatt en 1,8 l... Hvordan er det med 2,0l 16 ? Er den et bedre utgangspunkt en g60 motoren i forhold til montering av turbo? Tja kommer jo ann på penger da... 2.0 16 v må vel stempler og råder byttes. på g60 så holder det fint opp til 230hk... kansje mere ,men har ikke testet.. for skal du over det må du gjøre mye... Siter For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ottar Skrevet September 10, 2005 Rapporter Share Skrevet September 10, 2005 det er 9999999999 måter å bygge på. Må jo vite kor mykje peng du vil legge i det og kva du kan gjere sjøl. var ein kar som hadde 440hk i sin 2.0 16 med org bunn. Ikkje å anbefale da..... opptil 300hk klarer det seg med tjukkare pakning ig digifant sprut Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Danna Skrevet September 10, 2005 Rapporter Share Skrevet September 10, 2005 kjøp min 16v turbo! ;) Siter - 1990 Vw Golf GTI 16v Turbo - Powered By Porsche Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jeppe Skrevet September 10, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 10, 2005 kjøp min 16v turbo! ;) Tenkte på denne bl.a. http://www.mobile.de/SIDU5JGheTCDlE0HJtGgXGD5Q-t-vaNexlCsAsCsK%F3P%F3R~BmSB11LsearchPublicJ1126278883A1LsearchPublicD1100CCarX-t-vctpLtt~BmPA1A1B20B33%81i-t-vCaMkMoSeSmThVb_X_Y_x_yrdsO~BSRA6D1100E25200GcorradoCPKWGCORRADOKC%7C%FF%A5%7C%FF%A5%7C%FF%A5%7C%FF%A5%7C%FF%A5HinPublicA2A0C400A0D1991A0/cgi-bin/da.pl?bereich=pkw&top=17&id=11111111180014121& Siter *_Silver Corrado_* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jeppe Skrevet September 10, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 10, 2005 Selvsagt er det mange måter å gjøre det på, men om man tar en g60 og en 2.0l og samenlikner er vel 2.0l et bedre utgangspunkt? (se bort ifra det ekstra som må gjøres med bremser veiv og råder+++) Siter *_Silver Corrado_* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OLW Skrevet September 10, 2005 Rapporter Share Skrevet September 10, 2005 ikke bedre utgangs punkt i forhold til hvordan motorene e bygd originalt. den ene e bygd for "turbo" ogh den andre ikke . Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jeppe Skrevet September 10, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 10, 2005 ikke bedre utgangs punkt i forhold til hvordan motorene e bygd originalt. den ene e bygd for "turbo" ogh den andre ikke . Men potensialet for effekt? Ikke større i en 2.0l? Siter *_Silver Corrado_* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OLW Skrevet September 10, 2005 Rapporter Share Skrevet September 10, 2005 klart det e det, men uansett lettere og billigere og få mere hester av g60 en Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OLW Skrevet September 10, 2005 Rapporter Share Skrevet September 10, 2005 og de fleste som har turbo på 2 litersene har vel lavtrykk system . på original veiv og stempler?? og får vel derfor bare en "moderat" effektøkning. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jeppe Skrevet September 10, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 10, 2005 Planen til å begynne med var jo å montere EIP turbo kit på en vr6. Sparekassa er full etter jeg solgte sykkelen, men det er flere som har påpekt at det vil spinne for mye. 4wd hadde vært tingen :wave Siter *_Silver Corrado_* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OLW Skrevet September 10, 2005 Rapporter Share Skrevet September 10, 2005 sparekassen høres solid ut! gjør vel ikke noe og spinne ,spinner vel ikke over 200 .:P 1.8 turbo 16v e sikkert oki. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ghostdogg Skrevet September 10, 2005 Rapporter Share Skrevet September 10, 2005 Noen som vet hva man kan få på en 2.0l 8V'er da med turbo? Mener det var rundt 200hk uten å skifte noe som helst, foruten om Ecu progr og muligens innsprøyt. T3 turboen tåler 220hk, visst du skal ha mer må du har t3t4 hybrid eller t4 fra Garreth. Blir snart å få turbo i min 2.0 8V når pengene strekker tid. Blir da å få en T3 turbo med ekstern wastegate, intercooler, dump, dobbel toppakn, oljekjøler, bensintrykksregulator, større plass til ventiler, bedre stempel og nåkka annet tjafs. Har en mekaniker som nabo så blir nok å styre i lag med han siden han har peil :p Noen som har peil hva man burde forsterke på en 2.0 16V eller 2.0 8V når man får turbo inne i bildet og over 200hk? Har man pengene er det meste mulig, er det ikke slik det er? :p Siter - '00 Audi A6 2.7tt - '96 Nissan 200SX S14 x '92 Nissan 200SX S13 x '94 VW Corrado "Aquablau" 2.0 8V x '95 Volvo 460 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jeppe Skrevet September 10, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 10, 2005 sparekassen høres solid ut! gjør vel ikke noe og spinne ,spinner vel ikke over 200 .:P 1.8 turbo 16v e sikkert oki. Ja jeg får få ut fingeren å bestemme meg for noe snart. Corrado blir det uansett motorvalg :driving Siter *_Silver Corrado_* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jeppe Skrevet September 10, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 10, 2005 Noen som vet hva man kan få på en 2.0l 8V'er da med turbo? Mener det var rundt 200hk uten å skifte noe som helst, foruten om Ecu progr og muligens innsprøyt. T3 turboen tåler 220hk, visst du skal ha mer må du har t3t4 hybrid eller t4 fra Garreth. Blir snart å få turbo i min 2.0 8V når pengene strekker tid. Blir da å få en T3 turbo med ekstern wastegate, intercooler, dump, dobbel toppakn, oljekjøler, bensintrykksregulator, større plass til ventiler, bedre stempel og nåkka annet tjafs. Har en mekaniker som nabo så blir nok å styre i lag med han siden han har peil :p Noen som har peil hva man burde forsterke på en 2.0 16V eller 2.0 8V når man får turbo inne i bildet og over 200hk? Har man pengene er det meste mulig, er det ikke slik det er? :p Penger er viktig desverre ja. Jeg skal satse på protrims porsche bremser iallefall. Bra å kunne komme fort fra 100-0 også en gang iblandt. Veiv og råder er jo kjekt. vet ikke hvor mye man kan presse orginal delene jeg. Siter *_Silver Corrado_* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.